Citat:
Började du med ritalin i veckan?? Jag fick förklarat att jag inte fick börja min medicinering innan semestertiderna var slut, för jag behövde nära kontakt med en sjuksköterska under medicineringens början... Nej, vafan vad taskigt...
Min läkare ville absolut inte ge mig ritalin dock, eftersom hon hävdade att Concerta var bäst... Jag fattar inte kriterierna alls... Känns som en fråga om läkare till läkare.
Ok! Låter som önskvärda effekter alltså. Jag har aldrig haft problem med insomningen, men jag vaknar aldrig utvilad, aldrig någonsin. Så det är en effekt jag hoppas på, verkligen... Sedan det eviga problemet med att TA TAG I SAKER... Så enkla som att posta ett brev, eller ringa det där samtalet som jag egentligen måste, men som jag alltid struntar i.
Min läkare ville absolut inte ge mig ritalin dock, eftersom hon hävdade att Concerta var bäst... Jag fattar inte kriterierna alls... Känns som en fråga om läkare till läkare.
Ok! Låter som önskvärda effekter alltså. Jag har aldrig haft problem med insomningen, men jag vaknar aldrig utvilad, aldrig någonsin. Så det är en effekt jag hoppas på, verkligen... Sedan det eviga problemet med att TA TAG I SAKER... Så enkla som att posta ett brev, eller ringa det där samtalet som jag egentligen måste, men som jag alltid struntar i.
Jag går på Vuxen Psykiatrin i Gbg och min läkare där sa att det finns ju alltid någon som jobbar så om du får problem så hör av dig, typ
Sen så har jag regelbunden kontakt med min psykolog som jobbar där och om jag har förstått det rätt så jobbar 1 läkare och 1 psykolog tillsammans med 1 patient. Så de 2 verkar ha ett mycket bra samarbete så vet inte om min läkare har tänkt att min psykolog kanske ska ha "koll" på mig
För övrigt så verkar det som att läkaren min gör bara som psykologen säger... Vilket i sig kanske inte är fel utan bara bra. Min läkare sa precis tvärt om och påstod att Ritalin var det som de flesta av hennes patienter bytte till och fortsatte att gå på varav hon nu har börjat att ge patienter Ritalin från början med bra resultat. Med motivering att Concerta ofta gav värre biverkningar och särskilt i början med hjärtklappning och skit. Eftersom jag har haft mycket problem med Ångest/oro så tyckte hon att det var dumt med Concerta då jag skulle bli hel paranoid om hjärtat börja flippa ur
Sen så har jag la fått en del biverkningar nu i början med extraslag som jag känner och dylikt men inte så farligt att jag tror jag ska dö.Jag har alltid haft insomningsproblem som bara benzo har bitit på
Nu käkar jag inte benzo och det tar mig tid att somna men jag vaknar utvilad iaf
Det enda luriga är att som igår t.ex. för att inte somna vid 20 så tog jag 10 mg tidigare vilket gjorde att jag kände mig inte alls särskilt trött alls vid 24 tiden. Gäller att ha disciplinen att faktiskt gå och lägga sig fast man inte är trött.Att ta tag i saker har jag också alltid haft problem med jag skjuter upp saker så länge det bara går har alltid gjort det samma sak i skolan och på jobbet fan jag undviker ju till och med att duscha och tvätta så länge som möjligt
Nu är jag sjukskriven och har varit länge så har la inte så mycket att ta tag i just nu (kanske ska börja med den personliga hygienen
) men för första gången på hur länge som helst så känner jag att jag faktisk vill göra saker, är motiverad till att göra saker även de tråkiga som att diska och skit 
Tråkigt som fan att du måste vänta för mig har detta verkligen varit som en nystart nu den första veckan men hoppas att du får samma effekt som jag när du börjar. Jag ju som jag sa tidigare provat halva apoteket från November fram tills nu utan någon effekt alls och detta är lite som ett mirakel, hade inga förhoppningar alls innan då jag mer och mer hade börjat ge upp hoppet
Så hoppas verkligen att du får den effekt du behöver/vill ha!!