Ny medlem, har länge läst i trådarna här men gått med först nu. Gillar diskussionsklimatet här!
Normalt sett är Johan T Lindwall (chefredaktör på Svensk Damtidning) ingen jag har något större förtroende för, men i den här artikeln tror jag att han slår huvudet på spiken:
https://www.svenskdam.se/kungligt/jo...verige/9241145
Det är något som skaver i hela den här historien. Chris och Madeleines barn är för långt ner i tronföljden för att någonsin bli regenter. Därför verkar det långsökt att de ska behöva uppfostras i Sverige av den anledningen. Uppriktigt sagt förstår jag inte varför de rycker upp barnen med rötterna från USA som varit deras hem hela livet.
Både Madeleine och Chris är ju kända för att ogilla uppmärksamhet. Nu kommer de inte att få något annat.
Vidare undrar jag om inte pressen på Madeleine att representera kommer att öka när hon flyttar hem? Hittills har det ju varit en behändig ursäkt att resan över Atlanten var för lång.
Allt detta gör att beslutet ter sig allt mer obegripligt. Att Madeleine skulle ha sådan fruktansvärd hemlängtan köper jag inte heller...jag tror nog att den anonyma lyxtillvaron i soliga Florida dämpar eventuell saknad efter hemlandet. Och att hon skulle längta hem till sin familj...hon har ju en egen familj nu.
Det här forumet brukar kunna få fram information som de berörda vill dölja så förhoppningsvis får vi fler detaljer här framöver...!