2013-06-11, 14:46
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Nån skrev nyss om den omtalade hunden som KJ ägde.Det fanns ett inlägg tidigare om att VB:s mamma hade skrivit på thai om en "helt flådd hund". Min thai är inte vad den borde vara och både Bing och Google translate är kass.

Nån som vet hur det var med det?

https://www.flashback.org/sp43652626

Det kan du och alla andra glömma helt och hållet. För det första var det inte mamman som skrivit "helt flådd hund". Det var postaren som gjorde det, eftersom inlägget på mammans fejja illustrerades av ett foto på halvdöda hundar instängda i en väldigt liten bur. Bilden visar den asiatiska handeln med hundar avsedda för människoföda. The Asian Dog Meat Trade är en vedervärdig handel, och den förekommer i bl a Thailand, Korea och Kina. Lösa hundar fångas upp och staplas på varandra i pytteburar, för att sedan föras till hundslakterier där de slås ihjäl med käppar eller flås levande för att därefter bli mat åt det hundköttsälskande folket! Transporterna tar timmar och dagar - i gassande sol. Varken mat eller vatten serveras. De många hundar som dör redan under transporten, är de verkligt lyckliga...
VB:s mamma hade alltså lagt upp en bild på några av dessa stackars hundar - och skrivit några rader om hur illa vissa människor beter sig mot försvarslösa varelser...
Citera
2013-06-11, 14:50
Medlem
Popcorn76s avatar
...men jag tror nog mest på att de var några stycken som lurade ut henne i skogen, dödade och styckade ute i skogen (skogarna runt Boden verkar ju vara sjukt stora så det är väl rätt svårt att hitta rätt "plätt" där de varit). FP2 känns som att det inte var tänkt att vara slutförvaringen utan nära en liten väg och lätt att "avlasta" bilen därifrån, de hann ta benen, sen kom en bil eller något annat störande och så täckte de snabbt och slarvigt över resten av delarna i gropen. De hade kanske tänkt att ta in alla delarna i huset och sedan tutta eld på det men de fick inte in torso mm, eller hann inte.
Om KJ är inblandad så förstod de nog att han snabbt skulle få span på sig och inte våga sig tillbaka och flytta resten.
Om styckningen skett ute i skogen, varför inte bara lämna kroppen eller bränna den på plats? Kanske för att en rökpelare från skogen hade dragit dit någon form av släckningsarbete och då hade de sett kvarlevor. Kanske trodde de att ett gammalt övergivet, förfallet hus inte skulle locka till att utreda branden utan att folk skulle tänka att det var något pojksträck och kvarlevorna skulle inte hittas bland bråtet på länge.
Eller ville de att hon skulle hittas och inte bli uppäten av nåt djur, men det stämmer inte riktigt överens med den hat-känsla man får över det hela.
Inte vem som helst kan stycka en människa. Det är något så groteskt över det att man måste vara antingen lite rubbad eller förblindad av hat. Jag tror att man måste hitta någon med en avvikande personlighet eller någon som är VÄLDIGT labil.
Citera
2013-06-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Det kan vara så. Varför inte? AN:s familj verkar ju ha helt klart tydligare motiv att få bort VB än KJ isf. AN verkar i sin tur besatt av att hata och avsky VB, speciellt om man uttrycker sig som hon gjorde så verkar hon inte ha några spärrar what so ever

Jag tänker mig att hon genom KJ blivit lurad till någon plats/möte och mordet sker.
Kan inte frigöra mig från sävast signalen, den måste ha viss betydelse då polis la ner så hårt sökarbete just i området mellan åberget och sävast.
Stickmärken om man kan kalla de så kan vara ett sätt för GM att plåga sitt offer och åsdadkomma max smärta och skräck hos offret, sen har de två var för sig dödande sticken avslutat.
Får som för mig att droger är inblandade hos GM för att komma förbi alla spärrar framförallt när jag tror hon blivit plågad innan döden.

Tittar man på t.ex. Bollnäs så plågade 3 GM offret besinningslöst innan man mördade mannen.
Senast redigerad av ToZon 2013-06-11 kl. 15:03.
Citera
2013-06-11, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Så kan det absolut ha gått till. Speciellt om det är som här skriver att han möjligen gick/går på anabola. Det i kombo med alkohol kan ju få folk att flippa. Han flippade och någon/några hjälpte honom "städa".

