2013-06-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om KJ inte är GM, vad är han då ? Mot bakgrund av vad som är känt om KJ, dennes favoritsysselsättningar samt KJ:s relation med Vatchareeya Bangsuan vilken han dessutom tillstått har spenderat flera timmar tillsammans med 4 maj, dvs dagen hon försvann, hur är det möjligt att landa i uppfattningen att KJ inte på något sätt eller i något avseende är inblandad i händelserna som resulterat i att VB mist livet ? Önsketänker du ?

Edit: Du tycker inte det är märkligt att KJ blev svarslös då han konfronterades med uppgiften om VB:s blod i hans bil ?

Kj var vän med VB samt hennes EX. Att de två tillbringade tid tillsammans är inte konstigt att det sedan finns blod (?) av henne i bilen behöver inte betyda att det är KJ som knivat henne, det finns säkert en förklaring till blodet, det behöver inte ens vara mer än någon droppe på ett papper eller vad som helst. Vad beträffar hans hobby kan jag inte uttala mig om, då jag inte vet tillräckligt om det området mer än vad som skrivits i tråden vilket inte alltid är sant. Hans vapenintresse har knappast med detta att göra, hon blev inte skjuten (vad vi vet) utan knivad(?) stickvapen var i alla fall inblandat med hennes dödsorsak.

Han är enligt mig inte inblandad i hennes död.

Om han hade velat skulle han säkert ha kunnat hitta på någon orsak till blodet i bilen, men han talar sanning och vet därmed inte hur/ varför hennes blod fanns i bilen.

Jag tror också att hon lämnade hans hem runt nio-tiden på kvällen mot den 5 maj och att hon mött sin baneman på vägen hem. KJ är inte bra på att ljuga eller fabricera ihop sammanhängande historier, utan jag är ganska säker på att är han skyldig skulle han erkänna relativt omgående. Han är inte korkad och vet när han är i underläge rent psykiskt däremot tror jag att han är uppfostrad med filosofin att ärlighet varar längst och har svårt för att fara med osanning. Han nekar fortfarande....han är oskyldig.
Citera
2013-06-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett prov som föregåtts av övning och prövning i mängd, kan inte jämföras med den hund och det fall vi nu diskuterar.

Den här hunden är inte tränad i sök efter kroppsdelar, den kopplar inte ett fynd av VB ben till belöning, vad är det som är så svårt att förstå? Däremot säger jag ingenting om att hunden möjligen ville undersöka det den fick vittring på, vad det var vet vi inte, vi vet inte ens om den fick vittring, den kanske hörde något, en sork eller vad som helst, instinkten är att jaga ett byte, så det kan vara precis vad som helst som gjorde att hunden blev hispig, eller uppspelt är ett bättre ord?

inte uppspelt. orolig
Citera
2013-06-10, 12:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Nej, det är ett alldeles vanligt beteende, hundar fungerar så, har berättat varför men det tycks inte gå in hos vissa här i tråden. Den hunden som var hispig utanför det gula huset har inte gjort något onormalt, och vad den reagerade på kommer vi aldrig att få veta såvida inte den superduktiga hunden också kan prata svenska.

Det ytterst välutvecklade luktsinnet hjälper hunden att överleva. Utan luktsinnet, ingen mat eller chans till fortplantning.

http://www.expressen.se/husdjur/sniff-varfor-nosar-hundar-pa-allting/

Det är inte omöjligt att den här hunden kände doften av benen, men det kan vara något helt annat som den reagerade för, så inteckna inte den hispiga vovven för att benen absolut inte fanns eller fanns i huset vid en viss angiven tidpunkt. Det är allt för osäkra uppgifter för att det skall kunna ligga till grund för en fastställelse. I efterhand kan man alltid hävda det ena eller det andra. Min undran är, varför kollade inte matte eller husse vad som fanns i huset om de nu är så säkra på att hunden hittade något som senare visade sig vara VB ben?

Alla är inte som vi på detta forum, dvs kollar i allt möjligt och åker ut i naturen och tittar på fyndplatser och möjliga styckningsplatser och annat. Nu var matte en äldre kvinna som var ute med sin hund och hunden vädrar mot en otäck övergiven byggnad. Tror det ska mycket till för att denna kvinna inte ropar på hunden och ber den fortsätta den tänkta rastningspromenaden.
Citera
2013-06-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Försök att komma på var du har hört det, jag minns bara att de nästan omgående sa att FP inte är BP.

hörde ett rykte om att FP1 kan vara styckningsplatsen för det hade varit en massa blod och grisigt och äckel där inne, men det går inte ihop samtidigt.

behöver dock inte vara därför, kan bara vara att delarna omplacerades där. att dom varit på ett annat ställe, men sedan flyttats dit, kanske för att MPS/polisen började komma för nära den orginala platsen..

och vart jag hört det.. måste jag fan fundera på.. ska höra med grannen också, vi har suttit och disskuterat mycket, tror det var hen som sa det. men får återkomma om jag kommer ihåg det..
Citera
2013-06-10, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Om eventuella delar legat där endast nån timme när hunden gick förbi hade den reagerat. I samband med viltspårprov droppas pyttesmå droppar av djurblod längs spåret med ganska stora mellanrum. Spårets hela längd är ca 600 meter. I slutet av spåret ligger för det mesta en rådjursklöv (som oftast varit fryst och därefter upptinad). Klöven är hundens belöning - den fann det den var utskickad för. Hade det varit på riktigt, skulle det ha legat ett dött eller skadat rådjur, älg eller vildsvin där.

