2013-06-11, 13:19
Medlem
Popcorn76s avatar
Jag försöker få ihop VBs relation med fam. B*rg. Hon hade visst en relation med AB var det någon som nämnde. Innan KJ. Och en EV relation med styvpappan till AB, MB. (?) Lite annorlunda. I maj 2012 glömde hon sin telefon hemma och mammam meddelade via FB att hon fått ett meddelande från "Karate lärale", där han sa "Inte hosta hela livet". Hon sa till mamman att inte svara.

ABs mamma uttalade sig väldigt hatiskt på MPS hemsida och använde ordet "Kackerlacka", vilket får mig att fundera på varför just det ordet. Kan det ge oss en hint om varför hon var så arg på VB? Om VB haft relation med både sonen och mannen, kan det förklara varför hon var så arg. Men andra fula ord kanske ligger närmare till hands då, kackerlacka känns som någon som alltid dyker upp och svår att göra sig av med. Eller? Och varför raderade hon inte sitt egna meddelande på FB så fort VB hittades (eller gjorde hon det?)? Liksom oj, det kanske är lite väl nu när hon är död? Hade jag vetat det hade jag inte skrivit så. Men hon kanske visste att hon var död. Hon verkar stå för det hon skrev. Som att det är allmänt känt att hon avskyr henne. Mamman till VB skrev ju också på MPS sida att hon är elak (eller nåt) och svartsjuk på VB. Mamman till VB skrev väl också att hon hatar henne. Det känns som att det ligger en konflikt där som inte är helt ny och att mamman visste precis vad det handlade om.
Citera
2013-06-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag ställde en fråga på morgonen men det verkar att du inte sett den, därför frågar jag igen. Jag läste att någon påstod att KJ är homosexuell. Kan vara sanning i det? Har du hört nånting om det i Boden?

jag trodde jag hade svarat på den.
efter att ha frågat två olika fristående källor, så har ingen av dessa hört ett dyft om det,
jag har hört rykten här om att han skulle vara bi, men samtidigt får jag för mig han var smått homofob. (citera mig inte på sista biten, för det är ingenting jag vet säkert)
Citera
2013-06-11, 13:21
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Då skulle jag vilja återkomma till den tidigare omnämnda hunden som inte hann bli så gammal, aldrig fick någon egen sovplats och som avled under oklara omständigheter efter att under några månader ha vistats hos mt iklädd skottsäker väst med fack för mt:s skyddsglasögon.

På den påtagligt rastlöse, gränslöse och vanvördige mt:s facebook fanns ett flertal bilder föreställande olika middagar, företrädesvis pasta med lax men också med andra tillbehör som inte direkt gick att härleda till något man vanligtvis brukar förknippa med pastarätter, och som på det hela taget såg väldigt konstigt ut. Kommentaren till dessa rätter syntes också konstifik eftersom allt benämndes ”lax kan man använda till mycket”, men av måltidernas utseende att döma kunde det lika gärna ha varit fråga om… hundragu.

En hypotes framkastas därför i det fria ordets namn, och den lyder:
Mt har slaktat sin hund och ätit upp valda delar. Köttet föll mt i smaken och han kände sig snart beredd att vidareutveckla sin matkonst. Eftersom hans föräldrar var bortresta planerade han en större fest i deras sommarstuga, och det som senare placerades ut i och kring ödehuset kan ha varit resterna efter den festen.

Vi vet ingenting om hur mycket av det sönderkarvade offret som fanns kvar.

Nej, vi vet ingenting ännu, men jag har en känsla av att det här är ett synnerligen bestialiskt illdåd där ingredienserna i åklagarnas gärningsbeskrivning skulle kunna utgöra manus till en film av Sundvall eller Moodysson och med Peter Stormare i någon av rollerna. Ruggigt.
Citera
2013-06-11, 13:48
Medlem
Nån skrev nyss om den omtalade hunden som KJ ägde.Det fanns ett inlägg tidigare om att VB:s mamma hade skrivit på thai om en "helt flådd hund". Min thai är inte vad den borde vara och både Bing och Google translate är kass.

Nån som vet hur det var med det?

https://www.flashback.org/sp43652626
Citera
2013-06-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
AS-diagnosen har konfirmerats av flera olika påstådda säkra källor.

