2012-11-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Behöver inte bli något straff om du bara nekar och tar det till rättegång. Säg att du trodde att du skulle vara ren därför inte sa något men att du dagarna innan varit utomlands där någon bjöd dig på cannabis. Det borde hålla för att väcka något slags tvivel och du kan således inte dömas. Räckte för mig och jag gick fri. Och ska även tilläggas att om alla nekade och tog saken till rättegång så skulle polisen sluta jaga folk för ringa narkotikabrott då det skulle kosta alldeles för mycket pengar att väcka åtal mot alla som blir misstänkta för ringa narkotikabrott där bevisen endast är ett positivt urinprov.

Är det inte möjligt för dem att kolla upp om jag har varit utomlands? Stort tack, förresten!

Edit: Skulle jag få frågan "När var du utomlands?" eller skiter de i det?
Senast redigerad av Omgpewpew 2012-11-30 kl. 21:14.
2012-12-01, 03:18
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omgpewpew
Är det inte möjligt för dem att kolla upp om jag har varit utomlands? Stort tack, förresten!

Dom kan be dig bevisa det, säg att du stod utaför krogen/var på fest istället och det kom in passivt
2012-12-01, 07:14
Medlem
Om jag käkat 1000mg tramadol om dagen, i en veckas tid, hur länge dröjer det innan jag är ren?

Mvh.
2012-12-01, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Dom kan be dig bevisa det, säg att du stod utaför krogen/var på fest istället och det kom in passivt

Nu är det bara att vänta.. Tackar till både dig och ufomammut! Återkommer om jag har nå mer att fråga.
2012-12-01, 13:55
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano

Citat:
Ursprungligen postat av Omgpewpew

Alltså, om du säger det innan rättegången kommer dom självklart börja rota i det. Men om du inte nämner något förrän i rättegången blir det ju svårt för åklagaren att bevisa att du faktiskt inte varit utomlands. Bevisbördan ligger på åklagaren, det är hen som ska bevisa att du faktiskt har begått ett brott i Sverige, inte tvärtom. Sen är det självklart också så att det hjälper ju dig om du faktiskt har bevis, men det är inget du MÅSTE ha. Det räcker med att skapa tvivel i en rättegång för att du ska gå fri. Åklagarens enda bevis i det här fallet är att du har pissat positivt, inget mer.
2012-12-03, 01:43
Medlem
Blev tagen av polisen häromdagen & fick göra pisseprov,
han var bombsäker på att jag var påtänd (det var jag inte).
men jag hade tagit tjack ungefär 50 timmar tidigare, så antar att det kommer visa positivt.

Vad ska ja göra, jag var ju ändå inte påtänd han tog mig? Ska ja blåneka och säga att de spåren dom har hittat har jag INGEN aning om hur de kom dit? Jag är aldrig tidigare straffad för någonting.
2012-12-04, 18:14
Medlem
HEY, har sökt sökt och sökt men hittar inget om detta kanske ej häller gör någon skillnad, vad vet jag det är jag som frågar.

Jag har rökt Cannabis i 2 år i snitt så kan vi säga 5 dagar i veckan.
Nu till frågan har varit ren i lite mer en 2 månader nu. Spelar det mågon roll att jag har brukat mycket förr om jag skulle röka vi säger 1 gram, på hur länge jag har kvar spår av cannabis i urinet?
mvh finlol
2012-12-05, 12:07
Medlem
CB_smokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finlol
HEY, har sökt sökt och sökt men hittar inget om detta kanske ej häller gör någon skillnad, vad vet jag det är jag som frågar.

Jag har rökt Cannabis i 2 år i snitt så kan vi säga 5 dagar i veckan.
Nu till frågan har varit ren i lite mer en 2 månader nu. Spelar det mågon roll att jag har brukat mycket förr om jag skulle röka vi säger 1 gram, på hur länge jag har kvar spår av cannabis i urinet?
mvh finlol

https://www.flashback.org/sp4730669
2012-12-07, 13:16
Medlem
prille1s avatar
Hej!

Jag ska lämna prov om några dagar för att få min medicin utskriven, inget jag gör regelbundet alltså.

Jag har fått cocillana utskrivet emot rethosta, som ger utslag på provet.

Tar de hänsyn till det eller ska jag låta bli att ta det tills efter provet?
2012-12-07, 22:29
Medlem
Tjena, Jag ska pissa här nåndag denna vecka, jag har rökt 2 spliffar spice en idag och en igår. Frågan är syns ens spice på pissprov? Dom tar inte snabbtest med en sticka dom skickar iväg pisset nånstans.
2012-12-08, 08:18
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prille1
Hej!

Jag ska lämna prov om några dagar för att få min medicin utskriven, inget jag gör regelbundet alltså.

Jag har fått cocillana utskrivet emot rethosta, som ger utslag på provet.

Tar de hänsyn till det eller ska jag låta bli att ta det tills efter provet?

Får du det på recept och tar enligt ordination ska det inte spela någon roll
2012-12-08, 17:24
Medlem
Om man tagit strax under 1g amfetamin och ska testas 2.5 dagar senare, har bra metabolismen och ingen tolerans, bör det vara borta då?

har läst 2-4 dagar.. men det måste ju bero på hur mycket man samlat på sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in