2013-06-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
har hört det från någon som fått ett PM här i tråden om att en säker källa sa det,
jag har hört det från folk oberoende av denna sida som känner honom osv...

Ja, men vad de som känner honom säger om hans diagnos bygger ju helt på vad han själv och/eller hans familj sagt om saken. KJ och hans familj kan ha hittat på något annat och inte gått ut med den korrekta diagnosen. Är KJ gärningsman så är han gravt feldiagnostiserad i så fall säger jag. Då lär han lida av tyngre saker än AS.
Citera
2013-06-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Måste bara fråga, är AN AB:s riktiga morsa?

nej.
Citera
Medlem
Citat:
Alltså det spelar ingen roll hur förbannad AN var på VB i det läget, Man skriver inte på det sättet av respekt för de anhöriga. Bara det att hon gör det visar ju på brist på självbehärskning och kontroll över sitt eget handlande. Och att likna VB vid en Kackerlacka är ju bara sååå sjukt!!! Och att sen skriva - Kanske inte vid liv! Och det kommer när man fortfarande letar efter VB. Det i mina ögon är ju helt makabert, hon måste ju verkligen Avsky och HATA VB!

Kanske inte var nykter i skrivande stund, eller gick på droger?
Då är det lätt att slänga ur sig eller skriva av sig saker man inte minns senare.
Citera
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Alltså det spelar ingen roll hur förbannad AN var på VB i det läget, Man skriver inte på det sättet av respekt för de anhöriga. Bara det att hon gör det visar ju på brist på självbehärskning och kontroll över sitt eget handlande. Och att likna VB vid en Kackerlacka är ju bara sååå sjukt!!! Och att sen skriva - Kanske inte vid liv! Och det kommer när man fortfarande letar efter VB. Det i mina ögon är ju helt makabert, hon måste ju verkligen Avsky och HATA VB!

Ja, ett mycket djupt hat verkar det ligga där.
Citera
2013-06-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hur får du det till "flådd hund"

Kan fråga en thai (tror jag i alla fall) om ni är osäkra men vilken mening i så fall?

Thailändska är lite lurigt, det behövs inte mycket för att helt byta betydelse.

Nej, det är inte jag som får det till. Det ser ut som om någon redan har översatt det. Jag kunde inte få det heller till nån flådd hund.Jag vet inte heller i vilken mening det skulle stå, bara krumelurer för mig.
Citera
2013-06-11, 14:10
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kanske inte var nykter i skrivande stund, eller gick på droger?
Då är det lätt att slänga ur sig eller skriva av sig saker man inte minns senare.

Men då går man väl in och tar bort det så fort man "nyktrat till"? Typ oooops...
Citera
2013-06-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Men då går man väl in och tar bort det så fort man "nyktrat till"? Typ oooops...

Kanske inte kommer ihåg att man skrivit det, fast var det på MPS sida, i så fall raderades det nog utav MPS innan hon han göra det kanske?
Citera
2013-06-11, 14:15
Medlem
Jag har för mig att jag läste: MPS hade fått tips om ödehuset den 19/5 och det var bara innersta i gruppen som sökte den 20/5 och hittade kroppsdelar. Jag undrar varför tog det så lång tid (till kl 21) om de brukar börja söka på morgonen? kanske jag har drömt detta? Med så många sidor och teorier, tror jag att jag kanske har börjat blanda fantasier och verkligheter ihop, då, måste jag vara väldigt försiktig med att bjuda en tjej hem för att plugga hos mig.
Citera
2013-06-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kanske inte kommer ihåg att man skrivit det, fast var det på MPS sida, i så fall raderades det nog utav MPS innan hon han göra det kanske?

Hon hade även skrivit på någon av sina vänners sida om VB. Fäller inte en tår och kackerlacka låg på en av hennes vänners sida, någon som hade delat att VB var försvunnen.
Citera
2013-06-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att jag läste: MPS hade fått tips om ödehuset den 19/5 och det var bara innersta i gruppen som sökte den 20/5 och hittade kroppsdelar. Jag undrar varför tog det så lång tid (till kl 21) om de brukar börja söka på morgonen? kanske jag har drömt detta? Med så många sidor och teorier, tror jag att jag kanske har börjat blanda fantasier och verkligheter ihop, då, måste jag vara väldigt försiktig med att bjuda en tjej hem för att plugga hos mig.

dock var det "plugg *wiggling eyebrows* som mest troligt pågick..

det var 6 pers som hittade kroppsdelarna.
Citera
2013-06-11, 14:17
Medlem
Är inne på FB och ser nu att VB's moder har bytt omslagsbild till en bild med hennes dotter vid sjön och lagt upp en bild på henne och VB. Otroligt synd och grymt sätt att dö på.

Hoppas att gärningsmännen/mannen får ett hårt straff, men även det är inte straff nog.
Citera
2013-06-11, 14:17
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Precis... Det kanske säger något om konflikten? Kackerlacka är ju inte det första ordet man hör folk som är arga/svartsjuka/hatiska använda, andra ord brukar ju ligga närmare till hands. En kackerlacka tränger sig in över allt, är svår att döda (de säger ju att de är det enda som överlever ett kärnvapenkrig men det vet jag inte om det stämmer). Det är svåra att göra sig av med i af.

Kanske VB var påträngande och envis, kanske hon var kär i MB och AN fick veta det och blev absolut TOKIG. MB bad VB lämna familjen ifred men kanske VB var för besatt och ville inte acceptera beslutet som han fattat och AB i sin tur tog saken i egna händer då han helt säkert hört sin Mor spotta ur sig alla vämjeligheter om VB och kanske t.om önskat livet ur henne. AB ser sin familj gå under i princip och kanske splittras och mår skitdåligt. Till slut brister det totalt och han har ihjäl VB och kanske får hjälp att fixa undan bevis och också fä det att se ut som att KJ är den skyldige då han vet att han och VB haft en relation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in