2013-01-25, 14:36
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Lite väl mycket OT om komplett, spelbutiken och liknande. Tråden handlar om GTA V, inget annat.

Ja det ursäktar jag för, men det handlar fortfarande i grunden om GTA V
(Förhandsboknings snack) gällande GTA V
2013-01-25, 14:50
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Jag bryr mig egentligen inte om priset skiftar mellan 100-200 kr jag ville bara ha det sagt, alltså att komplett är en mer pålitlig sida än spelbutiken som har sämst omdöme.

Jag har aldrig hållit på Amazon och "grejer"? jag gav bara ett tips om att komplett var mer pålitligt än spelbutiken.

OT: hoppas på information om V idag.. :-D

Nej men andra har. Jag väljer ju Komplett framför spelbutiken elva gånger av sju om vi säger så. Speciellt inför ett sånt här spel.
2013-01-25, 15:17
Medlem
Korneliuss avatar
Hörde något om att release pushats fram från "våren 2013" till i sommar. Har inte sett nåtot om det varken på fz eller gtagaming. Är det sant?

Vill ha det igår.
2013-01-25, 15:29
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius
Hörde något om att release pushats fram från "våren 2013" till i sommar. Har inte sett nåtot om det varken på fz eller gtagaming. Är det sant?

Vill ha det igår.

Spelet kommer när det kommer. GTA IV skulle ju komma i Oktober, det kom i April. Så med allra största förmodan är spelet försenat.
2013-01-25, 15:34
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Nej men andra har. Jag väljer ju Komplett framför spelbutiken elva gånger av sju om vi säger så. Speciellt inför ett sånt här spel.

Bra bra.

Gammal breakdown av denna GTA V trailer men den visade ändå lite nytt som jag inte tänkt på sedan tidigare

https://www.youtube.com/watch?v=eeLsnbIaZ60

Några exempel:

00:17 "No Fishing" kommer kan kanske kunna fiska, eller så är det bara en skylt

02:12 - "People sitting in the cargo bed" syns även från en annan vinkel 02:17

02:53 "BigFoot-märket på polisloggan" om det nu är bigfoot?

03:00 "Shoes, shoe tossing"
2013-01-25, 15:36
Medlem
Jimjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kornelius

Vill ha det igår.
Nej sluta, sånt där gör mig bara arg..börjar bli uppriktigt trött på att vänta på spel..
Nya Amnesia skulle kommit i novemver förra året, sen sa de januari och nu säger de att de inte vet när det släpps..fattar inte problemet med att kunna hålla ett eventuellt datum som spelföretag eller kunna ge ut info för den delen. Nu har R* tamejfan sagt våren 2013 och då ska det fan komma våren 2013, inte i slutet av sommaren.

Vi kan bara hålla tummarna att infon som släpps nu i janurari innehåller ett magiskt datum som infinner sig i april och inte senare..
2013-01-25, 15:58
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimjam
Nej sluta, sånt där gör mig bara arg..börjar bli uppriktigt trött på att vänta på spel..
Nya Amnesia skulle kommit i novemver förra året, sen sa de januari och nu säger de att de inte vet när det släpps..fattar inte problemet med att kunna hålla ett eventuellt datum som spelföretag eller kunna ge ut info för den delen. Nu har R* tamejfan sagt våren 2013 och då ska det fan komma våren 2013, inte i slutet av sommaren.

Vi kan bara hålla tummarna att infon som släpps nu i janurari innehåller ett magiskt datum som infinner sig i april och inte senare..

Haha!

Ja visst tappar man suget på att vänta när releasen skjuts fram hela tiden men å andra sidan har man inte mycket att säga till om, medan man väntar kan man ju fortfarande leva livet, dvs om man har något.
2013-01-25, 16:19
Medlem
Jimjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Haha!

Ja visst tappar man suget på att vänta när releasen skjuts fram hela tiden men å andra sidan har man inte mycket att säga till om, medan man väntar kan man ju fortfarande leva livet, dvs om man har något.
Inte mycket man kan göra tyvärr, stora företag som R* skiter fullständigt i vad vi tycker tbh. Dock skulle man kunna visa vad man tyckte om flera visade sitt missnöje men det finns alltid dessa extreme fanboys som slickar röv till tusen "Åh rockstar ni kan skuta upp spelet i 10 år till bara det blir asbra <3<3<3 älskar er". Ärligt borde folk ställa mer krav på spelföretag som är inkompetenta när det kommer till att publicera info.
2013-01-25, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimjam
Inte mycket man kan göra tyvärr, stora företag som R* skiter fullständigt i vad vi tycker tbh. Dock skulle man kunna visa vad man tyckte om flera visade sitt missnöje men det finns alltid dessa extreme fanboys som slickar röv till tusen "Åh rockstar ni kan skuta upp spelet i 10 år till bara det blir asbra <3<3<3 älskar er". Ärligt borde folk ställa mer krav på spelföretag som är inkompetenta när det kommer till att publicera info.

Jag skulle nog våga påstå att det finns få spelutvecklare som lyssnar på och respekterar sina kunder lika mycket som rockstar. Man släpper färdigutvecklade produkter utan buggar, lyssnar på förlag från användarna och stressar inte fram medelmåttiga produkter enbart för att tjäna pengar.
2013-01-25, 16:56
Medlem
Jimjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jag skulle nog våga påstå att det finns få spelutvecklare som lyssnar på och respekterar sina kunder lika mycket som rockstar. Man släpper färdigutvecklade produkter utan buggar, lyssnar på förlag från användarna och stressar inte fram medelmåttiga produkter enbart för att tjäna pengar.
Rätt bra med buggar i RDR och diverse R*-spel men det är väl en risk med sandlåde-spel. Men jag förstår din point och jag håller med om att man ska göra en bra produkt av det istället för att rusha allting. Nu har ju inte R* satt något datum de inte hållit angående GTA V, det jag menade var att de lika gärna kan hamna där såsom Frictional Games har gjort med Amnesia.
2013-01-25, 18:21
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Antar att denna fråga har varit uppe tidigare men vad tror ni är bäst att köpa GTA V till? PS3 eller PC? Själv Förmodar jag PC och funderar då om man ska avboka köpet till PS3 och beställa till PC istället.

Frågan är väl då om du orkar vänta 6 månader längre eller vad det nu kan bli, det är väl inte ens bekräftat att R* kommer släppa spelet till PC ännu?
2013-01-25, 19:53
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt

NU mer OnT!

Det har ju sagt att hela världen kommer vara öppen från start, det känns väldigt märkligt eftersom det aldrig varit så. I tidigare spel har man fått utforska en liten del av kartan i taget...

Jag känner mig lite rädd för när man väl startar spelet finns det för mycket att göra eftersom hela världen är öppen från start... för mycket att utforska direkt
Jag är försiktigt positiv till att ha hela världen upplåst från början. Det enda som jag är orolig för var när man iallafall var lite yngre så var den största motivationen att göra uppdrag var att man låste upp nya platser. Men samtidigt skulle det kanske vara svårt att inte ha hela världen upplåst från början? Jag menar liksom Trevor bor ute på landet, Michael bor i en fet villa och Michael bor nånstans i Los Santos. Kanske det inte går så bra att inte ha allt upplåst från början?

Samtidigt hittade man ju bästa i Los Santos i GTA SA för att det var där man var i början av spelet och man bara i princip lekte runt i stan. Hittar knappt alls i San Fierro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in