Har läst på heltid under det gångna läsåret men inte tagit tillräckligt med poäng, saknar 3 hp för att ligga "inom ramen" för fortsatt studiemedel... Detta är inga större problem då jag kommer fixa en omtenta i Augusti och klara de saknade poängen inför nästa termin.
Frågan är nu bara: om jag läser en sommarkurs och vill ha studiemedel för den, kommer jag få avlat på min ansökan? Har hört att CSN inte kollar tidigare resultat om man väljer en sommarkurs direkt efter en termin man haft studiemedel. Någon här som vet om detta är sant?
Svaret på frågan stod för övrigt på sidan innan...
HT 2012 läste jag 30 HP varav jag klarade av 25HP (Utlandstermin, dessa resultat har ej ännu blivit prövade). Denna termin tog jag 37.5HP (Läste extra kurs för att komplettera) samt två omtentor (Räknas dessa omtentor till denna termin och CSN, det är jag lite osäker på?) på totalt 7HP, det vill säga sammanlagt 44.5 HP.
Nu har jag anmält mig till två sommarkurser på 15HP samt blivit beviljad CSN. Kurserna är dock skit, så jag funderar på att blanka dem helt och hållet och behålla CSN.
Min fråga är som följer, HT2012 sökte jag CSN för en termin, dvs INTE ett helt år. VT2013 gjorde jag således likadant och sökte för en termin. Jag är beroende av CSN HT2013 och vill alltså inte riskera att jag blir nekad.
Hur kommer bedömningen göras? Kommer de se alla terminer som en period trots att jag sökte termin för termin? Eller bedömer de HT2012 för sig, VT2013 för sig samt Sommarkurserna för sig?
Bedömer de allt som en period har jag tagit totalt 74.5HP även om jag nollar sommarkurserna, dvs jag får CSN för HT2013.
Bedömer de respektive termin samt sommarkurs som enskilda perioder, då klarar jag HT2012(25HP) samt VT2013(44.5HP) men fallerar på sommarperioden(0HP) om jag blankar.
Bedömer de HT2012 (25HP) för sig och VT2013 + Sommar(44.5HP) som en period klarar jag mig.
Någon som vet hur bedömningen går till? Hoppas ni kan följa med i mitt resonemang!
Edit: Jag har fått CSN för 30HP på heltid per termin.