2013-06-03, 16:26
Medlem
En polare åkte på ett pisstest idag, ungefär hur lång tid brukar det ta innan det dumper ner ett svar om det var positivt/negativt?
2013-06-03, 17:49
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Problemet är ju just att dom i mesta möjliga mån kollar koncentration av metaboliter även av de mediciner jag har på recept, och problem nummer 2 är att jag gärna käkar ett gäng stilnoct åt gången, den här gången blev det 10st på en kväll, innan jag fann mig själv pratandes med "besökare" i lägenheten stup i kvarten, och alltid i olika rum.

Men dom som testar mig frågar också alltid hur mycket av varje förskrivet läkemedel jag ätit de senaste 7 dagarna, och jag har svårt att tänka mig att dom kan se skillnad på 7 och 10 stillisar, dvs, om jag säger att jag ätit en per natt, så bör dom ha svårt att motbevisa det även om pinket skulle visa det, eller blir det större koncentration metaboliter kvar efter ett massivt intag tro??

Jag tror jag får ta och dricka 1-2 liter vatten innan jag lägger mig, och och köra 3-4 liter vatten på morgonen och kreatin och vitaminer till det, och sen hoppas på det bästa, dvs nedspätt till riskfri nivå eller utspätt till ogiltigt prov, och det senare kommer jag i så falll att försvara med att jag jobbat hårt i värmen och druckit mycket vatten, prove me wrong, typ. Blodproverna dom tar är (tror jag) bara alkoholprover. Allt drogrelaterat tar dom i pinket om jag fattat rätt. Och går inte droger snabbare ur blodet förresten? Då borde ju urinen vara mer värd för testaren i det avseendet.
Tack för ditt svar
Så sticka och analys för mätning av metabolit-koncentration varje gång? Antar att du slarvat och klarat dig förut isf?
Ta kreatinet dagen/dagar innan så det sätter sig så ska du vara lugn vid hydrering.
Ja går ur snabbare ur blodet än urin, har du nån mer tanke varför alkoholen mäts med blodprov ist för blåstest?
Hoppas du klarade dig men skriv gärna här om det!

//SyNatt
2013-06-03, 19:07
Medlem
masterior26s avatar
Har varit ren från benso i 6 månader och idag tog jag jag 3.5 mg Xanor, det borde väll vara ute nästa måndag? Alltså 7 dagar.
2013-06-03, 19:51
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Har varit ren från benso i 6 månader och idag tog jag jag 3.5 mg Xanor, det borde väll vara ute nästa måndag? Alltså 7 dagar.

Tror till och med jag har varit ren på diazepam ca 40mg, på 7/8 dagar och Xanor ska sitta i mycket kortare än vallarna, men det är olika för alla. Kan inte ge ett bättre svar då jag inte har erfarenheter med Xanor och urinprov.
2013-06-03, 19:58
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Tror till och med jag har varit ren på diazepam ca 40mg, på 7/8 dagar och Xanor ska sitta i mycket kortare än vallarna, men det är olika för alla. Kan inte ge ett bättre svar då jag inte har erfarenheter med Xanor och urinprov.

Läste på ett forum nyss och där stod det att en singel dos på mellan 1-5 mg sitter 4-5 dagar så det borde vara lugnt, men jag ska dricka mycket vatten under veckan för säkerhets skull.
2013-06-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaerd
En polare åkte på ett pisstest idag, ungefär hur lång tid brukar det ta innan det dumper ner ett svar om det var positivt/negativt?

Någon?
2013-06-04, 11:22
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bz01
Jag ligger illa till. Det är så här att jag rökte 0.3 den 23 maj och lämnade prov i fredags. Sist jag rökte va för 2 månader sen. Finns de chans att provet är ren. Glömde nämna att provet skickas på analys alltså va det piss jag lämna. Va tror ni? Klarar jag mig?För om det visar positivt kmr soc ta lägenheten ifrån mig.

Hur kunde du torska på salivtest? Det ska ju bara gå ut på några dagar?

Det finns chans att det är rent om du gjorde som jag skrev innan.

Annars bör du vara ren som jag skrev innan men det beror på flera faktorer som sagt.

Och om du nu inte gjorde som jag skrev, varför chansa? det gäller ju din lägenhet.

