Citat:
Tjenare!
Fick ett brev i lådan idag som erbjuder mig att teckna Aktier i Euroland.com's nyemission. Någon som vet något om detta företag som kan ge mig lite mer info? Bra/Dåligt?
Erbjudandet är att teckna Aktier för 2,45kr/st samt att jag lånar ut pengar till företaget(samma belopp som jag tecknar aktier för) med en ränta på 6,8% per år. Två års bindningstid av lånet.
Tacksam för svar!
Mvh
Fick ett brev i lådan idag som erbjuder mig att teckna Aktier i Euroland.com's nyemission. Någon som vet något om detta företag som kan ge mig lite mer info? Bra/Dåligt?
Erbjudandet är att teckna Aktier för 2,45kr/st samt att jag lånar ut pengar till företaget(samma belopp som jag tecknar aktier för) med en ränta på 6,8% per år. Två års bindningstid av lånet.
Tacksam för svar!
Mvh
En bekant har fått samma erbjudande och bad mig om råd.Jag har kollat dem och visst har de ständigt jagat nya emissioner som uteslutande gått till att betala löner till anställda.De har byggt en fin hemsida och de har stora ambitioner.
Nu hävdar de att de är nära breakeven,men om man går in på deras sida www.euroland.com så finns det ingen information tillgänglig för hur företaget går ekonomiskt.
Får känslan att de bygger en hemsida,det jag funderar över är ifall de verkligen har de kunder som de säger att de har?!
Här finns ett forum med tidigare besvikna investerare ;
http://spartacusinvest.blogspot.se/2...rolandcom.html
Som sagt så är det också på detta sätt aktier är till för,att förse nya företag med kapital i början,ibland går det bra och ibland går det inte,ibland tar det tid innan företaget genererar vinst.Detta kan utnyttjas av oseriösa företag som kan bygga en fin potemkinkuliss.De seriösa lämnar information till dem som investerar och annan ekonomisk information.
Euroland tycks inte vilja uppvisa någon ekonomisk information,företaget känns mycket oseriöst på det området ,hemsidan tycks vara en potemkinkuliss,för mig .Då man surfar runt så frågar man sig ifall informationen är korrekt,detta kan vara problemet varför de inte når ut till fler,oftast går man ju till ett företags egna hemsida och läser in sig .
Som sagt,detta är en lottsedel,du ska först köpa nyemitterade aktier, men också låna ut pengar ,enligt prospektet.
Som sagt,jag kan ha fel,det kan gå bra för dem,bli en ketchupeffekt,marknaden kan plötsligt förstå vad det är de håller på med.
Kanske det är värt att kontakta de stora företagen som de påstår att de har som kunder!
Som sagt,avstå om du vill få ut något i närtid.
__________________
Senast redigerad av zorze 2013-06-11 kl. 05:55.
Senast redigerad av zorze 2013-06-11 kl. 05:55.