2013-06-08, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är så att hon fyllde 30 år 2012, så hon blir då 31 år på måndag den 10 juni 2013.
Jag tror däremot inte man behöver någons finanser angående bröllopsresan direkt.
Och för Sverige så lär hon enbart synas vid högtidliga sammanhang då hon ska bo i USA.
Inte utan att man förstår henne. Vackert bröllop med vackra människor och ett stort ögonblick för både svenska folket och prinsessan Madeleine.
Men hon kanske flyttar hem i framtiden men de snackade om detta förut på tv vad de skulle tänka sig att bo. De sa de kanske skulle kuna flytta till hamptons eller kanske london där chris jobbar. Jag tycker dock de ska köpa en mansion i la eller florida där det är bra väder
Senast redigerad av Orronbolle 2013-06-08 kl. 21:50.
Citera
2013-06-08, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag vill minnas att det var löpsedlar tidigare i år om att Prins Carl Philips fästmö Sofia gärna ville gifta sig före prinsessan Madeleine, att det var lite "bröllops-fight" där. Men det kan ju vara ett rent Johan T Lindwall-påhitt. Hursomhelst tror jag inte att prinsen känner någon brådska, han vill nog mest chilla runt, köra snabba bilar, formge glas och anlägga skägg. Han skjuter nog gärna upp bröllopet så långt det går, bara för att det verkar så jobbigt med all planering och grejer.

Ja, jag blev också glatt överraskad av hans mänskliga sida. Att han var uppenbart och skamlöst bakfull förtog inte intrycket. Att Prinsessan verkade oberörd beror nog mer på att hon är van vid och härdad av en massa uppmärksamhet och högtidligheter. Bara ännu en dag i rampljuset, liksom. Fick intrycket av att hon bara längtar tills spektaklet är över.
Men måste de inte gifta sig i ordning. han är barn nr 2. Måste in barn nr 2 gifta sig före barn nummer 3! Har en fd klasskamrat från högstadiet som gick i enskilda gymnasiet tillsammans me kungabarnen när de gick där. inte i samma årgång. men när hon gick i 1:an gick viktioria 3:an
Senast redigerad av Orronbolle 2013-06-08 kl. 21:45.
Citera
2013-06-08, 21:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hamilkar skrev

Det var ju en i sig intressant aspekt. Å andra sidan vet jag inte om herr just Cancino och hans pr-byrå är rätt intressenter att påpeka det. Jag rör mig lite grann i PR-världen, men jag har inte stött på vare sig herr Cancino eller hans firma. Kollar man firman på Allabolag.se är den extremt liten och så nygrundad att det inte finns något tillgängligt bokslut.

Så DI-uttalandet kanske är för herr Cancino ungefär vad prinsessbröllopet är för herr O'Neill.

Nej, inte jag heller.

Herr Cancino är väl annars inte helt okänd inom PR-världen?

Från linked in:

Carlos Cancinos erfarenhet

Head of press relations
Danske Bank Sweden

Public Company; 10,001+ employees; DANSKE.CO; Bankbranschen industry

2005 – September 2012 (7 years)

Informatör
Handelsbanken

Public Company; 10,001+ employees; SHB; Bankbranschen industry

2001 – 2005 (4 years)

http://se.linkedin.com/pub/carlos-cancino/6/a50/70a
Citera
2013-06-08, 22:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Precis som du antyder är kungafamiljen konservativ och traditionsbunden, så en prins eller prinsessa som är ogift livet ut skulle nog ses som lite udda.
Det har hänt förr. Prinsessan Eugenie, prins Eugen...
Senast redigerad av Hamilkar 2013-06-08 kl. 22:11.
Citera
2013-06-08, 22:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Herr Cancino är väl annars inte helt okänd inom PR-världen?
I den ballare typen av PR-värld där jag har lite känningar har jag aldrig hört om honom. Hans erfarenheter är uppenbarligen från informatörsjobb på banker. Hurpass bra är banker på PR?
Citera
2013-06-08, 22:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ari Behn satt och fipplade med mobilen
Fast Ari Behn tycker väl att det mesta är Trist som fan?
Citera
2013-06-08, 22:12
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det har hänt förr.. Prinsessan Eugenie, prins Eugen...

Fast dessa konstnärssjälar var väl just "lite udda" eller åtminstone normbrytande på fler sätt än genom sina singelliv?
Citera
2013-06-08, 22:15
Medlem
vem är tjejen i rött till vänster i bakgrunden?

http://i.huffpost.com/gadgets/slides...47444_free.jpg
Citera
2013-06-08, 22:19
Medlem
TigerKids avatar
Jag tycker nog att flera såg rörda ut. Sen kan ju vissa se lite sammanbitna ut för att de inte vill sitta och gråta framför Tv-kamerorna. Madeleine var lite tårögd också när det blev lite känsligt. Sen serverade hon några Hollywood-smile också. Noterade att de båda hade grill av amerikansk modell - dvs så vitt att man blir bländad.

Tror de var riktigt nervösa! Madeleine är väl något mer tränad efter alla nationaldagar och Nobelfester. Men hon har aldrig varit huvudpersonen. Det sägs också att hon alltid velat undvika rampljuset, jämfört med storasyster.

Nu är de nog lättade att officiella delen är över och slår klackarna i taket. För roa sig kan de nog!
Citera
2013-06-08, 22:19
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Jag vet inte om någon i svenska kungahuset skilt sig innan, men det har hänt i andra kungahus, så det är väl inte en omöjlig tanke.
Jodå det har hänt. Gustav V:s son prins Wilhelm skilde sig från storfurstinnan Maria Pavlovna. Deras son Lennart blev känd som greve Lennart Bernadotte på Mainau för senare generationer. Hans familj anordnar fortfarande någon slags Nobelkonferens varje år på sitt slott Mainau.
Citera
2013-06-08, 22:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hamilkar skrev

I den ballare typen av PR-värld där jag har lite känningar har jag aldrig hört om honom. Hans erfarenheter är uppenbarligen från informatörsjobb på banker. Hurpass bra är banker på PR?

Ha, ha. Är det SvenskDam den kungliga webben?

Banker kanske har god kännedom om olika hedgefonder och dylikt.
Citera
2013-06-08, 22:26
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Fast dessa konstnärssjälar var väl just "lite udda" eller åtminstone normbrytande på fler sätt än genom sina singelliv?
Prinsessan Eugenie var nog en ganska typisk ogift dotter från en bättre familj på sin tid. Och prins Eugens politiska radikalism delades av - den iofs så småningom frånskilde - prins Wilhelm. Konstnärliga anlag var däremot inget konstigt bland de tidiga Bernadottarna. Prins Gustaf dog alldeles för tidigt för att kunna betecknas som mycket mer än talangfull som kompositör, men om man jämför originaliteten i de i sig anspråkslösa kör- och solostycken han hann komponera med med vad andra svenska artonkundratalskompositörer som Lindblad och Söderman hade åstadkommit vid tjugofem, är det svårt att inte dra slutsatsen att han hade blivit det senare artonhundratalets klart mest framstående svenska kompositör om han hade fått leva.

(Eller, hade han fått leva skulle det ju ha blivit han som hade blivit kung 1872, och sen hade det kanske inte blivit så helt med komponerandet.) Men han hade i vart fall fått tjugo år till på sig att utvecklas och skapa.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in