2013-06-08, 21:15
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orronbolle
Tycker de inte kan gifta sig efter att varit ihop i 3 år. Vickan hade varit i hop med danne i 12 år innan de gifta sig typ

Började ju brinna i knutarna efter att det gick åt helvete med den tidigare tilltänkta.

Sen kanske de är jättekära? Men det klart, eventuell skilsmässa om ett antal år kanske inte blir helt lätt.
Citera
2013-06-08, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Började ju brinna i knutarna efter att det gick åt helvete med den tidigare tilltänkta.

Sen kanske de är jättekära? Men det klart, eventuell skilsmässa om ett antal år kanske inte blir helt lätt.
Nej han är ju katolik och de får ej skilja sig!!!! Ja Filip vill ju gifta sig och han får ej gifta sig förrän hon gjort det! Om hon aldrig gifter sig kan han aldrig göra det. Dåligt. De kanske bara vill vara sambo men kungligheter måste alltså gifta sig! Nu har hon gift sig så nu kan han gifta sig nästa år... Tycker bara 3 år är för kort. Hur länge hade hon och jonas varit ihop. Jo det var väl typ 8 år eller så. Hon och chris har bara känt varann i 3 år om det nu inte var så att de träffades redan i london då prinsessan var där fasst vi ej fått reda på det. Han är ju halv britt!
Citera
2013-06-08, 21:22
Bannlyst
Estelle komma ändå inte minnas nått av dett bröllop ändå. frågan är om hon nu kommer ihåg att hon döptes där inne. En gång kanske hon själv gifter sig i den kyrkan. coolt att barnen fick va med i kyrkan! Var det samma som från daniels och vickans bröllop! fan inte alla får såna här bröllop. vill med ha barnkör när jag kanske gifter mig i framtiden
Senast redigerad av Orronbolle 2013-06-08 kl. 21:25.
Citera
2013-06-08, 21:24
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Nej han är ju katolik och de får ej skilja sig!!!! Ja Filip vill ju gifta sig och han får ej gifta sig förrän hon gjort det! Om hon aldrig gifter sig kan han aldrig göra det. Dåligt. De kanske bara vill vara sambo men kungligheter måste alltså gifta sig! Nu har hon gift sig så nu kan han gifta sig nästa år... Tycker bara 3 år är för kort. Hur länge hade hon och jonas varit ihop. Jo det var väl typ 8 år eller så. Hon och chris har bara känt varann i 3 år om det nu inte var så att de träffades redan i london då prinsessan var där fasst vi ej fått reda på det. Han är ju halv britt!

Njae, jag känner troende katoliker som både skilt och gift om sig. Sen kanske inte påven gillar det, men det finns många katoliker som t ex använder preventivmedel också. Precis som du antyder är kungafamiljen konservativ och traditionsbunden, så en prins eller prinsessa som är ogift livet ut skulle nog ses som lite udda. Jag vet inte om någon i svenska kungahuset skilt sig innan, men det har hänt i andra kungahus, så det är väl inte en omöjlig tanke.
Citera
2013-06-08, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Njae, jag känner troende katoliker som både skilt och gift om sig. Sen kanske inte påven gillar det, men det finns många katoliker som t ex använder preventivmedel också. Precis som du antyder är kungafamiljen konservativ och traditionsbunden, så en prins eller prinsessa som är ogift livet ut skulle nog ses som lite udda. Jag vet inte om någon i svenska kungahuset skilt sig innan, men det har hänt i andra kungahus, så det är väl inte en omöjlig tanke.
ja i england har det ju hänt....tror detta är pr. tror de är mer vänner än kära. han ser ej så kär ut i henne! viktoria var 33 år när hon gifte sig och madeleine bara 30. (ja hon fyller den 10 juni). Filip borde gift sig innan henne. han är ju 33 snart
Citera
2013-06-08, 21:35
Medlem
Strangeflowers avatar
Kikat lite på bröllopet och måste nog ändra uppfattning om att Chris är en elak jävel. Ja, det kan han kanske vara ändå, men han var den enda av dem som framstod som mänsklig och framförallt kär. Hans vaggande kanske är nervositet, jag blir själv knäsvag när jag är riktigt nervis. Ciggen är mer som en jävla isstod.
Citera
2013-06-08, 21:37
Bannlyst
Tycker de skulle väntat 2 år och gift sig tills madde som fyller 30 om 2 dgr fyllt 32 år. Viktoria var 32 år och skulle fylla 33 det året hon gift sig. Nu kommer Madde ej vara hemma när hon fyller år för de lär dra ikväll på bröllopsresa.
Citera
2013-06-08, 21:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Madeleine är alltså ej hemma när hon fyller 30 år utan på bröllopsresa. Kommer bertil Hult att finansiera i år med. Undrar om de går med på att stänga av hela strippen i vegas när jag gifter mig och vi åker kortege berför strippen

Det är så att hon fyllde 30 år 2012, så hon blir då 31 år på måndag den 10 juni 2013.
Jag tror däremot inte man behöver någons finanser angående bröllopsresan direkt.
Och för Sverige så lär hon enbart synas vid högtidliga sammanhang då hon ska bo i USA.
Inte utan att man förstår henne. Vackert bröllop med vackra människor och ett stort ögonblick för både svenska folket och prinsessan Madeleine.
Citera
2013-06-08, 21:39
Medlem
Det känns som ett kallt bröllop.Känslorna stog Chris för.inte Madde direkt.
Är hans pappa död?är det någon som vet?
Citera
2013-06-08, 21:40
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Kikat lite på bröllopet och måste nog ändra uppfattning om att Chris är en elak jävel. Ja, det kan han kanske vara ändå, men han var den enda av dem som framstod som mänsklig och framförallt kär. Hans vaggande kanske är nervositet, jag blir själv knäsvag när jag är riktigt nervis. Ciggen är mer som en jävla isstod.

Det blir väl lite så när man är i rampljuset och inte är nån jävla dokusåpakändis som kan svina hur som helst, korrekt skall det vara! Tycker han verkar vara en vettig karl.

Vad är oddsen för att CP gifter sig nästa sommar då? Eller sommaren efter det?
Citera
2013-06-08, 21:41
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
ja i england har det ju hänt....tror detta är pr. tror de är mer vänner än kära. han ser ej så kär ut i henne! viktoria var 33 år när hon gifte sig och madeleine bara 30. (ja hon fyller den 10 juni). Filip borde gift sig innan henne. han är ju 33 snart

Jag vill minnas att det var löpsedlar tidigare i år om att Prins Carl Philips fästmö Sofia gärna ville gifta sig före prinsessan Madeleine, att det var lite "bröllops-fight" där. Men det kan ju vara ett rent Johan T Lindwall-påhitt. Hursomhelst tror jag inte att prinsen känner någon brådska, han vill nog mest chilla runt, köra snabba bilar, formge glas och anlägga skägg. Han skjuter nog gärna upp bröllopet så långt det går, bara för att det verkar så jobbigt med all planering och grejer.

Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower

Ja, jag blev också glatt överraskad av hans mänskliga sida. Att han var uppenbart och skamlöst bakfull förtog inte intrycket. Att Prinsessan verkade oberörd beror nog mer på att hon är van vid och härdad av en massa uppmärksamhet och högtidligheter. Bara ännu en dag i rampljuset, liksom. Fick intrycket av att hon bara längtar tills spektaklet är över.
Citera
2013-06-08, 21:41
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradera
Det känns som ett kallt bröllop.Känslorna stog Chris för.inte Madde direkt.
Är hans pappa död?är det någon som vet?

Ja, han är död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in