Citat:
Ursprungligen postat av
Bodengrabb
Han beskrev att hon behövde en påse till böckerna .
Träningskläderna skulle hon ha haft på sig även efter att hon lämnade hans lägenhet
Denna Bodengrabb har uppgivit flera "sanningar" i tråden som påstås komma från KJ själv. Han träffade tydligen KJ under ett sök anordnat av MPS, där han enligt egen utsago samtalat med KJ.
Vet inte om man ska ta alla de uppgifter i tråden som kommer från Bodengrabb som fakta, eftersom inget av det är bekräftat av personer med insyn i utredningen.
I min bok är GM en person med "psykiska besvär och känd av psykiatrin i hans kommun".
Har högst sannolik även missbruksproblem (tabletter, alkohol, droger) och är mellan 20-30 år gammal. Han innehar ett belastningsregister av våldsam karaktär och har förhoppningsvis blivit dömd för dessa. Tror dock inte att han blivit dömd för dråp/mord tidigare, men kanske för våldtäkt. Jag tror också att han har en sneddriven sexuell syn (sadistiska inslag, bondage, S/M).
Är osäker på om han bor i Boden, men i närheten i alla fall. Anledningen till detta baserar jag på att kroppsdelarna låg relativt öppet i terrängen det var enkom underbenen (?) som pekade på tendenser till viljan av att dölja sitt brott. Tycker att den ologiska och abnorma sättet kroppen blivit styckad på säger mig att detta är förövarens första styckning av en människa.
GM är sannolikt arbetssökande eller en man som arbetar med kroppen dvs. inte på ett kontor, han är en ensamvarg och har det rörigt omkring sig(i hemmet) han äger en bil av äldre modell (skåpbil?). Han är ensam om detta och har förmodligen varit sjukskriven/arbetssökande under och efter veckan som brottet begicks. Kan ha sökt akut hjälp för sin psykiska ohälsa eller haft en period av mycket missbruk som föranlett dådet.
Dessa teorier är mina och dessa har jag haft från att kroppsdelarna hittades i ödehuset. Naturligtvis finns det en hel del luckor och antaganden i ovan text, men ideologin passar in på en person som kan ha utfört detta, sedemera kan det visa sig att jag hade helt fel...
My cents...