och den reagerade vilt på huset, trots att den aldrig gjort det förut, och de har gått förbi där två gånger dagligen i typ minst ett år. säkerligen mer då hunden fyller 3 i sommar och de har haft den sen den var 8 veckor
Citera
2013-06-10, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Alla är inte som vi på detta forum, dvs kollar i allt möjligt och åker ut i naturen och tittar på fyndplatser och möjliga styckningsplatser och annat. Nu var matte en äldre kvinna som var ute med sin hund och hunden vädrar mot en otäck övergiven byggnad. Tror det ska mycket till för att denna kvinna inte ropar på hunden och ber den fortsätta den tänkta rastningspromenaden.

nejdu, inte äldre kvinna :P medelåldern. typ kanske 40, om ens det :P kan vara någonstans mellan 38-42. minns inte

sen var det husse som var på morgonen och han är väl nått år över 40, och är inte lika mjuk och medgivande som matte kan vara ibland tror jag
Citera
2013-06-10, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
hörde ett rykte om att FP1 kan vara styckningsplatsen för det hade varit en massa blod och grisigt och äckel där inne, men det går inte ihop samtidigt.

Polisen har ju avskrivit FP1 som brottsplats. Detta tyder ju på att hon varken mördades eller styckades i huset. Hade det varit "massa blod och grisigt" i huset så hade de inte kunnat utesluta huset som brottsplats så snabbt som de gjorde eftersom de då troligen hade behövt en massa extra tid för att klura ut om det var både mord och styckningsplats eller bara ett av dessa
Citera
2013-06-10, 12:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Ok.....................

http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=532&articleId=1262247& type=embed&contextSectionId=532&position=379

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7686746
Jag vidhåller att åklagaren inte sa att dödsdatum kommer från obduktionen.
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
4 eller 5 maj enligt obduktionen sa ju åklagaren
Citera
2013-06-10, 12:52
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ett prov som föregåtts av övning och prövning i mängd, kan inte jämföras med den hund och det fall vi nu diskuterar. Den här hunden är inte tränad i sök efter kroppsdelar, den kopplar inte ett fynd av VB ben till belöning, vad är det som är så svårt att förstå? Däremot säger jag ingenting om att hunden möjligen ville undersöka det den fick vittring på, vad det var vet vi inte, vi vet inte ens om den fick vittring, den kanske hörde något, en sork eller vad som helst, instinkten är att jaga ett byte, så det kan vara precis vad som helst som gjorde att hunden blev hispig, eller uppspelt är ett bättre ord?

En hund av den här blandningen behöver inte vara tränad i att söka kroppsdelar. Olika hundraser har olika egenskaper. Ingen hundras är den andra lik. Raserna inom grupp 8 - apporterande fågelhundar - har en fantastiskt stor söklust. Den lusten förstärks också via ett ansvarsfullt avelsarbete. En uppfödare parar inte en skicklig tik men en medioker hane, eller tvärtom. Retrievrar och spaniels används för att apportera skjutna/skadade fåglar eller för att söka skadat vilt. De brukar benämnas eftersökshundar.
En liten chihuahua skulle inte ha reagerat lika starkt - om alls. Men så är chihuahuan ingen jakt/fågelhund - och har aldrig varit. Den rasen har helt andra egenskaper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Polisen har ju avskrivit FP1 som brottsplats. Detta tyder ju på att hon varken mördades eller styckades i huset. Hade det varit "massa blod och grisigt" i huset så hade de inte kunnat utesluta huset som brottsplats så snabbt som de gjorde eftersom de då troligen hade behövt en massa extra tid för att klura ut om det var både mord och styckningsplats eller bara ett av dessa

blodet och griset och äcklet kan juh bestå i att benen var nyavkapade när dom hamnade i stugan. jag vet inte, bara en rykte jag hörde i förbifarten. har hört mycket bisarra rykten. försöker oftast hålla de galnaste för mig själv, onödigt att sprida vidare, var bara just detta som jag ville höra andras åsikter om, då jag insåg att det var ganska bissart och mest troligt icket sant
Citera
Medlem
Hunden har ca 1000 gånger bättre luktsinne än människan, den reagerar om det kommit en ny lukt där den vanligen passerar hunden.
Citera
2013-06-10, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
En hund av den här blandningen behöver inte vara tränad i att söka kroppsdelar. Olika hundraser har olika egenskaper. Ingen hundras är den andra lik. Raserna inom grupp 8 - apporterande fågelhundar - har en fantastiskt stor söklust. Den lusten förstärks också via ett ansvarsfullt avelsarbete. En uppfödare parar inte en skicklig tik men en medioker hane, eller tvärtom. Retrievrar och spaniels används för att apportera skjutna/skadade fåglar eller för att söka skadat vilt. De brukar benämnas eftersökshundar.
En liten chihuahua skulle inte ha reagerat lika starkt - om alls. Men så är chihuahuan ingen jakt/fågelhund - och har aldrig varit. Den rasen har helt andra egenskaper.

och denna hund har tränats i att smått uppmuntra sin sökförmåga, i form av matte-sök, säkerligen också godis/mat-sök och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in