2013-06-11, 14:18
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kanske VB var påträngande och envis, kanske hon var kär i MB och AN fick veta det och blev absolut TOKIG. MB bad VB lämna familjen ifred men kanske VB var för besatt och ville inte acceptera beslutet som han fattat och AB i sin tur tog saken i egna händer då han helt säkert hört sin Mor spotta ur sig alla vämjeligheter om VB och kanske t.om önskat livet ur henne. AB ser sin familj gå under i princip och kanske splittras och mår skitdåligt. Till slut brister det totalt och han har ihjäl VB och kanske får hjälp att fixa undan bevis och också fä det att se ut som att KJ är den skyldige då han vet att han och VB haft en relation.

AB:s styvmor ska jag kanske tillägga då
Citera
2013-06-11, 14:19
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du är nog inte helt fel ute. Redan den 22 maj talades det i tråden om en hyrbil som setts på en misstänkt plats. Två personer lämnar liknande uppgifter.

https://www.flashback.org/sp43565974

Ja, detta var intressant. I tidningen stod det ju även att det funnits flertalet vittnesuppgifter om en misstänkt bil. Undrar hur länge KJs bil stått i föräldrarnas garage och vid vilka tidpunkter?

Ni som skrev detta, berätta gärna mer!
Citera
2013-06-11, 14:20
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kanske inte kommer ihåg att man skrivit det, fast var det på MPS sida, i så fall raderades det nog utav MPS innan hon han göra det kanske?

Jag har för mig att det var andra som skrev på MPS sida att de måste ta bort hennes kommentarer. Jag tror att någon säkert uppdaterade henne om vad hon skrivit (om hon inte mindes), det är ju en helt sjukt allvarlig sak att skriva. Och det är nog flera Bodenbor som följde kommentarerna, säkert hon med. Fast man vet aldrig. Men kommentarerna var väl där en ganska lång tid har jag för mig. Det känns som att hon var så förbannad att hon inte brydde sig. "-Kanske INTE lever!" är helt sjukt elakt också.
Citera
2013-06-11, 14:23
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Kanske VB var påträngande och envis, kanske hon var kär i MB och AN fick veta det och blev absolut TOKIG. MB bad VB lämna familjen ifred men kanske VB var för besatt och ville inte acceptera beslutet som han fattat och AB i sin tur tog saken i egna händer då han helt säkert hört sin Mor spotta ur sig alla vämjeligheter om VB och kanske t.om önskat livet ur henne. AB ser sin familj gå under i princip och kanske splittras och mår skitdåligt. Till slut brister det totalt och han har ihjäl VB och kanske får hjälp att fixa undan bevis och också fä det att se ut som att KJ är den skyldige då han vet att han och VB haft en relation.

Så kan det absolut ha gått till. Speciellt om det är som här skriver att han möjligen gick/går på anabola. Det i kombo med alkohol kan ju få folk att flippa. Han flippade och någon/några hjälpte honom "städa".
Citera
2013-06-11, 14:28
Medlem
Citat:
Alltså det spelar ingen roll hur förbannad AN var på VB i det läget, Man skriver inte på det sättet av respekt för de anhöriga. Bara det att hon gör det visar ju på brist på självbehärskning och kontroll över sitt eget handlande. Och att likna VB vid en Kackerlacka är ju bara sååå sjukt!!! Och att sen skriva - Kanske inte vid liv! Och det kommer när man fortfarande letar efter VB. Det i mina ögon är ju helt makabert, hon måste ju verkligen Avsky och HATA VB!

Frågan är om man skall anse att hennes vansinniga inlägg och förmodat hat är en isolerad företeelse i fallet eller om det har någon koppling till mordet.

Hon gav uttryck på två sidor nästan samtidigt vilka finns i länksamlingen, men jag har för mig det finns en till (kackerlackan) som jag inte hittar men har för mig att den skrivits ca 12 timmar innan de två jag refererar till. Om man har 12 timmar på sig att fatta hur jävla idiotiskt man uttrycker sig så borde inte det komma två vansinniga inlägg (länksamlingen).

Kan det vara så att familjen koppling till VB genom ex. stalking, styvsonens koppling till KJ mm har något värde i sammanhanget. Har KJ blivit utnyttjad på något sätt och aldrig förstått vad han hamnat i och nu kommer han inte ur det.

Långsökt kanske men de har iaf kopplingar.
Citera
2013-06-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Nån skrev nyss om den omtalade hunden som KJ ägde.Det fanns ett inlägg tidigare om att VB:s mamma hade skrivit på thai om en "helt flådd hund". Min thai är inte vad den borde vara och både Bing och Google translate är kass.

Nån som vet hur det var med det?

https://www.flashback.org/sp43652626

Är det Isaan de pratar så blir det inte lätt med Bing och Google. Det blir något helt annat och inte ens i närheten.

Känner dock ett par därifrån, så kan ju alltid fråga vad det skrivs om...
Citera
2013-06-11, 14:37
Medlem
MBoudines avatar
Har Soft Air Gun-gänget några kvinnliga utövare ? Har AN varit inbjuden vid något tillfälle och låtsaskrigat med "dom stora" grabbarna ? Såg en bild på henne i ett inlägg (10/6 kl. 15:07) iförd kamouflagebrallor, och funderade lite ..
Citera
2013-06-11, 14:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Frågan är om man skall anse att hennes vansinniga inlägg och förmodat hat är en isolerad företeelse i fallet eller om det har någon koppling till mordet.

