Citat:
Ursprungligen postat av
SkiZoR
Nackdelen under själva kuren ur ett kosmetiskt perspektiv har varit de röda groparna som finnarna lämnar efter sig när de fursvunnit. Eftersom sårläkningen blir påverkad samt huden tunnare blir de mindre diskreta.
Likaså ser man aningen mer sliten ut pga. den tunna hyn, blodkärn, påsar under ögonen etc. blir tydligare.
Måste säga att det värsta för mig var att jag vägrade valla om till brillor så rockade linser med torra ögon vilket resulterade i röda ögon, fick mig att se ut som en storstadspundare
Detta!!

Har under de senaste två veckorna utvecklat, främst under vänsterögat, en djävulskt motbjudande blå ''påse''. Fan så störande det är.
Har nu käkat i typ 4,5 månader, vilket i mitt fall betyder att jag ska fortsätta knapra piller i cirkus 30 dagar till, sedan är jag klar - finito! Torrheten är påtaglig, så klart. Men ändå överkomlig. Stelheten i leder samt muskler är bökigare - får verkligen hoppas att detta blir bättre efter avslutad kur. Linsanvändare som jag är har jag även på slutet fått problem med ögonen, på grund av torrhet.
Precis som många andra märker även jag av tydligare blodkärl. Dock inte bara i ansiktet runt ögonen, utan även på underarmarna, biceps osv. Tror ni att det även på dessa ställen kommer gå tillbaka till sitt ''normala'' läge efter avslutad kur?
Käkar 60mg/dag. Var uppe på 80 ett tag, men det funkade inte.
Kämpa kamrater, snart är vi i mål!
e: Glömde redogöra för hur det ligger till med själva finnarna, hehe.
- Är sedan någon månad tillbaka finnfri. Eller rättare sagt utvecklar jag iaf inte några nya. Dock är jag fortfarande rätt flammig i hyn - men det blir väl bättre med tiden, antar jag.