Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-09, 15:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autochthon
I Österrike har FPÖ (betydligt radikalare än SD) ibland uppåt 30%. De var t.o.m. med i en koalitionsregering för ett antal år sedan, vilket väl måste räknas som att "komma åt makten" och "få inflytande". Förändrades något radikalt? Ser läget ljusare ut för Österrike?

I Antwerpen, Belgien, fick Vlaams Belang (betydligt radikalare än SD) c:a 36% av rösterna för några år sedan. Koalitioner mellan övriga partier förhindrade dock inflytande, både på lokal och nationell nivå. Med tanke på den snabba förändringen av befolkningssammansättningen erkände en företrädare för partiet att den siffran aldrig kommer att överträffas.

Samtidigt så har Dansk Folkeparti med endast ca 14% fått genom mycket av sin invandringskritiska politik i Danmark. Så mycket att till och med EU sagt ifrån ibland.

Citat:
Vilka faktorer är det som kommer att hjälpa SD att uppnå det som partier med 25-30% i andra länder har misslyckats med?

Allt värre och alltfler problem kopplade till invandringen och mångkulturen, som även drabbar de personer som hittills levt skyddade från eländet. Detta parallellt med att Sveriges ekonomi försämras mer och mer. Om detta kombineras med ett SD på runt 30%, och som även visar fortsatta tendenser att växa, så kan det bli ett genombrott.

Visst är detta bara förhoppningar och bara ett möjligt scenario. Men samma sak kan ju sägas om SvP:ares framtidsplaner, speciellt de som tror på ett inbördeskrig. Framtiden kanske blir radikalt annorlunda och tar en väg som vi aldrig ens kunnat ana idag.

Citat:
Själv tror jag att det snarare gäller att försöka organisera sig "på marken", och inte förlita sig på den nuvarande politikersfären.

Man ska satsa på många alternativ parallellt, och så får man hoppas att något ger en fullträff i framtiden.

Citera
2013-06-09, 15:59
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POTESTATIVUS
Och vem säger det? Så hudfärg har stor betydelse hur man firar midsommar?
Det är många som tycker så. Själv förstår jag inte varför man hatar mångfald och tycker att allt ska vara en enda stor sörja. För övrigt så missar du helt poängen. Du fattar inte vad det finns för egenvärde i att bevara det svenska etniska arvet, men samtidigt sitter du och propagerar för hur viktigt det är att bevara svensk kultur? Ja, vad fan tror du svensk kultur kommer ifrån? Gud? Somalier? Inte kommer den väl från etniska svenskar?
Citat:
Så italienarna får stanna men inte judarna? För att?
För att judiskt DNA är mer främmande och skadligt för den svenska genpolen. Annars är ju judar ett helt kapitel för sig självt men jämför en italienare och somalier istället.
Citat:
Läs deras hemsida. Det står i deras 10-punkts program om att SvP vill förbjuda svenskfientlig politik.
Du menar att man bör tillåta svenskfientlig politik? Ska vi tillåta pedofil och våldtäktspropaganda också som når ut till andra människor?
Citat:
Det handlar om att vara poppis. Då vinner man.
Om man är fjorton år kanske. Men politik handlar inte om högskolementalitet även om SD verkar tro det.
Citera
2013-06-09, 16:03
Bannlyst
Citat:
OK, då vet vi det. Jag tycker att dina åsikter har framkommit på ett bra och fullt tillräckligt sätt i tråden. Att din invandrarbakgrund är det avgörande för dina åsikter om "svenskhet" och invandringspolitik är också uppenbart.

Ni som känner att ni vill diskutera vidare med "POTESTATIVUS" kan väl göra det i någon av hans egna trådar:
https://www.flashback.org/t2157081
https://www.flashback.org/t2159016

Det märks att du blir upprörd när jag förespråkar ett samhälle utan rasism och svenskfientlighet.
Därför måste du kalla mig för invandrare som är en av dina fiender?

Det är tur att SvP har en väljargrupp som dig.
Citera
2013-06-09, 16:11
Medlem
Citat:
Det kan jag. Min motivering är att rasism och svenskfientlighet är något Sverige ska gå ifrån.
Jag skiter väl i vad du vill kalla det. I Sverige ska det bo människor utav genetiskt svenskt ursprung. Det är en grundregel lika viktig som att en bil behöver hjul för att rulla. Utrustar du en bil fel får du massa andra småproblem efteråt som är onödiga. Det SD vill göra är att sminka över dessa problem som kommer komma med en raslig smältdegel istället för att gå direkt till roten. Du är bara ännu en utav massan som gläfser likt pavlovs hund bara du hör ordet "rasism" utan att lägga en vidare eftertanke på vad det betyder i sin kontext. Är det rasism när Australien förhindrar främmande djurtyper att komma in i landet, eller är det en nödvändig åtgärd för att skydda inhemska arter som endast finns i Australien och försvinner för alltid om dessa dör ut?

