2013-06-08, 20:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rafina
Fan vad "stifft", inte en tår så långt ögat kunde nå. Jokern och Knugen verkade varken rörda eller berörda. Iskallt rakt igenom. Den enda som visade någon typ av känsla var ju Portföljen - kanske ofrivilligt, p.g.a. abstinens? Hela publiken verkade vara ytterst skeptiska. Vad var det vi fick se? Jag fattar ingenting. Iskallt som sagt. Portföljens morsa verkade helt Sobrilförlamad. Nåväl, hoppas att de nu har fått ett par välförtjänta bloss, och ett par huttar. Antar att det ändå blir lite drag under galoscherna ute på Drottningholm. Kanske efterfest uppe i Knugen och Jokerns kvart - med kaffeflickor och allt.....
Håller med. Det var inte många tårar där inte. Ari Behn satt och fipplade med mobilen och mamma O´neill var bara sjukt nöjd. Den enda som verkade berörd var plufset.
Citera
2013-06-08, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Håller med. Det var inte många tårar där inte. Ari Behn satt och fipplade med mobilen och mamma O´neill var bara sjukt nöjd. Den enda som verkade berörd var plufset.
Plufset? Hoppas Parnevik eller nån smygfilmar talet och skickar in det till tidningne. Skrev till han på twitter och bad han om det om han ej kollade aftonbladets sändning nyss.
Citera
2013-06-08, 20:55
Bannlyst
Madeleine är alltså ej hemma när hon fyller 30 år utan på bröllopsresa. Kommer bertil Hult att finansiera i år med. Undrar om de går med på att stänga av hela strippen i vegas när jag gifter mig och vi åker kortege berför strippen
Senast redigerad av Orronbolle 2013-06-08 kl. 20:58.
Citera
2013-06-08, 20:59
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orronbolle
Undrar vad de gör på slottet nu..... Hoppas gästerna får ta bilder då kan de då ta och skicka in till pressen eller nån gäst kanske laddar upp på twitter.

Mmm stor risk... "Så jävla dragen, ska ragga upp någon utländsk sessa #yolo"
Citera
2013-06-08, 21:05
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Di skriver nu:

"Carlos Cancino, grundare av pr-byrån Konsensus, menar att bröllopet är en pr-mässig fullträff för affärsmannen Christopher O’Neill.

Som jag förstått det var både herr O’Neill och hedgefonden helt okända fram till nu. Giftermålet har gett honom spaltkilometer i internationell press och har satt honom och firman på kartan”, säger Carlos Cancino till Di."
http://www.di.se/artiklar/2013/6/7/m...-pa-brollopet/
Det var ju en i sig intressant aspekt. Å andra sidan vet jag inte om herr just Cancino och hans pr-byrå är rätt intressenter att påpeka det. Jag rör mig lite grann i PR-världen, men jag har inte stött på vare sig herr Cancino eller hans firma. Kollar man firman på Allabolag.se är den extremt liten och så nygrundad att det inte finns något tillgängligt bokslut.

Så DI-uttalandet kanske är för herr Cancino ungefär vad prinsessbröllopet är för herr O'Neill.
Citera
2013-06-08, 21:06
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Varför är Albert inte med, eller var han.
Kanske för att det bara är en lilprinsessa? De sa att regenter inte brukar komma på sådana bröllop utan man "skickar" prinsar och prinsessor.

På tal om Monaco, så har de nog den vackraste prinsessan (även om Madeleine var jättesnygg idag).

Men deras Charlotte Casiraghi är på en annan nivå: https://www.google.se/search?q=charl...w=1024&bih=644

Fast hennes festklänningar är lite ojämna: http://www.zimbio.com/pictures/-4G9q...otte+Casiraghi

Jobbar för Gucci.
EDIT: sorry misslyckad länk, slänger in en annan
http://www.listal.com/viewimage/2072935h
Senast redigerad av TigerKid 2013-06-08 kl. 21:16.
Citera
2013-06-08, 21:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det var ju en i sig intressant aspekt. Å andra sidan vet jag inte om herr just Cancino och hans pr-byrå är rätt intressenter att påpeka det. Jag rör mig lite grann i PR-världen, men jag har inte stött på vare sig herr Cancino eller hans firma. Kollar man firman på Allabolag.se är den extremt liten och så nygrundad att det inte finns något tillgängligt bokslut.