Hon gav uttryck på två sidor nästan samtidigt vilka finns i länksamlingen, men jag har för mig det finns en till (kackerlackan) som jag inte hittar men har för mig att den skrivits ca 12 timmar innan de två jag refererar till. Om man har 12 timmar på sig att fatta hur jävla idiotiskt man uttrycker sig så borde inte det komma två vansinniga inlägg (länksamlingen).

Kan det vara så att familjen koppling till VB genom ex. stalking, styvsonens koppling till KJ mm har något värde i sammanhanget. Har KJ blivit utnyttjad på något sätt och aldrig förstått vad han hamnat i och nu kommer han inte ur det.

Långsökt kanske men de har iaf kopplingar.

Det kan vara så. Varför inte? AN:s familj verkar ju ha helt klart tydligare motiv att få bort VB än KJ isf. AN verkar i sin tur besatt av att hata och avsky VB, speciellt om man uttrycker sig som hon gjorde så verkar hon inte ha några spärrar what so ever
Citera
2013-06-11, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Är det Isaan de pratar så blir det inte lätt med Bing och Google. Det blir något helt annat och inte ens i närheten.

Känner dock ett par därifrån, så kan ju alltid fråga vad det skrivs om...

Ja, tack det skulle vara intressant att höra!
Jag är intresserad av att veta om VB:s mamma kände till det här med KJ:s hund. Att den eventuellt var dödad och hanterad på ett sånt sätt.(flådd)?
Citera
2013-06-11, 14:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
hade här tidigare tänkt skriva ihop ett worddokument med all fakta, rykten osv.
Listan med rykten, skvaller och utpekande av kreti och pleti på lösa boliner lär bli längre än mt:s utrustningslistor. - De fakta vi har tillgång till är förhållandevis få varav kan nämnas:

VB kan antas ha avlidit av två, var för sig, dödande hugg mot vitala organ. - Blod från offret har hittats i mt:s bil (bagaget).

Mt uppförde sig även före VB:s försvinnande underligt - och hans uppförande blev inte mindre underligt när VB försvann.

Mt har en konstaterad störning eller något tillkortakommande och är därför i behov av god man. Det kan misstänkas att den gode mannen försökt tona ned avd. störningar.

Mt har haft en hund som avlidit under oklara omständigheter. Det kan konstateras att mt aldrig införskaffade någon hundkorg till sin hund; däremot såg till att hunden fick en skottsäker väst. - Det kan ifrågasättas om inte den gode mannen borde ha satt stopp för mt:s innehav av ett oskyldigt djur.

Det går många rykten om mt och berättas historier om hur han har plågat djur mm. Tidigare skolkamrater är de som här (förutom familjen) sitter inne med mest kunskap.

Mt synes aldrig ha haft ett längre förhållande med någon normal tjej; även VB drog sig efter kort tid undan och synes sedan bara ha haft ett distanserat förhållande.

Mt har (ut)nyttjats som chaufför eftersom han inte dricker alkohol.

Mt dras till det extrema och synes agera impulsivt; närmast fanatiskt. Hans "lugn" kan misstänkas snabbt växla in på fanatiska spår liksom han synes ha lätt för att ikläda sig olika roller.

Eftersom mt för fem år sedan var medlem i KU (Svenska Kyrkans Unga) kan man med fog misstänka att han kommit att företräda någon avart av den kristna tron - och varför inte djävulsdyrkan i egen nyskapande tappning? - Hans facebook gav minst av allt uttryck för kärlekens budskap.

Mt verkar ha haft svårt att upprätthålla några regelrätta kompisförhållanden varför det är svårt att se att han skulle ha kunnat hitta någon medhjälpare, eller deltagare vid brottets genomförande resp. efterspel. Det kan dock konstateras att hans gode man agerat med kraft för att få tillgång till flera försvarare varför den gode mannen kan förväntas försvara sin son och huvudman till sista blodsdroppen. Betr. efterspelet till brottet bör den gode mannen finnas i åtanke.
Citera
2013-06-11, 14:44
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag har för mig att det var andra som skrev på MPS sida att de måste ta bort hennes kommentarer. Jag tror att någon säkert uppdaterade henne om vad hon skrivit (om hon inte mindes), det är ju en helt sjukt allvarlig sak att skriva. Och det är nog flera Bodenbor som följde kommentarerna, säkert hon med. Fast man vet aldrig. Men kommentarerna var väl där en ganska lång tid har jag för mig. Det känns som att hon var så förbannad att hon inte brydde sig. "-Kanske INTE lever!" är helt sjukt elakt också.

Ja jag menar det, dessa inlägg kan vi ju bara tolka på ett sätt. Men just den kommentaren - Kanske INTE lever! är ju bara det värt att kolla upp mer ingående. Denna människa AN verkar inte kunna kontrollera sin vrede och frustration.
Citera
2013-06-11, 14:46
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Marie-Louise Lindh berättar att man först undersökte ett litet tips, på andra sidan staden, som inte gav någonting.

Vad gjorde att ni sökte i det här området?

- Anledningen är att det är ett område som inte är genomsökt. Det är översökt över 55 kvadratkilometer, man måste tänka om, man kan inte gå på de områden som polis, hemvärn och vi har genomsökt redan.

Från artikel
http://www.kuriren.nu/boden/default.aspx?articleid=6845457

Eller de som KJ varit med och sökt på?

De måste ju ha fattat att VB är i ett helt annat område när han är med och söker- de måste ju ha iakttagit honom noga eftersom att de tyckte att han betedde sig misstänkt. Denna M-L skulle nog bli en duktig snut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in