Citat:
Ursprungligen postat av lollanboll
Ska sätta mig in i vad flex innebär och kolla om det passa för mig! men det låter som ett alternativ!

Vad menar du med att betygsdokumenten förklaras ogiltiga 2015?
Att man inte kommer kunna använda dem till något annat än att starta en brasa med i princip.. Därför är det viktigt för oss som har en del att läsa in, att vi inte drar ut på det. Vill vi läsa vidare så får man fixa gymnasiekompetensen innan 2015, annars får man läsa om de kurser man redan har betyg i. Detta p.g.a. det nya skolsystemet.
Flex är absolut ett alternativ! Jag var själv inne på heldistans först då jag hatar att behöva sitta flera timmar i skolan varje dag, men jag lyssnade på studievägledaren och det blev flex till slut. Läser Engelska, Svenska, Matte och Företagsekonomi just nu. Är väl i skolan 4-5 timmar i veckan. Bara för att ge dig perspektiv på hur mycket tid man är i skolan ungefär.
Matten är förövrigt så, på det Komvux jag går på, att man inte behöver sitta på lektionen. Man går bara in och kryssar för sitt namn på en lista, sen kan man dra. Detta är helt accepterat av lärarna. Det är den härliga skillnaden mellan Komvux och Gymnasiet. Lärarna på Komvux gnäller inte. Det är upp till en själv om man vill faila totalt. Men det vill man ju inte, så det gör man inte. Har man problem i matten sitter man med på lektionen. Flyter allt på bra, struntar man helt enkelt.
Jag hoppas du tar tag i det.

Som sagt vi måste lägga på ett kol om man inte vill läsa om sina redan avklarade och godkända gymnasiekurser.