Citat:
Om KJ inte är GM, vad är han då ? Mot bakgrund av vad som är känt om KJ, dennes favoritsysselsättningar samt KJ:s relation med Vatchareeya Bangsuan vilken han dessutom tillstått har spenderat flera timmar tillsammans med 4 maj, dvs dagen hon försvann, hur är det möjligt att landa i uppfattningen att KJ inte på något sätt eller i något avseende är inblandad i händelserna som resulterat i att VB mist livet ? Önsketänker du ?
Edit: Du tycker inte det är märkligt att KJ blev svarslös då han konfronterades med uppgiften om VB:s blod i hans bil ?
Edit: Du tycker inte det är märkligt att KJ blev svarslös då han konfronterades med uppgiften om VB:s blod i hans bil ?
Kj var vän med VB samt hennes EX. Att de två tillbringade tid tillsammans är inte konstigt att det sedan finns blod (?) av henne i bilen behöver inte betyda att det är KJ som knivat henne, det finns säkert en förklaring till blodet, det behöver inte ens vara mer än någon droppe på ett papper eller vad som helst. Vad beträffar hans hobby kan jag inte uttala mig om, då jag inte vet tillräckligt om det området mer än vad som skrivits i tråden vilket inte alltid är sant. Hans vapenintresse har knappast med detta att göra, hon blev inte skjuten (vad vi vet) utan knivad(?) stickvapen var i alla fall inblandat med hennes dödsorsak.
Han är enligt mig inte inblandad i hennes död.
Om han hade velat skulle han säkert ha kunnat hitta på någon orsak till blodet i bilen, men han talar sanning och vet därmed inte hur/ varför hennes blod fanns i bilen.
Jag tror också att hon lämnade hans hem runt nio-tiden på kvällen mot den 5 maj och att hon mött sin baneman på vägen hem. KJ är inte bra på att ljuga eller fabricera ihop sammanhängande historier, utan jag är ganska säker på att är han skyldig skulle han erkänna relativt omgående. Han är inte korkad och vet när han är i underläge rent psykiskt däremot tror jag att han är uppfostrad med filosofin att ärlighet varar längst och har svårt för att fara med osanning. Han nekar fortfarande....han är oskyldig.