2009-05-27, 19:39
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Även enligt NIST faller alltså WTC7 nu i fritt fall. Inte inte i fritt fall, inte nästan i fritt fall, inte nära fritt fall, utan i fritt fall.

Nå, det är ju inte hela fallet som sker i fritt fall, bara en del (Chandler räknar med en period på 2,25 sekunder)
Det blir ju klart om man läser WTC7 rapporten - byggnaden vek sig ju. För att göra en liknelse: Jag halkade på en isfläck på gatan i vintras och slog huvudet i asfalten. Jag föll fritt. Trots det var min underkropp hel - mitt huvud lyckade alltså uppnå fritt fall utan att hela kroppen under först demolerades. Man kan också jämföra med en person som svimmar - då viker sig benen och man faller i princip rakt ner. Huvudet brukar hamna bakåt - också där uppnår huvudet fritt fall (som alltså är ett tillstånd, inte en hastighet) utan att kroppen först måste demoleras.

Samma sak skedde med WTC7. NIST skriver såhär:

Citat:
Ursprungligen postat av NIST
In Stage 2, the north face descended at gravitational acceleration, as the buckled columns provided negligible support to the upper portion of the north face. This free fall drop continued for approximately 8 stories or 32.0 m (105 ft), the distance traveled between times t = 1.75 s and t = 4.0 s.

Jag skrev tidigare:

Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Tittar man sedan på bild 3-14 i WTC7 rapporten (NCSTAR_1A) så ser man att det är mellan våning 7 och 14, dvs 7 våningar eller 28 meter, som deras modellsimulering visar på kollaps (buckling). Enligt NIST var ihoptryckandet av våning 7-14 starten på den totala kollapsen och dessa pressades ihop i i princip fritt fall när byggnaden viker sig som ett papper på mitten. (...) Det betyder inte att allt motstånd i byggnaden är borta, tvärtom. Ovan våning 14 (och under våning 7), dvs ovanför området där byggnaden viker sig, är motståndet fortfarande intakt som man kan förvänta sig. Förklaringen till varför kroppen ovan inte möter något motstånd finns i NISTs rapport: ”the entire building above the buckled-column region moved downward as a single unit, resulting in the global collapse of WTC 7”.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=13799771#post13799771

Man ser hur byggnaden viker sig på den här videon:

http://www.dailynewscaster.com/2008/11/03/newly-discovered-footage-of-building-seven-and-north-tower-collapse/
Citera
2009-05-27, 19:44
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Om du är ute efter att provocera mig kan jag berätta för dig att du misslyckats.

Inte alls, jag var endast ute efter att påpeka precis det jag sa, nämligen att du hade haft mer på fötterna om du läst de där rapporterna som du varit så ovillig att ta i med tång.

Citat:
Det jag själv var intresserad av var att ta reda på något jag undrat över.

Och förväntar dig att bli matad med guldsked, check.

Det hade inte varit hälften så illa om du sagt att du inte hade en aning om någonting, men när du ena stunden säger att det är solklart att det var ett insiderjobb och i andra sekunden inte ens har införskaffat basfakta utan vill bli servad med det av andra sidan så börjar det bli ganska pinsamt.

Citat:
Och då jag vet att man tillskillnad från dig nästan alltid kan förvänta sig ett påläst och sakligt svar från SLOB så var det lite det jag ute efter.

Tja, att SLOB är mer påläst än vad jag är har jag aldrig förnekat, däremot är jag gissningsvis bra mycket mer påläst än vad du är, och jag har också plöjt igenom material från bägge sidorna.

Citat:
Nu lyckades han självklart inte övertyga mig, men jag nöjer mig tillsvidare och är tacksam för att han tog sig tiden att svara.

Självklart blev du inte övertygad, fakta och argument har sällan den effekten på folk som skruvat på skygglapparna och använder blind tro istället för kritiskt tänkande.
Citera
2009-05-28, 00:24
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Pad]Inte alls, jag var endast ute efter att påpeka precis det jag sa, nämligen att du hade haft mer på fötterna om du läst de där rapporterna som du varit så ovillig att ta i med tång.
Du var bara tvungen att säga det för att det är relevant hur? Jag tror att du har gått och skaffat en liten fixering för mig. Sluta upp med det. Det kan inte vara hälsosamt.

Citat:
Och förväntar dig att bli matad med guldsked, check.

Det hade inte varit hälften så illa om du sagt att du inte hade en aning om någonting, men när du ena stunden säger att det är solklart att det var ett insiderjobb och i andra sekunden inte ens har införskaffat basfakta utan vill bli servad med det av andra sidan så börjar det bli ganska pinsamt.
Det enda jag ville veta var vad det fanns för relevans för ett påstående, som ofta används här, men som jag inte sätt redovisas. Att du hänger upp dig kring det, det är pinsamt

Bara för att jag inte har lust att plöja igenom rapport på 10 000 sidor, betyder inte samma sak som jag inte kan vara intresserad av den säger. Och om SLOB nu känner sig utnyttjad för att han fick dela med sig av sin kunskap till en lat foliehatt, så ber jag om ursäkt.

Citat:
Tja, att SLOB är mer påläst än vad jag är har jag aldrig förnekat, däremot är jag gissningsvis bra mycket mer påläst än vad du är, och jag har också plöjt igenom material från bägge sidorna.
Det är bara att gratulera, men det märks inte.

