2012-12-29, 15:38
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gattuso8
Haha lek inte smart för att du använder lite fina ord, du måste vara en jude som försvarar detta så mycket.

Men kan du då svara var e flygplans delarna från det som krascha på en åker ?

Idiot är väl inget fint ord?
Du är en idiot.
Sänker mig inte till nivå och svarar på frågor som redan blivit svarade på.
Citera
2012-12-29, 15:41
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Hahah skit i , inte ens lönt att slösa min tid på dig
Blev det jobbigt för idioten när du fick svar som går att verifiera?

Tänk så grym debatten kan vara då personer bemöter dig med fakta.

Och detta stärker min tes, jag svarar inte på idioters inlägg, för dom kommer ALDRIG att acceptera något som går emot deras tro.
Citera
2012-12-29, 16:50
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Hahah skit i , inte ens lönt att slösa min tid på dig
Bra jobbat.
Citera
2012-12-31, 12:10
Medlem
Citat:
Varför har dem tagit alla videos som visar när ett av flygplanen åkte in i Pentagon och inte visar dem så folk ska tro på dem?

Hur många (beslagtagna) videos finns det (menar du) som visar plan som flyger in i Pentagon?
Vad baserar du denna din tro på?

/T
Citera
2013-01-01, 07:14
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ja visst kan alla som läser kolla vem av oss som lagt fram mest kontrollerbara fakta, försökt att föra en seriös diskussion genom att med egna ord förklara saker och ting och bekräftat vad jag skrivit med vedertagna fakta av en rad olika slag. Och det är i alla fall inte du, för vi ser ju hur du försöker gör allt för att slingra dig så fort någon efterfrågar om du kan styrka dina påståenden med ordentliga fakta eller förklara varför det inte skulle vara som de officiella förklaringarna säger.

Så din lille revivisionistkonspirationstroende tomte, kom med något nytt som du/ni inte har tjatat om i 60 år och som tar er från ruta ett, för där har ni ju stått konstant sedan dag ett....

Vi andra som har ett öppet sinne och en normal dos sunt förnuft och källkritik har kommit många rutor på vägen, efter som vi ser till att kontrollera vad som sägs och om det kan stämma eller inte. Vi har dessutom gått i skola och hållit oss vakna under fysiktimmar och annat, så vi kan t ex blanda saft för vi förstår oss på var koncentration 1:4 betyder.

Hur är det, kan du blanda saft till en person, eller till 100 personer, så att det rätt blandning? Vad jag vet så har ju revisionister och konspirationstroende haft uppenbara problem med sådana "avancerade" saker....
Har du läst Bollyns sida?

Nä, tänkte väl det. Problemet är att ni konspirationsmånglare aldrig läser text som motsäger den litteratur makten påtalar er att läsa. Sanningen vinner till slut!
Citera
2013-01-01, 07:27
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Människor gör det de blir beordrade att göra? Ska jag tolka det som att du anser att de två punkterna är hårda faktan? Ja? Nej?
Du tolkar allt som en låst människas sinne gör.
Citat:
Jaså? Och hur är det då med listan på hårda fakta som du själv lade fram i tråden? Vill du inte diskutera dem?
De är diskuterade i tråden och därmed avhandlade. Har du problem med det?
Citat:
Nej, det är sant. Men det finns en rad omständigheter kring Neils Harrits forskning vilket gör att man blir misstänksam, dvs. om man inte redan har bestämt sig för att attackerna var ett inside job och att sprängmedel och/eller thermite användes.
Eller om man inte redan bestämt sig för att Harrit har fog för sina påståenden.
Citat:
Du tycker alltså det är okej att använda folks citat helt ur sin kontext? Bra, tack. Men vi kan ta ett annat exempel när vi ändå diskuterar det här. Här är ett citat av Danielle O'Brien som används av truthers, bl.a. David Ray Griffin, för att försöka backa upp teorin om att något annat kraschade in i Pentagon:

Det låter ju lite mystiskt. Är det då hela citatet? Nej. Får den samma innebörd om man läser hela citatet? Nej:

