Citat:
Ett trovärdigt svar: De visste inte om det. Det var en felrapportering under en kaotisk dag som senare faktiskt visade sig bli verklighet. En slump, helt enkelt.
Ursprungligen postat av sten.b
Ett inlägg i debatten. Dessa vakthundar och wannabe som har ockuperat denna tråd. Till er vill jag ställa ett par frågor. Hur kunde BBC veta om att WTC7 skulle falla innan det skedde?
Vi kan börja där. Återkommer när ni har gett ett trovärdigt svar.
Vi kan börja där. Återkommer när ni har gett ett trovärdigt svar.
Hur kommer jag då fram till den slutsatsen? Jo, det beror på att jag (liksom gissningsvis en majoritet av jordens befolkning) har förmågan att analysera just trovärdigheten i olika händelseförlopp och påståenden. Precis det du efterfrågar alltså. Jag väger olika alternativ mot varandra och drar en slutsats om vad som verkar mest troligt baserat på den tillgängliga informationen. Eftersom man aldrig kan vara helt säker på nånting här i livet är det en process som vi (eller de flesta) gör dagarna i ända, både medvetet och omedvetet.
Och om du hävdar att det inte var en missuppfattning som råkade bli verklighet - till skillnad från alla missuppfattningar och felsägningar som aldrig blir det - så måste det vara nåt annat. Frågan är då vilket händelseförlopp som du har kommit fram till är det mer trovärdiga, och vad du bygger den slutsatsen på.
Jag gissar att du tycker att det verkar mer trovärdigt att det nog berodde på nåt i stil med att BBC hade missuppfattat informationen de fick på pressträffen med Larry Silverstein inför attacken. De trodde att det var okej att berätta i tv att byggnaden skulle rivas innan konspiratörerna hann ladda om energivapnet efter WTC. Det var en beklaglig miss, men å andra sidan erkände ju Silverstein senare själv i tv, så då gjorde det inte så mycket.
Men för all del, jag ska inte lägga ord i munnen på dig. Förklara själv på ett trovärdigt sätt hur du tror att det gick till när BBC avslöjade sin medverkan i konspirationen. Baserat på det jag känner till om dig har jag dragit slutsatsen att det inte är alltför troligt att du kommer att göra det. Men du får gärna motbevisa mig.