Citat:
Ursprungligen postat av
Arkiater
Tog för givet att HKH Prinsessan Madeleine inte kunde lagföras. Levde i förvissningen om att HKH och hela den kungliga familjen åtnjöt juridisk immunitet. Kungen kan som bekant inte bötfällas eller åtalas. Är man kunglig så är man! Skandal att störa HKH med dessa fånigheter, till råga på allt så nära inför det stundande bröllopet. Borde vi inte starta en nationell insamling för att betala böterna?
Håller helt med dig Arkiater. Trodde nog som du att hela kretsen runt HKH hade immunitet. Förbannat skämligt av polisen att besvära prinsessan när hon åkte i sin bil längs en bussfil. Nej, vi, hennes undersåtar borde ju ha stått och bugat när hon nu var ute och blandade sig med folket. När kortegen med prinsessan och hennes gemål imorgon åker en kortege genom Stockholm, så hoppas väl du liksom jag, att alla vi undersåtar dyker upp längs vägen och genom hurrarop och på andra sätt markerar att vi dyrkar kungahuset. Den polis som hade mage att stoppa prinsessan när hon åkte genom stan hoppas jag själv blir bötfälld för tjänstefel, och att hens chefer blir stoppade i en eventuell framtida karriär. Länge leve Monarkin, alla är lika mycket värda,men en del är värda mycket mer eller hur. PS Själv är jag mycket intresserad av vilken typ av bröllopsklänning Sessan ska ha på sig, och man får väl hoppas att vårt "försvar" har hunnit släcka branden i Täby Kyrkby innan morgondagen.