Vilka källor då? Har läkaren som ställde diagnosen gått ut med det? Detta är ju otänkbart eftersom det är sekretess på det. Vad KJ själv eller han föräldrar sagt kan man nog ta med en klackspark eftersom de mycket väl kan ha sagt att det är AS han lider av även om han lider av något annat.
Citera
2013-06-11, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Vilka källor då? Har läkaren som ställde diagnosen gått ut med det? Detta är ju otänkbart eftersom det är sekretess på det. Vad KJ själv eller han föräldrar sagt kan man nog ta med en klackspark eftersom de mycket väl kan ha sagt att det är AS han lider av även om han lider av något annat.

har hört det från någon som fått ett PM här i tråden om att en säker källa sa det,
jag har hört det från folk oberoende av denna sida som känner honom osv...
Citera
2013-06-11, 14:00
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Nån skrev nyss om den omtalade hunden som KJ ägde.Det fanns ett inlägg tidigare om att VB:s mamma hade skrivit på thai om en "helt flådd hund". Min thai är inte vad den borde vara och både Bing och Google translate är kass.

Nån som vet hur det var med det?

https://www.flashback.org/sp43652626

Hur får du det till "flådd hund"

Kan fråga en thai (tror jag i alla fall) om ni är osäkra men vilken mening i så fall?

Thailändska är lite lurigt, det behövs inte mycket för att helt byta betydelse.

EDIT: Hittar dock inget "สุนัข" som ska vara en version av hund.
Senast redigerad av christery 2013-06-11 kl. 14:04.
Citera
2013-06-11, 14:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag försöker få ihop VBs relation med fam. B*rg. Hon hade visst en relation med AB var det någon som nämnde. Innan KJ. Och en EV relation med styvpappan till AB, MB. (?) Lite annorlunda. I maj 2012 glömde hon sin telefon hemma och mammam meddelade via FB att hon fått ett meddelande från "Karate lärale", där han sa "Inte hosta hela livet". Hon sa till mamman att inte svara.

ABs mamma uttalade sig väldigt hatiskt på MPS hemsida och använde ordet "Kackerlacka", vilket får mig att fundera på varför just det ordet. Kan det ge oss en hint om varför hon var så arg på VB? Om VB haft relation med både sonen och mannen, kan det förklara varför hon var så arg. Men andra fula ord kanske ligger närmare till hands då, kackerlacka känns som någon som alltid dyker upp och svår att göra sig av med. Eller? Och varför raderade hon inte sitt egna meddelande på FB så fort VB hittades (eller gjorde hon det?)? Liksom oj, det kanske är lite väl nu när hon är död? Hade jag vetat det hade jag inte skrivit så. Men hon kanske visste att hon var död. Hon verkar stå för det hon skrev. Som att det är allmänt känt att hon avskyr henne. Mamman till VB skrev ju också på MPS sida att hon är elak (eller nåt) och svartsjuk på VB. Mamman till VB skrev väl också att hon hatar henne. Det känns som att det ligger en konflikt där som inte är helt ny och att mamman visste precis vad det handlade om.

Ja en kackerlacka hade vi på ett hotellrum och den fick vi lov att stampa ihjäl för att bli av med och bara man ser den så vill man få väck den. Enda man tänker på liksom..
Citera
2013-06-11, 14:06
Medlem
Mouchinos avatar
Alltså det spelar ingen roll hur förbannad AN var på VB i det läget, Man skriver inte på det sättet av respekt för de anhöriga. Bara det att hon gör det visar ju på brist på självbehärskning och kontroll över sitt eget handlande. Och att likna VB vid en Kackerlacka är ju bara sååå sjukt!!! Och att sen skriva - Kanske inte vid liv! Och det kommer när man fortfarande letar efter VB. Det i mina ögon är ju helt makabert, hon måste ju verkligen Avsky och HATA VB!
Citera
2013-06-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Alltså det spelar ingen roll hur förbannad AN var på VB i det läget, Man skriver inte på det sättet av respekt för de anhöriga. Bara det att hon gör det visar ju på brist på självbehärskning och kontroll över sitt eget handlande. Och att likna VB vid en Kackerlacka är ju bara sååå sjukt!!! Och att sen skriva - Kanske inte vid liv! Och det kommer när man fortfarande letar efter VB. Det i mina ögon är ju helt makabert, hon måste ju verkligen Avsky och HATA VB!

jag skrev ett inlägg tidigare om henne, du kanske kan hitta det längre bak som berättade lite om hur hon är..
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Måste bara fråga, är AN AB:s riktiga morsa?
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja en kackerlacka hade vi på ett hotellrum och den fick vi lov att stampa ihjäl för att bli av med och bara man ser den så vill man få väck den. Enda man tänker på liksom..

Precis... Det kanske säger något om konflikten? Kackerlacka är ju inte det första ordet man hör folk som är arga/svartsjuka/hatiska använda, andra ord brukar ju ligga närmare till hands. En kackerlacka tränger sig in över allt, är svår att döda (de säger ju att de är det enda som överlever ett kärnvapenkrig men det vet jag inte om det stämmer). Det är svåra att göra sig av med i af.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in