Så DI-uttalandet kanske är för herr Cancino ungefär vad prinsessbröllopet är för herr O'Neill.

Precis så. PR-killen på det okända bolaget uttalar sig om O'Neills PR-vinster endast för att själv göra PR-vinster. Gissningsvis har han själv hört av sig till DI och serverat dem sitt uttalande.

Det i sig diskvalificerar å andra sidan inte honom som expert på PR.
Senast redigerad av Troian 2013-06-08 kl. 21:12.
Citera
2013-06-08, 21:08
Medlem
Snaidistens avatar
Verkar som om plufset satt och ölade före vigseln, "hair of the dog"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16928556.ab
Citera
2013-06-08, 21:09
Medlem
Zurfarn08s avatar
Stackars royal bingo, hon var så stel och ospontan under ceremonin och resten av den öppna delen av vigseln. Såg livrädd ut mest hela tiden, det kändes som att hon bara väntade på att något skulle gå snett. Tror att det är lika bra att hon bor utomlands, hon kan inte hantera pressen av att vara en påpassad kunglighet. Hunsr väldigt obekväm ut.

Marie F hade inte en av sina bästa dagar sångmässigt, tur att Jöback kom och räddade svenskarnas musikrykte. Och den galna organisten som fick fnatt under "En vänlig grönska"! Vad hände?!?

Kungen såg sur och otillgänglig ut, Victoria släpade i vanlig ordning på ungen, brudens och brudgummens mor verkar tävla i mimikdödande botoxinjektioner. Chris var nog faktiskt den som uppförde sig mest normalt av alla. Hoppas det bådar gott inför framtiden.
Citera
2013-06-08, 21:11
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan det inte vara så att han helt enkelt inte prioriterade det? Jag menar, en liten prinsessa i Sverige - så jävla stort är det väl inte.
Nja, hur många prinsessor från regerande kungahus som helst finns det ju inte nuförtiden. Däremot har ju Albert - som furst Hans Adam av Liechtenstein - ett betydande exekutivt ansvar för sin ministat, så han kan ju faktiskt ha viktigt jobb som inte går att flytta på.

Citat:
Var det någon överhuvudtaget från det engelska kungahuset där?
Enligt gästlistan skulle the earl and countess of Wessex, alltså prins Edward, drottningens yngste, och hans fru Sophie, vara med. De är sociala och trevliga och smälter nog in bra.
Citera
2013-06-08, 21:11
Bannlyst
Tycker de inte kan gifta sig efter att varit ihop i 3 år. Vickan hade varit i hop med danne i 12 år innan de gifta sig typ
Citera
2013-06-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Så det är fel att påstå att det här är en riktig folkfest likt VM bronset 1994 ( i fotboll).

Jag minns när storasyster gifte sig. Det var mycket folk på stan, minns inte om det var i samband med Smaka på Stockholm även då men de hade en Lovefestival minns jag i alla fall. Det var fint väder och det var picnic på stan. Många om inte de flesta var där för att det var bröllopet. Jag satte mig i parken nedför Slottet. Det var fest och god stämning men det väldigt mycket hånfulla kommentarer också. Undrar om Kungen vet vilken stad han är i etc. Så finns det är lite freakshow över det hela. Folk tycker det är kul med fest, drick vin offentligt vilket egentligen är förbjudet. Därmed behöver de inte betyda att de bryr sig egentligen om vad som händer.

Nej folk kommer inte prata om vad de gjorde de heta sommardagarna 2013 på samma sätt som 1994
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in