KJ o AB var väl vänner/kände varann? Kanske KJ var 'ombedd' att få VB hem till sig. "du kan väl komma hit en sväng...nää måste plugga.....plugga här, så jäkla trist att sitta ensam...ok, kommer du o hämtar mig...jaa ok"...
Ja eller nåt sånt.

Fast jag har svårt att se hur 'ABs styvmorsa' är inblandad i detta. För nåt konstigt är det ju med henne också. Hennes skriverier på nätet får åtminstone mig att känna att hon vet 'nåt'.
Citera
2013-06-11, 14:59
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Det var inte dåligt! Håller med dig i allt utom möjligen djävulsdyrkan. Men varför inte egentligen. Man vet aldrig.

Nej, isf är nog motivet troligtvis sexuellt. Jag har fördjupat mig tidigare om detta i tråden och även länkat lite intressant information angående lustmord.

Dock tror jag att motivet endast är så enkelt som att VB kränkt honom på något sätt- han har blivit arg och gett sig på henne.

Men lustmord spåret är intressant eftersom att han uppges har huggit henne efter döden i något som liknar ett mönster. Det finns ju egentligen ingenting i KJs liv som antyder att han var inne på ockultism eller dylikt. Nej utan allt militäriskt var hans liv. Dessutom så liknar detta fallet endast det i Lycksele som jag har läst om- och det kan man inte heller bortse ifrån.
Citera
2013-06-11, 14:59
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Frågan är om man skall anse att hennes vansinniga inlägg och förmodat hat är en isolerad företeelse i fallet eller om det har någon koppling till mordet.

Hon gav uttryck på två sidor nästan samtidigt vilka finns i länksamlingen, men jag har för mig det finns en till (kackerlackan) som jag inte hittar men har för mig att den skrivits ca 12 timmar innan de två jag refererar till. Om man har 12 timmar på sig att fatta hur jävla idiotiskt man uttrycker sig så borde inte det komma två vansinniga inlägg (länksamlingen).

Kan det vara så att familjen koppling till VB genom ex. stalking, styvsonens koppling till KJ mm har något värde i sammanhanget. Har KJ blivit utnyttjad på något sätt och aldrig förstått vad han hamnat i och nu kommer han inte ur det.

Långsökt kanske men de har iaf kopplingar.

Precis! Om hon varit full eller haft något annat hjärnsläpp så borde hon rättat till det sedan, och absolut inte fortsätta. Någon i hennes närhet måste ju ha ifrågasatt varför hon skriver så. Eftersom hon skrev via FB så kommer det väl upp på hennes egen vägg vad hon kommenterat? Och om hon inte stod för det borde hon väl gått in och raderat tycker man...
Citera
2013-06-11, 15:00
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Nej, det är inte jag som får det till. Det ser ut som om någon redan har översatt det. Jag kunde inte få det heller till nån flådd hund.Jag vet inte heller i vilken mening det skulle stå, bara krumelurer för mig.

Så här står det, översatt av en Thai!

"Saken som är läskigaste i vårt samhället idag är inte man göra mer fel, inte man göra mindre bra utan man kan inte se skillnad vad är rätt eller fel."
Citera
2013-06-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Marie-Louise Lindh berättar att man först undersökte ett litet tips, på andra sidan staden, som inte gav någonting.

Vad gjorde att ni sökte i det här området?

- Anledningen är att det är ett område som inte är genomsökt. Det är översökt över 55 kvadratkilometer, man måste tänka om, man kan inte gå på de områden som polis, hemvärn och vi har genomsökt redan.

