Citat:
Ursprungligen postat av
Skoll
Inte helt korrekt. Jag vill helst verka inom systemet och undvika våld, jag anser enbart att det är rättfärdigat att arbeta utanför systemet och använda våld när det inte finns något annat val.
Tja, med tanke på att det är så många i ditt läget som menar att det inte finns något annat val...
Men om SvP håller sig inom lagen är allt okej för mig.
Citat:
Jag tycker att du ska rösta på SvP då du trots allt har vissa svenska gener (du är halv-jude om jag förstått saken rätt). SvPs politik är till nytta för alla som har svenska gener även om den förstås inte behöver gynna dig som person. Om jag hade varit du så hade jag känt mig betydligt säkrare med SvP än med valfritt etablissemangsparti vid makten.
Det är inte mig jag är orolig för. Jag röstar i princip för "the common good" men jag tror inte SvP arbetar för "the common good". Jag lär rösta på Sverigedemokraterna eller Moderaterna.
Citat:
Mitt perspektiv har alltid varit att främja min egen grupps och närstående gruppers genetiska intressen. Det var i mitt tycke ganska dumt att vara där från början men nu är de där och då är det svårt att göra så mycket åt saken. Oavsett så är det ett intressant lackmustest för hur framtiden kommer att bli här.
Man skulle kunna resonera på samma sätt om icke-vita som bor i Sverige. Nu är de här skulle man kunna säga. Precis som jag hoppas på att vita medborgare i afrikanska länder skall kastas ut hoppas jag inte på att icke-vita medborgare skall kastas ut ur Sverige.
Citat:
Att vita sydafrikaner lever under ett alltmer skadligt system som om det fortsätter kommer att innebära deras utplåning som ett folk ser jag som en självklarhet.
Vilken utplåning? De enda som drabbas negativt är boer eftersom deras hemland är Sydafrika. De har jag sympati för men brittiska kolonialister som satte flera hundra tusen boer i koncentrationsläger har jag liten sympati för.
Citat:
Ja, men nu är detta inte så mycket en fråga om ras som en fråga om genetiska intressen, ras är irrelevant för detta koncept. Frågan är som jag skrev att med vilken rätt kräver du att vi ska offra våra etniska genetiska intressen för att uppnå något som inte gynnar oss?
Vi skall verka för våra medborgare och får nation och inte primärt för vår ras eller "genetiska intressen". Det är underordnat.
Citat:
Jag håller förstås med om att det finns andra värden att bevara förutom ras och etnicitet men att strunta helt i dessa är bara dumt då de innebär en grund som alla övriga värderingar är sprungna utifrån.
Jag är inte överens med dig. Vissa värden är objektiva.
Citat:
Min grundinställning är att lagar ska följas men jag gör undantag för klart illegitima lagar som motverkar befolkningens intressen (såsom att ge fördelar till etniskt främmande invandrare) eller HMF. Detta resonemang är dock ganska irrelevant eftersom staten kommer att upprätthålla dessa lagar ändå.
Det är väldigt få som blir dömda för HMF. Jag tycker att Radio Framåt klarar sig ganska bra utan att bli anmälda för HMF. Man kan säga väldigt mycket i Sverige. Det är bara i Nederländerna, Frankrike, Storbritannien, Tyskland och Belgien där man kastar folk i fängelse för deras åsikter. Så länge man inte uppmanar folk att begå brott så kan man i princip säga vad som helst i Sverige -inklusive förneka förintelsen. Vår elit har förstått att det är genom social kontroll som man bäst får folk att hålla käften och inte genom lagstiftning. Det är dock skrämmande att Folkpartiet och Kristdemokraterna vill förbjuda åsikter.
Citat:
Från mitt perspektiv så gör det ingen egentlig skillnad att kyrkan ändrades efter Vatikanen II och gick ordentligt åt vänster och även blev mer vänligt inställda till judar. Med judeokristendom så åsyftar jag inte så mycket judiskt inflytande över kyrkan som det värderingssytem som är själva grunden i den kristna religionen och andra liknande system såsom kommunism, judendomen mm och som dominerar västvärlden idag. Kristendomen har i sig själv alltid varit rasneutral och universalistisk, men detta är egentligen ganska ointressant. Hela det judeokristna värderingssystemet är egalitärt och är därför rasneutralt.
Jag förstår vad du menar och visst har du rätt i att kristendomen är universialistisk och för er biologiskt orienterade är naturligtvis detta ett problem.
Citat:
Om det inte går omedelbart så får man väl försöka med andra klassens lösningar som steriliseringar och dylikt. Jag tycker inte att man ska överge sina ideologiska värderingar bara för att de inte är genomförbara för tillfället utan jag förespråkar istället att man tar en mer långsiktig approach, vad som inte är accepterat idag kan mycket väl vara acceptabelt i morgon. Att vara pragmatisk är inte att överge sina mål så mycket som att vara flexibel angående dess implementering. Med andra ord, om det inte fungerar att bli av med blandpar, adopterade, assimilerade invandrare mfl vid ett eventuellt maktövertagande så får man väl vänta med att implementera detta ett antal år tills man har lyckats skaffa sig tillräckligt stöd för att genomföra det. Opinionen är ingenting statiskt utan den kan ändras väldigt snabbt givet att man har kontroll över samhällets kultur och idéproduktion. Se bara på utvecklingen under de senaste 100 åren, det har varit enorma förändringar.
Det har varit enorma förändringar de senaste 100 åren men hur som helst så tror jag inte ni kommer få något stöd genom att vända er emot blandpar, blandbarn, adopterade och assimilerade invandrare. Det borde vara en ickefråga för er som inte ligger er i fatet i synnerhet inte när Sverige ta emot 100.000 invandrare om året.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lolsorz
Denna video demonstrerar ganska bra att Jimmie Åkesson har sålt ut
https://www.youtube.com/watch?v=7XqOrs0TKuM
Jimmie Åkesson som tidigare har haft en väldigt skarp retorik blir överkörd av någon som vänsterns Jonas Sjöstedt är något plågsamt att se på. Han kan ju inte ens motivera varför han vill ge pengarna till bankerna
Varför skulle jag rösta på ett parti som vill ge bort Sveriges resurser till bankerna, eller på någon som inte ens kan formulera sig?
Ja, du har helt rätt i att Jonas Sjöstedt knäckte honom rätt hårt. Jimmie Åkesson är knivskarp i frågor som rör arbetslöshet, invandringspolitik och en mängd liknande frågor men när det kommer till ekonomiska frågor är SD fruktansvärt svaga och i synnerhet är Åkesson svag i dessa frågor. Sverigedemokraterna behöver en bättre ekonomisk politik inriktad på att rädda jobben. Till exempel skulle de kunna föreslå riktade skattesänkningar till företag som etablerar sig i Sverige och anställer svenska arbetare.