Hur du får in svenskfientlighet i mitt svar vettifan.
Citera
2013-06-09, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Det är många som tycker så. Själv förstår jag inte varför man hatar mångfald och tycker att allt ska vara en enda stor sörja. För övrigt så missar du helt poängen. Du fattar inte vad det finns för egenvärde i att bevara det svenska etniska arvet, men samtidigt sitter du och propagerar för hur viktigt det är att bevara svensk kultur? Ja, vad fan tror du svensk kultur kommer ifrån? Gud? Somalier? Inte kommer den väl från etniska svenskar?

För att judiskt DNA är mer främmande och skadligt för den svenska genpolen. Annars är ju judar ett helt kapitel för sig självt men jämför en italienare och somalier istället.

Du menar att man bör tillåta svenskfientlig politik? Ska vi tillåta pedofil och våldtäktspropaganda också som når ut till andra människor?

Om man är fjorton år kanske. Men politik handlar inte om högskolementalitet även om SD verkar tro det.

Jag äter min sill och potatis och ser inte att den klassiska svenska maträtten tappar sitt värde om en svart person äter samma maträtt.

Många vetenskapsmän och framgångrika är judar. Är det de du menar, eller är den krokiga näsan Du syftar på?

Svenskfientlig politik ligger i SvPs definition. Därför är SvP för diktatur.
Demokrati handlar om att tillåta även opposition än fast det svider.

Politik är en teknik. Något SvP måste tillämpa förr eller senare. Då kommer du troligen få byta parti.
Citera
2013-06-09, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krigsris
Jag skiter väl i vad du vill kalla det. I Sverige ska det bo människor utav genetiskt svenskt ursprung. Det är en grundregel lika viktig som att en bil behöver hjul för att rulla. Utrustar du en bil fel får du massa andra småproblem efteråt som är onödiga. Det SD vill göra är att sminka över dessa problem som kommer komma med en raslig smältdegel istället för att gå direkt till roten. Du är bara ännu en utav massan som gläfser likt pavlovs hund bara du hör ordet "rasism" utan att lägga en vidare eftertanke på vad det betyder i sin kontext. Är det rasism när Australien förhindrar främmande djurtyper att komma in i landet, eller är det en nödvändig åtgärd för att skydda inhemska arter som endast finns i Australien och försvinner för alltid om dessa dör ut?

Hur du får in svenskfientlighet i mitt svar vettifan.

Ska och ska. I bara dina drömnar blir svaret ja.
Läs varför australien har hårda tullagar.

Du har inte motiverat dig varför just folket med annan pigment skulle....vara. ....ja det ni klagar på.
Citera
2013-06-09, 16:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laccus
Så är det säkert, men det är för att dessa SD:are _tror_ att SD är allt det som dem absolut _inte_ är precis som jag radade upp i mitt förra inlägg men som du valde att smidigt radera.

Det är precis som att Miljöpartister tror att MP bryr sig om miljön, eller att sossar tror att S bryr sig om klassfrågor, M-väljare att M bryr sig om skatter etc etc. En bilhandlar illusion utan verklighetsförankring.

Vissa kanske tänker så, men många är nog medvetna om de största skillnaderna mellan SD och SvP och väger även in taktik när de funderar på vilket parti som de ska rösta på. De flesta vill ju att ens egen röst ska göra någon form av nytta, och då är ju frågan vilket parti som ger mest valuta för rösten?

Sedan får man tänka på att det är ganska få väljare, när det gäller SD:s nuvarande och SvP:s framtida väljare, som känner till varenda detalj i respektive partiers partiprogram utan många vill bara ha en mer restriktiv invandringspolitik samt rösta mot sjuklöverpartierna. De vill markera. Känner de att SvP börjar bli en faktor i svensk politik så kommer de att rösta på SvP för att sända en stark politisk signal till sjuklövern.
Citera
2013-06-09, 16:23
Bannlyst
Bara så ni vet det så önskar jag också en homogen etnisk svensk befolkning. Men det är för långt bort för mina önskningar. SD får min röst ändå.

Jag är inte kräsen.
Citera
2013-06-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vissa kanske tänker så, men många är nog medvetna om de största skillnaderna mellan SD och SvP och väger även in taktik när de funderar på vilket parti som de ska rösta på. De flesta vill ju att ens egen röst ska göra någon form av nytta, och då är ju frågan vilket parti som ger mest valuta för rösten?