Från artikel
http://www.kuriren.nu/boden/default.aspx?articleid=6845457

Det var bra! jag hade inte läst artikeln. I ett tidigare inlägg, undrade jag varför KJ inte deltog i den här sökningen. jag fick ett par svar och de menade att det var bara en liten grupp från MPS ledning som deltog i sökandet. Jag tolkade detta som att MPS ville inte att utomstående skulle veta om det men artikeln säger annat. jag fortfarande undrar om någon från MPS ringde KJ för att delta i sökningen. Han var ju i alla tidigare sökningar?
Citera
2013-06-11, 15:03
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tänker mig att hon genom KJ blivit lurad till någon plats/möte och mordet sker.
Kan inte frigöra mig från sävast signalen, den måste ha viss betydelse då polis la ner så hårt sökarbete just i området mellan åberget och sävast.
Stickmärken om man kan kalla de så kan vara ett sätt för GM att plåga sitt offer och åsdadkomma max smärta och skräck hos offret, sen har de två var för sig dödande sticken avslutat.
Får som för mig att droger är inblandade hos GM för att komma förbi alla spärrar framförallt när jag tror hon blivit plågad innan döden.

Tittar man på t.ex. Bollnäs så gav plågade 3 GM offret besinningslöst innan man mördade mannen.

Ja precis, han kan ha lånat ut sin bil också eller på annat sätt blivit lurad som du säger. därför kan han inte förklara hur blodet hamnat i hans bagagelucka. För det var väl där de hittat spår av blod eller så vet han men är livrädd för att prata

Ja Bollnäsfallet, fy.. Där hade väl GM tagit b.la Rohypnol eller nåt liknande. Fruktansvärt och för vad fick denne unge man dö? Jo för några jävla Piller!!
Citera
2013-06-11, 15:06
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det kan du och alla andra glömma helt och hållet. För det första var det inte mamman som skrivit "helt flådd hund". Det var postaren som gjorde det, eftersom inlägget på mammans fejja illustrerades av ett foto på halvdöda hundar instängda i en väldigt liten bur. Bilden visar den asiatiska handeln med hundar avsedda för människoföda. The Asian Dog Meat Trade är en vedervärdig handel, och den förekommer i bl a Thailand, Korea och Kina. Lösa hundar fångas upp och staplas på varandra i pytteburar, för att sedan föras till hundslakterier där de slås ihjäl med käppar eller flås levande för att därefter bli mat åt det hundköttsälskande folket! Transporterna tar timmar och dagar - i gassande sol. Varken mat eller vatten serveras. De många hundar som dör redan under transporten, är de verkligt lyckliga...
VB:s mamma hade alltså lagt upp en bild på några av dessa stackars hundar - och skrivit några rader om hur illa vissa människor beter sig mot försvarslösa varelser...

Någon marknad för hundar och hundslakterier förekommer inte i Thailand, där är det förbjudet. Däremot brukar hundar fångas in i Thailand och säljas i andra länder som exempelvis Vietnam och Laos främst.

När jag var i Laos för något år sedan så blev jag serverad hund, vilket jag inte visste då jag åt. Det var en ganska seg och smaklös måltid dessutom.

De som styckar och äter hund i Thailand, vilket också förekommer precis som vissa äter katter, råttor och annat smått och gott, gör det olagligen, i alla fall vad gäller hundarna.
Citera
2013-06-11, 15:09
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Absolut kan det vara så.

AB kan ha hört allt som sagts om *VB hemma och också blivit anfrätt av situationen i familjen. Hört An kasta ur sig hatiska kommentarer och han kan ha blivit påverkad av det och han är ju indirekt inblandad i allt. Han verkar ju vara väldigt mån om sin familj
Citera
2013-06-11, 15:11
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det var bra! jag hade inte läst artikeln. I ett tidigare inlägg, undrade jag varför KJ inte deltog i den här sökningen. jag fick ett par svar och de menade att det var bara en liten grupp från MPS ledning som deltog i sökandet. Jag tolkade detta som att MPS ville inte att utomstående skulle veta om det men artikeln säger annat. jag fortfarande undrar om någon från MPS ringde KJ för att delta i sökningen. Han var ju i alla tidigare sökningar?

Det var ett litet sök med den närmaste kretsen av MPs som hittade benen. Man anmäler sig själv till MPs sök och lista tas upp på plats med de sökandes namn. Men KJ hade inte skrivit upp sig på listan och dessutom ljugit att han fanns uppskriven på en annan lista- fast han inte gjorde det.

Därför tyckte MPs att KJ betedde sig misstänkt. Ett privatsök av dem kan givetvis ha uppkommit just p.g.a. KJs deltagande i söken. Dessutom så kan ju inte MPs veta ifall han haft någon medhjälpare i söken och ville kanske därför endast söka med den närmaste kretsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in