2013-05-12, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Nu är inte jag någon expert inom området men såvitt jag vet så är det olika beroende på vilken drog det handlar om. Till exempel cannabis så bryts THC:et ner till THC-metaboliter som inte är psykoaktiva om det gäller allt knark har jag ingen aning om. Fast andra droger kan också ha metaboliter som är psykoaktiva som MDMA bryts ner till MDA.

Tack så mycket för svar

Jag har själv aldrig riktigt trott på att thc-metaboliterna skulle kunna göra en hög en vecka efter och det baserar på egen erfarenhet av flera års period-rökning. Men sen har jag ändå hört om hur folk helt plötsligt känt sig höga ett tag efter rökning så vet inte riktigt vad som stämmer.

Men sub Borde väl egentligen inte kunna göra ett smak en 3 dagar efter intag när halveringseffekten har gjort sitt?

MVh
2013-05-12, 01:49
Medlem
Om man är helt ren från alla substanser och då tar en lina sub ( typ2mg) är man då ren på ett pissprov typ 20 min efter att man snortat?
2013-05-12, 05:30
Medlem
gugglianos avatar
Världens dummaste fråga. men syns theralen i urin och blodprov? Sen undrar jag följande, om testaren frågar vilken mäng av vilka läkemedel jag tagit senaste veckan, och jag medvetet håller käften om lyrica, tram och stillisar, då borde jag klara mig va?
2013-05-12, 13:39
Medlem
Begins avatar
Är 18 ska ta pisseprov på onsdag, kanske senare i veckan. Rökte en femma på en vecka rökte varje dag i en vecka. Nu är det 1 vecka sedan jag rökte jag är 175 väger endast 55 kilo nu pga av att jag gått ner ca 4-5 kilo denna veckan. Ska köpa kreatin på måndag, är de värt de 3 dagar innan testet?
Ska träna på måndagen, och bränna lite fett, och sedan basta. Hört att basta inte fungerar, även hört att tranbärsjuice inte ska funka? Vet inte om det funkar eller om allt detta är en myt. Hade en spinkig polare som hävde i sig vatten, blev ren på 2 dagar, det lär inte möjligt i mina öron dock.

Har lite panik nu, är det möjligt o bli ren tills på onsdag?*
Ska jag bara gälla i mig vatten med Askorbinsyra, i så fall hur mycket om dagen ungefär?

Flashback är mitt enda hopp just nu, väldigt tacksam för alla tips
2013-05-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Begin
Är 18 ska ta pisseprov på onsdag, kanske senare i veckan. Rökte en femma på en vecka rökte varje dag i en vecka. Nu är det 1 vecka sedan jag rökte jag är 175 väger endast 55 kilo nu pga av att jag gått ner ca 4-5 kilo denna veckan. Ska köpa kreatin på måndag, är de värt de 3 dagar innan testet?
Ska träna på måndagen, och bränna lite fett, och sedan basta. Hört att basta inte fungerar, även hört att tranbärsjuice inte ska funka? Vet inte om det funkar eller om allt detta är en myt. Hade en spinkig polare som hävde i sig vatten, blev ren på 2 dagar, det lär inte möjligt i mina öron dock.

Har lite panik nu, är det möjligt o bli ren tills på onsdag?*
Ska jag bara gälla i mig vatten med Askorbinsyra, i så fall hur mycket om dagen ungefär?

Flashback är mitt enda hopp just nu, väldigt tacksam för alla tips

Skulle vilja säga Nej du kan inte bli ren på den tiden. Det du kan göra är att göra testet såpass utspätt så dom tar om det vid ett senare tillfälle. Eller om det är på sticka kanske det lyckas.

1: Köp Kreatin
2: Köp bvitaminkomplex (http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=238688)

Måndag: Morgon + Kväll en tesked kreatin.
Tisdag: Morgon + Kväll en tesked kreatin.

Tyvärr inkluderade du ju inte tiden för ditt test.

Låt oss säga 12.00 Onsdag.

Du kan avsluta tisdagen med iaf 1.5L vatten (vissa säger onödigt dagen innan men varför inte)

Gå upp t.ex. 06.00 Få i dig 2L vatten innan 09.00
Mellan 09.00-12.00 få i dig 2 L till.

