2023-03-15, 12:17
Medlem
PrincessAnnes avatar
Ny medlem, har länge läst i trådarna här men gått med först nu. Gillar diskussionsklimatet här!

Normalt sett är Johan T Lindwall (chefredaktör på Svensk Damtidning) ingen jag har något större förtroende för, men i den här artikeln tror jag att han slår huvudet på spiken:

https://www.svenskdam.se/kungligt/jo...verige/9241145

Det är något som skaver i hela den här historien. Chris och Madeleines barn är för långt ner i tronföljden för att någonsin bli regenter. Därför verkar det långsökt att de ska behöva uppfostras i Sverige av den anledningen. Uppriktigt sagt förstår jag inte varför de rycker upp barnen med rötterna från USA som varit deras hem hela livet.

Både Madeleine och Chris är ju kända för att ogilla uppmärksamhet. Nu kommer de inte att få något annat.

Vidare undrar jag om inte pressen på Madeleine att representera kommer att öka när hon flyttar hem? Hittills har det ju varit en behändig ursäkt att resan över Atlanten var för lång.

Allt detta gör att beslutet ter sig allt mer obegripligt. Att Madeleine skulle ha sådan fruktansvärd hemlängtan köper jag inte heller...jag tror nog att den anonyma lyxtillvaron i soliga Florida dämpar eventuell saknad efter hemlandet. Och att hon skulle längta hem till sin familj...hon har ju en egen familj nu.

Det här forumet brukar kunna få fram information som de berörda vill dölja så förhoppningsvis får vi fler detaljer här framöver...!
Citera
2023-03-15, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Skulle faktiskt inte bli helt förvånad om Madde och Chris skiljer sig.
Känns nästan lite så om dem.

Bra. Dom skulle aldrig ha blivit ett par ifrån början. Sluskig jävla snusk amerikan sätter på vår lösaktiga prinsessa. Fyfan!
Citera
2023-03-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Ny medlem, har länge läst i trådarna här men gått med först nu. Gillar diskussionsklimatet här!

Normalt sett är Johan T Lindwall (chefredaktör på Svensk Damtidning) ingen jag har något större förtroende för, men i den här artikeln tror jag att han slår huvudet på spiken:

https://www.svenskdam.se/kungligt/jo...verige/9241145

Det är något som skaver i hela den här historien. Chris och Madeleines barn är för långt ner i tronföljden för att någonsin bli regenter. Därför verkar det långsökt att de ska behöva uppfostras i Sverige av den anledningen. Uppriktigt sagt förstår jag inte varför de rycker upp barnen med rötterna från USA som varit deras hem hela livet.

Både Madeleine och Chris är ju kända för att ogilla uppmärksamhet. Nu kommer de inte att få något annat.

Vidare undrar jag om inte pressen på Madeleine att representera kommer att öka när hon flyttar hem? Hittills har det ju varit en behändig ursäkt att resan över Atlanten var för lång.

Allt detta gör att beslutet ter sig allt mer obegripligt. Att Madeleine skulle ha sådan fruktansvärd hemlängtan köper jag inte heller...jag tror nog att den anonyma lyxtillvaron i soliga Florida dämpar eventuell saknad efter hemlandet. Och att hon skulle längta hem till sin familj...hon har ju en egen familj nu.

Det här forumet brukar kunna få fram information som de berörda vill dölja så förhoppningsvis får vi fler detaljer här framöver...!

Om de inte har någon inkomst längre är det ju vettigt att flytta hem och börja jobba för hovet och få sin försörjning därifrån. Chris har ju ingen inkomst så han har inget annat val än att flytta till Sverige. Barnen är ju större nu så Madde kan jobba på.