Källa: http://web.archive.org/web/20020603163532/http://asile.org/citoyens/numero14/missile/temoins_en.htm
Och?
Citat:
Det här är exakt samma sak som med Ernie Stull. Jag antar att du tycker det är helt okej att använda O'Briens citat som David Ray Griffin använder det, så att orden får en helt annan betydelse? Det måste du väl tycka, eftersom du inte har några problem alls med hur truthers använder Stulls citat?
Får verkligen "orden" en annan betydelse?
Citat:
Roberts skriver bestämt att det är helt omöjligt för tornen att ha kollapsat utan sprängmedel. Det bevisar att han inte satt sig in i den officiella förklaringen om varför tornen överhuvudtaget kollapsade. Sunt förnuft? Misstankar?
Helt klart att tornen inte kunde ha kollapsat som de gjorde utan hjälp. Behöver du hjälp?
Citat:
Bara en? Det känns ju lite som att vi har åtminstone 24 andra punkter att diskutera också.
[D]en punkt[en] räcker för att punktera hela den officiella konspirationen.
Citera
2013-01-01, 07:41
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB
Luften som kommer ut från byggnaderna? Vad bevisar det?
Hur vet du att det "bara 'var luft'"?
Citat:
Byggnad 7 fick ta emot fallande bråte när tornen kollapsade.
Var fins domkumentationen som bevisar det? Och hur kan en konstruktion av den digniteten falla i sina egna fotspår?
Citat:
Vrakdelar och tillhörigheter hittades. Vittnen såg ett flygplan krascha i Shanksville. Man kunde identifiera passagerarna från Flight 93.
Till och med pass överlevde branden enligt den officiella konpsirationsteorin...
Citat:
Så det räcker inte för dig att vittnen såg ett flygplan krascha in i Pentagon? Eller att man kunde identifiera passagerarna från Flight 77? Eller att skadorna på fasaden stämmer överens med en flygplanskrasch?
Vem har gett dig informationen? Är denna bevisad?
Citera
2013-01-01, 07:43
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Blev det jobbigt för idioten när du fick svar som går att verifiera?

Tänk så grym debatten kan vara då personer bemöter dig med fakta.

Och detta stärker min tes, jag svarar inte på idioters inlägg, för dom kommer ALDRIG att acceptera något som går emot deras tro.
Vem är det som tror? Idioter?
Citera
2013-01-01, 07:46
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vem är det som tror? Idioter?

Alla ni som i över 11 år inte fått fram ett enda bevis för en konspiration.
Citera
2013-01-01, 08:46
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Alla ni som i över 11 år inte fått fram ett enda bevis för en konspiration.
Men det har du?
Citera
2013-01-01, 08:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Har du läst Bollyns sida?

Ja...

Exempel:
Game Over: Evidence of Super- Thermite in the Rubble

Bara för man döper om nanothermite till superthermite gör det inte det till en sanning. Harrit´s undersökning är bevisad som ett falsarium.
Jag kopierar ett tidigare inlägg för att visa på felaktigheterna i Harrit´s sk. upptäkt som nu andra foliehattar döper om och nu skall sälja in till foliehattar en gång till.

Jag menar och flera med mig att analysmetoden inte räcker för att dra en sådan slutsats.
SEM+EDS kan bara ge kvantitativ och kvalitativ data om enskilda grundämnen.
DVS du kan hitta väte och syre med dessa metoder men det säger inte att du hittat vatten i provet.
Att påvisa grundämnen i ett prov är inte samma sak som att du kan faställa ämnet du VILL skall vara där.
Du har inte funderat på varför dom inte använde en metod som klart påvisar denna magiska nanotermit?
Till exempel skulle röntgen (XRD) både PXRD och enkristallanalys vara bra metoder. Transmissionselektronmikroskopi (TEM) i kombination med EELS (Electron Energy Loss Spectroscopy) och EDS, ESCA, TOF-SIMS, mikrosond, TGA/DSC kombinerat med masspec eller någon GC etc.
Men det gjorde man inte, man tog en metod som skulle visa på enskilda ämnen och sedan skulle foliehattarna med håll o hår köpa det rakt av.

Sen är det rent amatörlikt att göra analyser med EDS på nanometerstora partiklar. Detta medför enorma fel eftersom excitationsvolymen vid 15kV på för exempelvis järn är 1 mikrometer. Det innebär att huvuddelen av datan som samlas upp kommer från omgivningen och INTE från partikeln. Igen, ett nybörjarfel av rang.
Tack för fakta DrSadako.
Citera
2013-01-01, 08:56
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Men det har du?
Det finns redovisat i tråden.

Kan du i sak utan att kommentera något annat lägga fram ett enda bevis för att dom officiella rapporterna har fel så är du välkommen att skriva om dessa i denna tråd.
Men som sagt, 11 år och ingenting.
Förmodligen samma svar på frågan; Undrar vad alla dessa foliehattar tänker med? Ingenting!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in