Samt om du redan har torskat för saliv så har du torskat. Dvs du är redan körd.
2013-06-04, 11:24
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Läste på ett forum nyss och där stod det att en singel dos på mellan 1-5 mg sitter 4-5 dagar så det borde vara lugnt, men jag ska dricka mycket vatten under veckan för säkerhets skull.

Xanor går ut väldigt fort ur urinet, räkna max 5 dagar skulle tippa på ca 2-3.

Mycket vatten behöver du inte dricka men drick mer en vad du brukar, du behöver ju inte överbelasta kroppen i onödan

Sitter man riktigt i skiten så får man köpa laxeringsmedel utöver hydreringen Men det gäller ju ofc inte dig ang detta
2013-06-04, 12:03
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Xanor går ut väldigt fort ur urinet, räkna max 5 dagar skulle tippa på ca 2-3.

Mycket vatten behöver du inte dricka men drick mer en vad du brukar, du behöver ju inte överbelasta kroppen i onödan

Sitter man riktigt i skiten så får man köpa laxeringsmedel utöver hydreringen Men det gäller ju ofc inte dig ang detta

Nä jag är inte orolig är ganska säker på att det kommer vara lugnt men jag ska dricka lite extra vatten om dagen för säkerhets skull, hittade även en benso sticka som jag hade kvar så innan jag går och lämnar testar jag mig hemma.
2013-06-04, 21:18
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bz01
Ska lämna piss prov imorn. Tänker dricka mycket vatten före provet men hur ska jag göra för att få pisset gult?

Inget, allt som gör att det ser gulare ut än det ska ger fel gul färg dessutom stämmer det illa om de tar kreatininprover (mkt vanligt att man gör för att se att det inte är utspätt).

Ändå kan du ju dricka mycket vatten och te som är urindrivande dessutom. Du kan säga att du bara är sån person som sällan brukar ha någon färg på din urin.

(För mig och många andra är det här sant, själv har jag bara gul urin när jag är sjuk eller uttorkad av att ha varit utan tillgång till vatten t.ex vid längre båtfärder i varma länder. Kanske är det för jag dricker te eller vatten mer än andra men inte med flit, det är bara kroppen som styr).

Så du kan dryga ut det lite med att hulka vatten en timma innan men inte allt för mycket, då går du under gränsvärdena för kreatinin, då syns det att du druckit vatten och du ombeds helt enkelt ta om provet efter ett tag.

Det är lite samma sak som med "vilka stora pupiller du har" ganska många (igen, som jag själv som exempel) har nästan alltid ganska stora pupiller (jag har riktigt stora faktiskt speciellt på morgonen), fast det finns ändå sätt att bedöma om de reagerar skumt genom att lysa på bara ett öga och se om det andra krymper.
2013-06-05, 00:06
Medlem
hallå igen. jag postar om min fråga, för att fånga nya läsare.

ett prov som säger sig ha mätbarhet på 50 ng/ml (thc hemmatest), hur lågt är det? hur lågt mäter dom (ex. polis prover) på analys? och om man har ca 40 ng/ml, och de inte syns på provet, hur länge kan man säga de tar innan allt är borta? (jag vet att de är individuellt, men ca tid).
2013-06-05, 18:51
Medlem
Regiss avatar
Har en fråga jag behöver svar på

Är så att jag skulle pissa. Fick ett rör av en kompis med hans piss för han är ren.

Lyckades få i de i muggen utan att dom såg. Men de va tyvärr för lite, så jag va tvungen att pissa några droppar sj.

Kommer provet bli förstört eftersom de är två olikas piss i?

Jag har tagit sub och xanor. Tror ni de lilla jag pissade ger utslag?

Dom skickar ju så klart iväg de på analys.

Undrar även om nån vet hur lång tid de tar för lyrica att gå ur kroppen.
Läkaren ville jag skulle lämna blodprov så han såg att jag inte pundade på dom.

Men jag har 600mg per dag. Har dom senaste veckorna bara tagit 300mg per dag. Men vissa dagar har de blivit 600mg.

Men idag åt jag 1800mg. Ska lämna blodprov om en vecka. Äter jag 600mg per dag nu borde väll provet se bra ut sen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in