Citat:
Människor gör det de blir beordrade att göra? Ska jag tolka det som att du anser att de två punkterna är hårda faktan? Ja? Nej?
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Människor gör det de blir beordrade att göra. En del är "nyttiga idioter" och gör som du, sprider ett budskap som de varken förstår eller som bevisats. Vilket ditt "Nej!" nedan är ett talande exempel på.
Citat:
Jaså? Och hur är det då med listan på hårda fakta som du själv lade fram i tråden? Vill du inte diskutera dem?
I tråden om FBI Suspect List finns hårda bevis på att det är sunt att tvivla.
Citat:
Nej, det är sant. Men det finns en rad omständigheter kring Neils Harrits forskning vilket gör att man blir misstänksam, dvs. om man inte redan har bestämt sig för att attackerna var ett inside job och att sprängmedel och/eller thermite användes.
Citatet är ett typexempel på de troendes argumentationsteknik. Att ingen "fått testet 'per review'at'" betyder inte att det är falskt. Den uppenbart negativa attityden till Bentham talar snarare för att det finns en agenda hos betygsättaren.
Citat:
Du tycker alltså det är okej att använda folks citat helt ur sin kontext? Bra, tack. Men vi kan ta ett annat exempel när vi ändå diskuterar det här. Här är ett citat av Danielle O'Brien som används av truthers, bl.a. David Ray Griffin, för att försöka backa upp teorin om att något annat kraschade in i Pentagon:
Varför ska jag erkänna en åsikt jag inte delar? Dessutom finns det otaliga saker som gör att det är logiskt att ifrågasätta.
Citat:
Det låter ju lite mystiskt. Är det då hela citatet? Nej. Får den samma innebörd om man läser hela citatet? Nej:
"Danielle O'Brien, one of the air traffic controllers who reported seeing the aircraft at 9:25, said: 'The speed, the maneuverability, the way that he turned, we all thought in the radar room, all of us experienced air traffic controllers, that that was a military plane."
Citat:
Källa: http://web.archive.org/web/20020603163532/http://asile.org/citoyens/numero14/missile/temoins_en.htm
"The speed, the maneuverability, the way that he turned, we all thought in the radar room, all of us experienced air traffic controllers, that that was a military plane says O'Brien. You don't fly a 757 in that manner. It's unsafe."
Det här är exakt samma sak som med Ernie Stull. Jag antar att du tycker det är helt okej att använda O'Briens citat som David Ray Griffin använder det, så att orden får en helt annan betydelse? Det måste du väl tycka, eftersom du inte har några problem alls med hur truthers använder Stulls citat?
Citat:
Roberts skriver bestämt att det är helt omöjligt för tornen att ha kollapsat utan sprängmedel. Det bevisar att han inte satt sig in i den officiella förklaringen om varför tornen överhuvudtaget kollapsade. Sunt förnuft? Misstankar?
Därför att han med sunt förnuft tillåter sig själv att ha misstankar. Något du själv borde prova. Eller för att citera GW Persson:
Citat:
Bara en?
Där jag bor dansas julen ut på Tjugondedag Knut. Om tid gives i framtiden ska jag ta mig an din förfrågan. Men faktum är att jag berört ämnet i tidigare inlägg och där påvisat åtminstone en bortförklaring. Men det får du söka reda på själv då det är uppenbart att du behöver läsa lite alternativ litteratur och att det är just ensidig läsning som gör att du är så oförmögen att ta till dig "verifierbara sanningar och fakta", för att citera din idol(?) Dr Tinnitus. Lycka till.

Det känns ju lite som att vi har åtminstone 24 andra punkter att diskutera också.