2015-05-03, 03:07
Medlem
Ångrar mig redan. Min hy är ju helt perfekt för tillfället.
Citera
2015-05-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Ångrar mig redan. Min hy är ju helt perfekt för tillfället.

Det vet du väl bäst själv, jag kan äta vad som helst o inte få en enda finne.
Citera
2015-05-03, 16:54
Medlem
SkiZoRs avatar
Avslutar nu min kur tidigt efter fem och en halv månad. Finnfri i ansiktet, har någon enstaka före detta djup jävel kvar på rygg/rumpa men de är näst intill obefintliga.

Nackdelen under själva kuren ur ett kosmetiskt perspektiv har varit de röda groparna som finnarna lämnar efter sig när de fursvunnit. Eftersom sårläkningen blir påverkad samt huden tunnare blir de mindre diskreta. Likaså ser man aningen mer sliten ut pga. den tunna hyn, blodkärn, påsar under ögonen etc. blir tydligare.
Måste säga att det värsta för mig var att jag vägrade valla om till brillor så rockade linser med torra ögon vilket resulterade i röda ögon, fick mig att se ut som en storstadspundare

Var det värt det?
Citera
2015-05-03, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkiZoR
Avslutar nu min kur tidigt efter fem och en halv månad. Finnfri i ansiktet, har någon enstaka före detta djup jävel kvar på rygg/rumpa men de är näst intill obefintliga.

Nackdelen under själva kuren ur ett kosmetiskt perspektiv har varit de röda groparna som finnarna lämnar efter sig när de fursvunnit. Eftersom sårläkningen blir påverkad samt huden tunnare blir de mindre diskreta. Likaså ser man aningen mer sliten ut pga. den tunna hyn, blodkärn, påsar under ögonen etc. blir tydligare.
Måste säga att det värsta för mig var att jag vägrade valla om till brillor så rockade linser med torra ögon vilket resulterade i röda ögon, fick mig att se ut som en storstadspundare

Var det värt det?

Fan vad härligt! Grattis
Citera
2015-05-05, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkiZoR

Detta!! Har under de senaste två veckorna utvecklat, främst under vänsterögat, en djävulskt motbjudande blå ''påse''. Fan så störande det är.

Har nu käkat i typ 4,5 månader, vilket i mitt fall betyder att jag ska fortsätta knapra piller i cirkus 30 dagar till, sedan är jag klar - finito! Torrheten är påtaglig, så klart. Men ändå överkomlig. Stelheten i leder samt muskler är bökigare - får verkligen hoppas att detta blir bättre efter avslutad kur. Linsanvändare som jag är har jag även på slutet fått problem med ögonen, på grund av torrhet.

Precis som många andra märker även jag av tydligare blodkärl. Dock inte bara i ansiktet runt ögonen, utan även på underarmarna, biceps osv. Tror ni att det även på dessa ställen kommer gå tillbaka till sitt ''normala'' läge efter avslutad kur?

Käkar 60mg/dag. Var uppe på 80 ett tag, men det funkade inte.

Kämpa kamrater, snart är vi i mål!

e: Glömde redogöra för hur det ligger till med själva finnarna, hehe.
- Är sedan någon månad tillbaka finnfri. Eller rättare sagt utvecklar jag iaf inte några nya. Dock är jag fortfarande rätt flammig i hyn - men det blir väl bättre med tiden, antar jag.
Senast redigerad av SvenskStandard 2015-05-05 kl. 00:38.
Citera
2015-05-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskStandard
Käkar 60mg/dag. Var uppe på 80 ett tag, men det funkade inte.

.
När du säger att det inte funkade med 80 mg/dag, var det något du själv lade märke till eller var det genom blodtesterna?
Citera
2015-05-05, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kortspelet
När du säger att det inte funkade med 80 mg/dag, var det något du själv lade märke till eller var det genom blodtesterna?

Något jag själv lade märkte till. Stelheten samt muskelvärken var extrem.
Citera
2015-05-06, 07:19
Medlem
Hej! Ska börja min kur nästa vecka och har lite funderingar kring produkter att använda under tiden.
Har propyless som mjukgörning/fuktkräm för kropp och ansikte.
Har även carmex och lypsyl till de torra läpparna.
Men till ögonen? Står att torra ögon kan förekomma. Vart köper man ögondroppar och isåfall något speciellt märke ni rekommenderar?
Tack!
Citera
2015-05-06, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BunkMoreland
Hej! Ska börja min kur nästa vecka och har lite funderingar kring produkter att använda under tiden.
Men till ögonen? Står att torra ögon kan förekomma. Vart köper man ögondroppar och isåfall något speciellt märke ni rekommenderar?
Tack!

Torra ögon hade jag inga problem med och läkaren skulle väl skrivit ut om du var "tvungen", jag hade dock propyless och lipsyl. hoppas det går bra på kuren
Citera
2015-05-06, 15:09
Citat:
Tack!

Jag får torra ögon till och från. Köp bara några ögondroppar på apoteket. Fråga personalen om du är osäker.
Citera
2015-05-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K800
Torra ögon hade jag inga problem med och läkaren skulle väl skrivit ut om du var "tvungen", jag hade dock propyless och lipsyl. hoppas det går bra på kuren

Okej, får väl köpa ögondropp bara om det är något jag märker av då.. använder inte linser eller något så kanske inte ens blir något problem tack!
Citera
2015-05-06, 16:10
Medlem
Citat:
Okej, får väl köpa ögondropp bara om det är något jag märker av då.. använder inte linser eller något så kanske inte ens blir något problem tack!

Viscotears är ganska bra mot torra ögon. De är lite trögflytande droppar som (jag iaf inbillar mig) verkar lite längre än många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in