2014-01-15, 20:33
Medlem
Brmcs avatar
Tog 1 liten lina koks lördags natt och en del amfetamin fram till söndag morgon, drygt 0.8 g.

Varje gång jag har lämnat urinprover har det bara varit för cannabis, men får de slänga ner en multisticka ändå? Trots att man bara lämnar för cannabis. Har redan skjutit på provet drygt 1 vecka och skall lämna på fredag. Är det safe för min del tro? Inte alls rört på mig mycket de senaste dagarna heller, så är väl på håret att man är ren från amfetaminet tänker jag.

Är på FMN i Göteborg. Om någon har erfarenheter av det stället får ni oerhört gärna dela med er. Vet givetvis att det finns stickor enbart för cannabis, men tänker om de kanske slänger ner en multisticka ändå. Hade känts så jävla surt om de gör så. Känns som att de inte riktigt får det, men vad vet jag.
Senast redigerad av Brmc 2014-01-15 kl. 20:59.
2014-01-15, 22:53
Medlem
CpGurrAs avatar
Hej!

Jag var positiv på kokain i 6dagar efter 1lina, ca 0.1g och amfetamin brukar sitta lika länge, 3-6dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Tog 1 liten lina koks lördags natt och en del amfetamin fram till söndag morgon, drygt 0.8 g.
2014-01-15, 22:57
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Hej!

Jag var positiv på kokain i 6dagar efter 1lina, ca 0.1g och amfetamin brukar sitta lika länge, 3-6dagar.

Så länge alltså? För de andra gångerna har jag nämnt att jag enbart lämnar urinprover för cannabis, så antar att de använder thc-stickor. Men tänk om de slänger i en jävla multisticka liksom. Får väl försöka skjuta på det jävla provet till måndag då.

Har för mig att det har gått bra en gång innan, men är så jävla nojig.

Har generellt sätt rätt bra metabolism, men har som sagt varit rätt inaktiv de senaste dagarna. Druckit mängder idag dock samt tränat, så hoppas på det bästa.
2014-01-15, 22:58
Medlem
strawberrykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIGHTON1980
Jag vet inte om det är rätt sida som jag kan få svar och frågor..Jag åkte fast för grovrattfylleri och 0,1 mg i blodet cannabis. Detta hände för 2011 och blev indragen körkort efter 2 år och fick ett år indragen och gjorde blodprov och urinprov den 12 dec 2013.. och fick brev att jag skulle göra nya prov och urin.. så jag ringde och avbokade och gjorde en misstag för att röka lite cannabis och rökte en vecka ca.. så jag avbokade och sa att jag var riktig sjuk, så jag får ny tid antar jag.. och kanske det blir nästa vecka eller om två, vetefan inte när.. och var på första möte med läkaren då sa läkaren att jag skulle göra en gång urinprov men det visade att jag ska göra en till så om man ska EG göra 1 men fick brev ska göra ny urinprov då betyder att jag är positiv eller någon som vet? Jag kanske gör en ny urin och blodprov snart och då kan jag neka urinprov och göra nästa gång om det funkar så att säga till folk som har ansvar för provtagning och osv? förresten, jag har lite språk och stavfel, så ni märker detta.. Hoppas jag kan få svar och någon som har varit med tidigare?

Tack för hand!
Om läkaren anser ett extra prov nödvändigt pga uppskjutet prov eller funderingar efter att ha pratet med dig så blir det så, ingen big deal.

Mvh
Jordgubben
2014-01-19, 20:28
Medlem
Är sedan tidigare dömd för dopingbrott och lämnar nu sporadiska urinprov på frivården i samband med möten. Ibland kan det vara varje vecka, ibland var 3e vecka.. Allt för att linda in mig i en falsk trygghet för att sedan hoppas kunna sätta dit mig.. Eller nåt..

Hur som helst så har jag rökt endel gräs och weed sista månaden då jag haft uppehåll med möten och urinlämning. Kan mycket väl vara ren i dagsläget men min fråga är; testar dom, eller får dom ens testa för narkotika också om du aldrig är dömd eller ens misstänkt för narkotikabrott?

Det som talar emot mig är att det är mycket simpelt att testa för thc med sticka, så varför skulle dom inte?
Det som talar för mig är att "stickan" ger utslag för thc, kokain, amfetamin och opiater som jag förstått det, och jag har någon eller ett par gånger käkat tramadol/tradolan/noblegan dagen innan provlämning och dessa går under opiater och provresultaten har alltid kommit tillbaka negativa, samt att dom vid min senaste rättegång sa, och jag citerar, "xxx har lämnar 9 slumpmässiga urinprover som skickats på analys för anabola androgena steroider och samtliga har varit negativa". Alltså inget om narkotika.

Sen fick jag höra av en kompis att om du är dömd för narkotika testar dom dig inte för doping och vise versa..
Så är det någon som vet hur det ligger till?

Ser helst att vi skippar frågor om varför jag röker eller ens chansar på detta och håller oss till frågan.

Med vänlig hälsning
Senast redigerad av BodyCheck88 2014-01-19 kl. 20:31.
2014-01-20, 11:54
Medlem
Bump! Samma fråga som ovan
2014-01-20, 20:55
Medlem
Jag torskade på gås och jag väntar nu på svar från polisen. Jag var där på pisstest och det kommer visa positivt. Jag var där för runt 10 veckor sedan men har ännu inte fått nåt svar.. Är det normalt?
Sedan kan jag röka nu eller kommer jag att få göra ett nytt pisstest när jag blir kallad dit igen?
2014-01-20, 22:38
Medlem
Hej, sökte lite här på forumet men trådarna och svaren är aningen utdaterade och vill gärna vara på den säkra sidan. Finns här någon med erfarenhet som vet ifall man tar urinprov på de som ska ta taxilegitimation? Min kurs börjar (förhoppningsvis) den 10e februari.

Tack på förhand!
2014-01-21, 21:15
Medlem
hej rökt på som fan, varje dag nästan, det har gått 1 och en halv vecka, ska pissa imorgon, om jag dricker som fan tror ni att jag klarar mig? mvh
2014-01-21, 21:43
Medlem
GulCitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
hej rökt på som fan, varje dag nästan, det har gått 1 och en halv vecka, ska pissa imorgon, om jag dricker som fan tror ni att jag klarar mig? mvh
Är det stickprov; skickas den till analys?
Om du dricker mycket kommer det inte visa något men provet kommer bli ogiltigt. Du kommer säkerligen lämna igen om någon dag.
2014-01-22, 00:05
Medlem
Hej, jag testade mig själv med en drogsticka. Råkade doppa även den övre delen av stickan (plasten). Fick ett mycket svagt lila färg (THC, BUP och AMF) på den negativt medans ett starkt lila färg på den positiva delen. Kan tillägga att jag rökte senast var 3 januari och tog oxycontin i lördags. Jag rökte mycket innan den 3 januari. Men amfetamin har jag inte tagit på länge.

Vad kan det betyda med resultaten? Är jag ren?
2014-01-22, 00:07
Medlem
[quote=PussyMagnet|47158627]Hej, jag testade mig själv med en drogsticka. Råkade doppa även den övre delen av stickan (plasten). Fick ett mycket svagt lila färg (THC, BUP och AMF) på den negativt medans ett starkt lila färg på den positiva delen. Kan tillägga att jag rökte senast var 3 januari och tog oxycontin i lördags. Jag rökte mycket innan den 3 januari. Men amfetamin har jag inte tagit på länge.

Vill tillägga att jag råkade blöta ner den undre delen av drogstickan (plasten).

Vad kan det betyda med resultaten? Är jag ren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in