Barnen måste uppfostras i Sverige för att behålla sina titlar. Titlar är viktigt för familjen O’Neill. Hans mamma har jobbat stenhårt på att hennes barn ska bli betitlade.
Citera
2023-03-17, 15:07
Medlem
PrincessAnnes avatar
Nu skrivs det om att Chris måste vänta i 15 månader på uppehållstillstånd i Sverige och att han under den tiden bara får vistas i Sverige kortare perioder. Enligt ansvarig myndighet görs inga undantag bara för att han har kunglig anknytning. Alla som kommer från ett land utanför EU/EES måste ansöka om uppehållstillstånd innan de flyttar till Sverige och handläggningstiden sägs vara drygt ett år. Det ska bli intressant att se om hovet lyckas "fasttracka" Chris ansökan. De kungliga har ju gräddfiler i alla andra sammanhang.
Citera
2023-03-17, 15:21
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Nu skrivs det om att Chris måste vänta i 15 månader på uppehållstillstånd i Sverige och att han under den tiden bara får vistas i Sverige kortare perioder.

"Får bara vistas i Sverige kortare perioder" Perfekt för världsvane Chris att slippa Sverige

Madeleine får ta hand om de skrikiga barnen och umgås med skogsmullarna, dit inkluderas folkhögskoleutbildade svågern Ockelbo som gillar hockey. Finns ju mycket intressant att diskutera med honom....not.

Chris tar First Class flighten till Manhattan. Goodbye till ankdammen Sverige !
Citera
2023-03-17, 15:28
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
"Får bara vistas i Sverige kortare perioder" Perfekt för världsvane Chris att slippa Sverige

Madeleine får ta hand om de skrikiga barnen och umgås med skogsmullarna, dit inkluderas folkhögskoleutbildade svågern Ockelbo som gillar hockey. Finns ju mycket intressant att diskutera med honom....not.

Chris tar First Class flighten till Manhattan. Goodbye till ankdammen Sverige !

Jag tror att flytten till Sverige är en förberedelse för en skilsmässa, Prinsessan vill stadga sig i Sverige innan Chris, frivilligt fasas ut och flyttar officiellt till england igen.

LL
Citera
2023-03-17, 15:28
Medlem
Citat:
Nu skrivs det om att Chris måste vänta i 15 månader på uppehållstillstånd i Sverige och att han under den tiden bara får vistas i Sverige kortare perioder. Enligt ansvarig myndighet görs inga undantag bara för att han har kunglig anknytning. Alla som kommer från ett land utanför EU/EES måste ansöka om uppehållstillstånd innan de flyttar till Sverige och handläggningstiden sägs vara drygt ett år. Det ska bli intressant att se om hovet lyckas "fasttracka" Chris ansökan. De kungliga har ju gräddfiler i alla andra sammanhang.

Fast nu är inte Christopher O'Neill någon kunglighet. (Han ingår inte i Kungliga Huset eller Kungliga Familjen). Han får väl bo i London.
Citera
2023-03-17, 17:02
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Fast nu är inte Christopher O'Neill någon kunglighet. (Han ingår inte i Kungliga Huset eller Kungliga Familjen). Han får väl bo i London.

Skönt för Chris att bo i London så slipper han följa skogsmullarna och plocka kottar.
Citera
2023-03-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Jag tror att flytten till Sverige är en förberedelse för en skilsmässa, Prinsessan vill stadga sig i Sverige innan Chris, frivilligt fasas ut och flyttar officiellt till england igen.

LL
Det tror jag också. Annars hade de väntat i 15 månader på att flytta. Såpass brinner det väl inte i knutarna.
Citera
2023-03-17, 20:08
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:

Hmmm, fast negrer, MENA-pack och afghaner som kommer hit som "flyktingar" får ju uppenbart stanna kvar här medan de väntar på uppehållstillstånd...fast s.k. flyktingar kanske går under andra regler.

Det vore ju dock en välgärning om hovet lyckas få in Chris före i kön och på så vis ser till att någon parasit från ovan nämnda folkgrupper får vänta lite längre på sitt uppehållstillstånd.
Citera
2023-03-17, 20:40
Medlem
Klart de vill till Sverige. Gratis skolgång. Gratis sjukvård. Enkelt.
Citera
2023-03-20, 17:47
Medlem
Redas avatar
Vårt Kungahus är det finaste och mest välskötta i Europa.
Prinsessan Madeleines återkomst till Sverige är bara positivt för oss och vårt land!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in