Sedan får man tänka på att det är ganska få väljare, när det gäller SD:s nuvarande och SvP:s framtida väljare, som känner till varenda detalj i respektive partiers partiprogram utan många vill bara ha en mer restriktiv invandringspolitik samt rösta mot sjuklöverpartierna. De vill markera. Känner de att SvP börjar bli en faktor i svensk politik så kommer de att rösta på SvP för att sända en stark politisk signal till sjuklövern.

Du svarar lite på din egen fråga här, "Vad kan göra någon nytta?" Som redan sagts 1000tals gånger i denna tråd så tror inte vi SvP:are att SD:s politik gör någon nytta överhuvudtaget, varken taktiskt eller på någt sätt alls. Dock gör den väldigt mycket _skada_ . Varför skulle vi rösta på dem? Varför skall jag rösta på ett parti som vill diskrimenra mig som svensk, ta ifrån mig mitt land och förgöra mig?

Ett parti på 9-10% som är vågmästare men inte utnyttjar sin position och som inte producerar någonting av värde, på vilket sätt gör de någon nytta? De sänder en signal "Vi är missnöjda!", detta är tyvärr inte i närheten av nog eller ens av särskild signifikativ vikt i dagsläget då de styrande räknar med att i en demokrati kan 49% vara missnöjda så länge 51% är "nöjda".

Du har redan fått många bra exempel från Beligen och Österrike, kan lägga till Holland där Wilders fick väldigt lite gjort under sina mer "framgångsrika" perioder, där hade folk ungefär samma inställning som du "Nu kommer detta visa att vi är missnöjda! Nu kommer de inte bygga fler moskeér!" Tyvärr 8 år hade inte mycket hänt, för att vara ärlig hade _ingenting_ hänt.
Citera
2013-06-09, 16:31
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Jag äter min sill och potatis och ser inte att den klassiska svenska maträtten tappar sitt värde om en svart person äter samma maträtt
Du verkar ju helt efterbliven. Svara på frågan istället om varför du tycker att svensk kultur är viktig att bevara men samtidigt skiter i det etniska arvet.
Citat:
Många vetenskapsmän och framgångrika är judar. Är det de du menar, eller är den krokiga näsan Du syftar på?
De får vara hur framgångsrika de vill, vad ska de i Sverige och göra? Varför underskattar du svenskar så mycket så du tror att vi måste ha judar som styr för att bli framgångsrika?
Citat:
Svenskfientlig politik ligger i SvPs definition. Därför är SvP för diktatur.
Demokrati handlar om att tillåta även opposition än fast det svider.
Demokrati handlar om att vi kan förslava alla barn och använda dem till sexslavar om majoriteten röstar för det, men det betyder inte att det är rätt. Ta din demokrati och kör upp den där du uppenbarligen redan fått många saker uppkört.
Citat:
Politik är en teknik. Något SvP måste tillämpa förr eller senare. Då kommer du troligen få byta parti.
Du hade väl bytt ut din morsa mot en somalier om den var mer poppis.
Citera
2013-06-09, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Du verkar ju helt efterbliven. Svara på frågan istället om varför du tycker att svensk kultur är viktig att bevara men samtidigt skiter i det etniska arvet.

De får vara hur framgångsrika de vill, vad ska de i Sverige och göra? Varför underskattar du svenskar så mycket så du tror att vi måste ha judar som styr för att bli framgångsrika?

Demokrati handlar om att vi kan förslava alla barn och använda dem till sexslavar om majoriteten röstar för det, men det betyder inte att det är rätt. Ta din demokrati och kör upp den där du uppenbarligen redan fått många saker uppkört.

Du hade väl bytt ut din morsa mot en somalier om den var mer poppis.

Hudfärg är inte kultur.

Hellre einstein i Sverige än du. Du skämmer ut svenskarna.
Du är felaktig ras.

Du har tolkat demokrati fel för du är SvP:are =genetisk korkad.

Min mamma har inget med politik att göra. Gör om gör rätt.
Citera
2013-06-09, 16:46
Medlem
Citat:
Hudfärg är inte kultur.

Du är felaktig ras.

Du har tolkat demokrati fel för du är SvP:are =genetisk korkad.

Vänta lite här nu en sekund; genetik finns inte utan det är bara att folk har olika hudfärg, ändå är vissa av "felaktig ras" och "genetiskt korkade", hur i hela friden skall du ha det egentligen?

Du verkar väldigt förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in