2013-06-01, 05:15
Medlem
gugglianos avatar
Ska med stor säkerhet pinka och lämna blodprov på måndag. Det jag har i blodet är kodein och diazepam (har båda på recept), och det kan i nuläget vara något över gränsen, men kodein är ju en kompis som snabbt lämnar kroppen, så hydration borde kunna hjälpa om jag håller mig ren från idag till måndag vid lunchtid, eller senare på dagen, jag brukar kunna förhala mina tester med lite trollande.

Jag tog även 70mg morfin meda, utspritt på 2 dagar, förra helgen, men det borde väl vara borta nu? Sen tänkte jag fläska på med lite stilnoct ikväll, är det riskfritt så länge man håller käften och inte nämner det bland intagna läkemedel den senaste veckan? Jag kommer att dricka ca 2-4 liter före testet, sen får dom tycka vad dom vill om färgen, eventuellt åker jag och köper kreatin idag för att förbättra mina odds. Hydrationen ger mig ju i bästa fall ett ogiltigt test, vilket gör att jag vinner tid, eller så kommer jag ner på normal nivå av metaboliter i pinket.
2013-06-01, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Lite osäker på om det är 100% säkert att UP som skickas på analys där de kollar opiater, cannabis, amfetamin,kokain och benzo inte upptäcker bup? ( glömde skriva dit buprenorfin i tidigare inlägg så kämpigt att svara på minst sagt )
Borde vara säkert men som sagt.. Ingen sticka tas utan provet skickas direkt för analys.
Tacksam för svar!!
Rejäl bump!
2013-06-01, 11:49
Medlem
Hej

Jag har fått sommarjobb på försäljningsavdelningen på ett svenskt företag. Jag kommer i kontakt med kunder över telefon varje dag, det är ett skrivbordsjobb dvs ingen maskinhantering, tunga lyft osv. Jag har jobbat i 2 veckor nu och börjar fundera över drogtest. Det har ej nämnts något om test, samt står inget i kontraktet om drogtestning som jag skrev på för tjänsten.

Är det troligt att tester kan dyka upp? Då jag har THC i kroppen skulle det vara förödande om ett test skulle ske. Finns det risk för spontana tester?

Eftersom jag ej skriver vilket företag jag jobbar på förstår jag att det kan vara svårt att få ett precist svar här på FB, men jag skulle uppskatta generella svar. Har sökt en del, hittat ingenting om just det företaget.

Tacksam för svar!
2013-06-01, 14:07
Medlem
hallå vänner. jag har en liten fråga:

ett prov som säger sig ha mätbarhet på 50 ng/ml (thc hemmatest), hur lågt är det? hur lågt mäter dom (ex. polis prover) på analys? och om man har ca 40 ng/ml, och de inte syns på provet, hur länge kan man säga de tar innan allt är borta? (jag vet att de är beror på individen, med ca tid)
2013-06-01, 14:45
Medlem
Gav negativt prov efter att ha rökt dagen innan prov, hade druckit ca 3 l vatten gäller nu andra droger men fick i mig ca 5L vatten,gav gul färg. Krea kommer ju att skrika omprov men några droger borde bli mycket tigit att hitta va?
2013-06-02, 12:14
Medlem
eellens avatar
Jag tar salivprov tre gånger i veckan och det ser nästan ut som ett grav test.
Det står på den att den visar PCP, Metadon, Amfetamin, benso, opiater, THC, och något mer.
Jag undrar hur länge de sitter kvar i saliven, tex benso, tramadol och amfetamin. Hur många dagar tidigare kan jag ta utan att det syns på testen?
Tacksam för svar!!!
2013-06-02, 20:23
Medlem
Jag rökte för 19 dagar sedan. Och innan den gången så är det nog 1 år sedan jag rökte.
Ska förmodligen lämna urinprov på tisdag som skickas på analys till Karolinska.
Finns det någon risk att jag kommer vara positiv?
Rökte knappt en halv joppe.
Väger 59 kg, är 168 lång och brukar inte röra på mig så mycket.
2013-06-02, 21:21
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolstuff1
Jag rökte för 19 dagar sedan. Och innan den gången så är det nog 1 år sedan jag rökte.
Ska förmodligen lämna urinprov på tisdag som skickas på analys till Karolinska.
Finns det någon risk att jag kommer vara positiv?
Rökte knappt en halv joppe.
Väger 59 kg, är 168 lång och brukar inte röra på mig så mycket.

Du behöver absolut inte vara orolig.

Jag har rökt 2 jollar per helg.... varannan vecka (en jolle på fredag + en jolle på lördag), vid tre tillfällen.

Senast förra helgen faktiskt.

Var helt ren innan det.

Pissade idag negativt på både en THC-sticka och senare negativt på en multi-sticka, utan mygla med pisset eller nåt sånt. Kreatin + ph-värdet var normalt.

