Är väldigt få konspirationer som jag tror på (om någon) och jag ser mig inte som en "foliehatt". Har heller ingen speciell övertygelse i detta. Dock så har jag då inte någon övertygelse åt något håll och jag är öppen för olika sanningar... Vissa verkar tvärsäkra på "sin sanning" (åt båda håll).
En del tveksamheter måste man ju hålla med om att det finns även om man i första hand tror på den "officiella storyn"... Varför denna tvärsäkra inställning? Många har ju verkligen bestämt sig för att inte lyssna på några andra teorier än det officiella. (Och ja, andra sidan kan vara lika envis de med).
Det behöver inte betyda värsta formen av konspiration för att man inte tror på precis allt, det kan i vissa fall bara innebära att man har missat vissa viktiga detaljer. Saker är liksom inte automatiskt korrekt bara för att det har stått i vanliga media (som folk är så duktiga på att vara kritiska till annars, när det passar).
Det är ju liksom inga konstigheter att liknande fall är väldigt komplicerade och att det sprids alla möjliga sanningar, var man inte där som vittne själv är det omöjligt att veta allt, att då också utesluta precis allt nytt som kommer fram förutom det som står i vanliga media tycker jag är en märklig inställning.
Sedan blev väl även de första som misstänkte att USA sysslade med tortyr på Guantanamo anklagade för att vara "foliehattar". Likaså de som var tveksam till skälen till att gå in i Irak.... Det finns trots allt rätt många saker när det gäller USA som folk kan säga "vad var det vi sa". Ändå blir man lika förvånad varje gång något nytt kommer fram.
Jag har som sagt ingen övertygelse alls om att Usas regering ligger bakom 9/11, men en del saker är fan väldigt oklara. Det är nästan som att folk är emot att det ens utreds mer..Varför, av ren princip? Vad skulle skada.
Någon sa "så det räcker inte med vittnen för dig?..." Ja det där med vittnen verkar man också kunna använda när det passar. Vi har ju till exempel många vittnen som säger att det INTE var ett "commercial airplane". Exempel:
http://www.youtube.com/watch?v=jsFcpUGPzKY
Vi har ett gäng vittnen (i videon nedan) som säger saker som inte stämmer överens med det officiella (Angående Pentagon.) Bland annat två oberoende vittnen i form av poliser som är "100 % säker" på sin sak. (Efter 30 min.) Jag tycker de verkar rätt trovärdiga i alla fall, och vilken snut vill stå och ljuga i en kamera hur som helst.
https://www.youtube.com/watch?v=wW1mirHY4bw
Är "vittnes-argumentet" fortfarande lika bra?
Jag går som sagt inte så långt att jag är övertygad om någon konspiration på något sätt, men däremot är det en hel del tveksamheter i till exempel sista filmen jag länkade till. Som jag rekommenderar om man är intresserad och har någorlunda öppet sinne. (Man behöver inte tro på hela deras sanning).
Vi har även taxi-chauffören i "dokumentären" som säger en sanning, men som blir motbevisad med bildbevis!
Som sagt, mycket som är oklart och det är rätt löjligt (och enkelt) att bara idiotförklara alla som veta mer, när de kommer med sakliga inlägg. Alla är inte värsta formen av knasbollar som diktat ihop en ren fantasi om dåren Bush som man är övertygad om till 110 %.