Ons 10:45 ta två tabletter av bvitaminen. Vissa säger mer vissa säger mindre. Du vill att pisset ska bli tillräckligt gult för att inte ge misstanke men du vill ju inte pissa neonfärg. Vilket det blir om man tar för mycket.

När du pissar. Pissar det första i toan. Det mellersta i koppen och det sista i toan.

Du kan även köra en lågintensitets cardio session imorgon måndag. 1-2 timmar på cykel eller 1-2 timmar gång i hyffsat tempo.

Sedan är det bara att hålla tummarna.
2013-05-12, 23:58
Medlem
Har rökt cannabis 3-5 ggr i veckan under 1.5 år nu och har helt plötsligt lagt av helt.
Är det någon själv här som har någon aning om hur länge det skulle ta för all THC som lagrats i hjärnfettet innan det försvinner helt?

är 190 cm lång och väger 80kg. har sedan jag slutat röka börjat träna (gym) varje dag då jag även brukar basta efteråt, ifall det nu ändrar någonting ^___^

uppskattar svar från folk som har lite kunskap.
2013-05-13, 00:05
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ymers
Har rökt cannabis 3-5 ggr i veckan under 1.5 år nu och har helt plötsligt lagt av helt.
Är det någon själv här som har någon aning om hur länge det skulle ta för all THC som lagrats i hjärnfettet innan det försvinner helt?

är 190 cm lång och väger 80kg. har sedan jag slutat röka börjat träna (gym) varje dag då jag även brukar basta efteråt, ifall det nu ändrar någonting ^___^

uppskattar svar från folk som har lite kunskap.

Haha i hjärnfettet? Alltså du ska tro på allt du hör. Men hursomhelst så är du i princip helt återställd efter 2-3 veckor, kanske upp till en månad. Då tänker jag på sömnbesvären och det sega inrökta tillståndet man är i.
2013-05-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energi
Haha i hjärnfettet? Alltså du ska tro på allt du hör. Men hursomhelst så är du i princip helt återställd efter 2-3 veckor, kanske upp till en månad. Då tänker jag på sömnbesvären och det sega inrökta tillståndet man är i.

aa, är mycket väl medveten om det. men det som intresserar mig är hur länge det tar psykiskt återställd, dvs innan allt thc har lämnat hjärnan.
2013-05-13, 11:22
Medlem
Energis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ymers
aa, är mycket väl medveten om det. men det som intresserar mig är hur länge det tar psykiskt återställd, dvs innan allt thc har lämnat hjärnan.

Läs det jag skrev.

THC lagras inte i hjärnan. THC lagras inte i fett heller.
2013-05-13, 11:48
Medlem
Vaggis avatar
Jag röker ungefär 2-4 ggr i månaden, rökte väldigt lite senast förra Måndagen. Jag har tränat varje dag, druckit väldigt många liter vatten och ätit väldigt mycket C-vitamin sedan dess. Har pissprov imorgon (tisdag) inför ett jobb, hur stor tror ni chansen är att jag pissar negativt?

Om man skulle vilja köra på fulingen att ta med sig någon väns urin gömt i en behållare, måste h*n då pissa just före testet eller kan jag spara det fr.om idag?

Är tacksam för alla tips! Börjar få panik!
2013-05-13, 15:57
Medlem
Halloj. Jag antar att ni redan fått den här frågan tusen gånger, men efter en timmes googlande har jag inte hittat någon konkret fakta. Jag ska på arbetsintervju imorgon (tisdag) hos ett privat företag. Jag har ingen aning om de kommer att begära urinprov, men i så fall kommer jag antagligen torska då jag rökte för en vecka sedan och väger över 80 kg. Vad kommer hända om (det eventuella) testet visar positivt? Kommer det bli rättsliga åtgärder? Ergo, är det bäst om jag nekar eller är det bara att pissa på och hoppas på det bästa? Tack på förhand.
2013-05-14, 08:56
Medlem
gugglianos avatar
Hur lång halveringstid har tramadolhydroklorid? Om jag tar 400mg idag, när är det borta? Och, JA, dom kommer att använda tramsticka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in