(Förra tisdagen pissade jag givetvis positivt)

Det blir då alltså 8 dagar sedan jag rökte sist.

Så 19 dagar för din del, samt "engångsförteelse" är ju inget att oroa sig över.

Kolla in www.ferle.se

Samma drogtest som många företag och t.o.m Soc. använder sig av.

Köp ett gäng test och ha hemma för säkerhets skull vetja'.

Jag är själv en "liten jävel" på bara 170cm/61kg, och rör väl "vanligt" på mig, inget fancy eller nåt sånt.

(Om du är en sån liten jävel som mig så verkar tydligen inte THC sitta i kroppen särskilt länge)

Ta det bara lugnt!
2013-06-02, 21:31
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Ska med stor säkerhet pinka och lämna blodprov på måndag. Det jag har i blodet är kodein och diazepam (har båda på recept), och det kan i nuläget vara något över gränsen, men kodein är ju en kompis som snabbt lämnar kroppen, så hydration borde kunna hjälpa om jag håller mig ren från idag till måndag vid lunchtid, eller senare på dagen, jag brukar kunna förhala mina tester med lite trollande.

Jag tog även 70mg morfin meda, utspritt på 2 dagar, förra helgen, men det borde väl vara borta nu? Sen tänkte jag fläska på med lite stilnoct ikväll, är det riskfritt så länge man håller käften och inte nämner det bland intagna läkemedel den senaste veckan? Jag kommer att dricka ca 2-4 liter före testet, sen får dom tycka vad dom vill om färgen, eventuellt åker jag och köper kreatin idag för att förbättra mina odds. Hydrationen ger mig ju i bästa fall ett ogiltigt test, vilket gör att jag vinner tid, eller så kommer jag ner på normal nivå av metaboliter i pinket.
Kollar de verkligen koncentrationen av substanserna på dig? I vilket fall då du har de på recept lär du slippa nedslag. Morfinet är ute ur kroppen till 100% till på måndag och käkar du inte en näve stilnoct så ska inte heller det vara ett problem. Syns ju inte på stickan som du vet och de går i vilket fall ur fort, om de nu ens kollar efter det på blodprovet?
2013-06-02, 22:18
Medlem
Jag ligger illa till. Det är så här att jag rökte 0.3 den 23 maj och lämnade prov i fredags. Sist jag rökte va för 2 månader sen. Finns de chans att provet är ren. Glömde nämna att provet skickas på analys alltså va det piss jag lämna. Va tror ni? Klarar jag mig?För om det visar positivt kmr soc ta lägenheten ifrån mig.
2013-06-02, 23:46
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synatt
Kollar de verkligen koncentrationen av substanserna på dig? I vilket fall då du har de på recept lär du slippa nedslag. Morfinet är ute ur kroppen till 100% till på måndag och käkar du inte en näve stilnoct så ska inte heller det vara ett problem. Syns ju inte på stickan som du vet och de går i vilket fall ur fort, om de nu ens kollar efter det på blodprovet?
Problemet är ju just att dom i mesta möjliga mån kollar koncentration av metaboliter även av de mediciner jag har på recept, och problem nummer 2 är att jag gärna käkar ett gäng stilnoct åt gången, den här gången blev det 10st på en kväll, innan jag fann mig själv pratandes med "besökare" i lägenheten stup i kvarten, och alltid i olika rum.

Men dom som testar mig frågar också alltid hur mycket av varje förskrivet läkemedel jag ätit de senaste 7 dagarna, och jag har svårt att tänka mig att dom kan se skillnad på 7 och 10 stillisar, dvs, om jag säger att jag ätit en per natt, så bör dom ha svårt att motbevisa det även om pinket skulle visa det, eller blir det större koncentration metaboliter kvar efter ett massivt intag tro??

Jag tror jag får ta och dricka 1-2 liter vatten innan jag lägger mig, och och köra 3-4 liter vatten på morgonen och kreatin och vitaminer till det, och sen hoppas på det bästa, dvs nedspätt till riskfri nivå eller utspätt till ogiltigt prov, och det senare kommer jag i så falll att försvara med att jag jobbat hårt i värmen och druckit mycket vatten, prove me wrong, typ. Blodproverna dom tar är (tror jag) bara alkoholprover. Allt drogrelaterat tar dom i pinket om jag fattat rätt. Och går inte droger snabbare ur blodet förresten? Då borde ju urinen vara mer värd för testaren i det avseendet.
Tack för ditt svar
2013-06-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackout.
hallå vänner. jag har en liten fråga:

ett prov som säger sig ha mätbarhet på 50 ng/ml (thc hemmatest), hur lågt är det? hur lågt mäter dom (ex. polis prover) på analys? och om man har ca 40 ng/ml, och de inte syns på provet, hur länge kan man säga de tar innan allt är borta? (jag vet att de är beror på individen, med ca tid)

Uppskattas svar så fort som möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in