Citat:
Självklart blev du inte övertygad, fakta och argument har sällan den effekten på folk som skruvat på skygglapparna och använder blind tro istället för kritiskt tänkande.
Vad en genuint oärlig människa som du har att säga om kritiskt tänkade är inte speciellt relevant.
Citera
2009-05-28, 00:34
Medlem
Pads avatar
Citat:
Vad en genuint oärlig människa som du har att säga om kritiskt tänkade är inte speciellt relevant.

Det är intressant hur du bestämt dig för att jag är oärlig utan att för den skull kunnat påvisa detta med någon slags konkreta exempel. Men jag är inte särskilt förvånad.
Citera
2009-05-28, 00:41
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Det här med fritt fall har ju diskuterats flitigt och så fort någon har nämt något om att en byggnad föll i fritt fall har de som tror på den officiella konspirationsteorin direkt varit där och huggt. Det säger jag inget om iofs då fritt fall inte ska ha kunnat uppstå enligt den officiella konspirationsteorin. För att fritt fall ska ha kunnat uppstå måste allt material under det som kommer fallande redan vara på väg ner, annars kommer det definitivt stoppa upp massorna som kommer ovanifrån.
Så min fråga till de som tror på den officiella konspirationsteorin är: Hur ställer ni er till att AE911 truth nu har belagt NIST med att i bästa fall ha begått ett allvarligt misstag, i sämsta fall medvetet ha farit med osanning i utredningsmaterialet? Även enligt NIST faller alltså WTC7 nu i fritt fall. Inte inte i fritt fall, inte nästan i fritt fall, inte nära fritt fall, utan i fritt fall.

Till er som tror på den mer logiska konspirationsteorin, att någon form av explosivt material användes, tror ni detta kan vara det som behövs för att en ny utredning ska göras eller kommer det bortförklaras och sopas under mattan?

http://www.youtube.com/watch?v=V0GHVEKrhng&feature=PlayList&p=6EE84471444 6D9AC&index=0
Härlig post - som en frisk fläkt!
Byggnaderna föll i fritt fall som sagt. Helt omöjligt om inte detonators användes.

edit: Kolla presis efter han säger 5.4 sekunder i sitt svar hur han kliar sig på nästan
klassiskt tecken på att någon ljuger.
sen är han väldigt ostabil i röstläget nästan darrig på rösten, han vet att han ljuger i sina svar.
Senast redigerad av MaxDL 2009-05-28 kl. 01:02.
Citera
2009-05-28, 00:43
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Och för att ditt argument skall hålla måste du visa en identisk byggnad som överlevde en okontrollerad brand samt en krasch från en fulltankad Boeing. Och jag vill se bilder både för och efter.
Det är du som skall bevisa inte jag!
Citera
2009-05-28, 00:45
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Vad skall dukas upp för dig innan man kan "övertala" dig? Du nöjer dig inte förrän Jones-lobbyn ringer på dörren, tar av sig foliehattarna och erkänner sitt nederlag.
Nej, ringde på dörren gjorde de faktiskt aldrig, inte heller erkände de något nederlag. Men dock befann de sig i egenskap av Niels Harrits i Malmö tidigare ikväll för att för att föreläsa om wtc byggnaderna och nanothermite. Jag var och såg det hela. Mycket övertygande.
Citera
2009-05-28, 01:11
Medlem
MaxDLs avatar
Jävlar vad han krossar NISTs lögner i del III
http://www.youtube.com/watch?v=Vz43hcKYBm4&feature=related

vad säger ni nu ni s k icke-truthers?
Citera
2009-05-28, 07:04
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Det är du som skall bevisa inte jag!
Så jag får inte ställa samma krav på dig som du på oss? Lovely.
Citera
2009-05-28, 07:54
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Härlig post - som en frisk fläkt!
Byggnaderna föll i fritt fall som sagt. Helt omöjligt om inte detonators användes.

Chandler säger som sagt inte att hela fallet sker i fritt fall, han säger att det sker i fritt fall under 2,25 sekunder (2,5 sekunder i den video som Arthu postade, men sedan dess har han reviderat den siffran). Det är lika lång tid som NIST anger i WTC7 rapporten. Om du följer länken jag gav i min förra post så hittar du perioden när vi diskuterade det här på Fb.

Här diskuteras Chandlers mätning också (och även Chandler själv hoppar in):

http://forums.randi.org/showthread.php?t=128194
http://forums.randi.org/showthread.php?t=131882

EDIT: När jag ändå är pågång, här är länken till den här tråden:

https://www.flashback.org/showthread.php?p=13799771#post13799771
Senast redigerad av SLOB 2009-05-28 kl. 07:58.
Citera
2009-05-28, 07:55
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Men dock befann de sig i egenskap av Niels Harrits i Malmö tidigare ikväll för att för att föreläsa om wtc byggnaderna och nanothermite. Jag var och såg det hela. Mycket övertygande.

Du får gärna berätta om kvällen. Gjorde Harrit uteslutande en genomgång av deras rapport, eller pratade han om något mer?
Citera
2009-05-28, 11:29
Medlem
Blackvards avatar
Finns det verkliga bevis för att de var sådär många som dog som dom påstod? USA skulle väl inte offra sådär många av sina egna för att iscensätta allt? eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in