Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-28, 20:19
Medlem
Neonels avatar
Någon som ätit på Tullfritt, vid roslagstull?
Citera
2013-02-28, 21:52
Medlem
Valfri hamburgertallrik på North American Sports Bar i Göteborg är att rekommendera. Riktigt god!
Citera
2013-02-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Kan bli värre, vem fan startar en i Boden? http://www.suzieqs.se/

Fan, nu blev man nästan sugen på att åka till Boden, nåja, jakten på Sveriges godaste hamburgare är igång, detta kan ta några år...
Citera
2013-03-01, 00:02
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Jag tyckte att det gick fort, men vi stod först i kön. Det tar dock väldigt kort tid att steka dessa burgare, så jag tror inte att det är en lång väntetid generellt.

Citat:
Hehe, att jag inte tänkt på det. Jag brukar ställa mig sist i kön. Fast det stod kanske nån där redan

Men OnT, var det värt det? priset är ju lite speciellt om det bara är en vanlig jäkla burgare.
Hann faktiskt käka där innan jag fick svar här i tråden

Kötiden va ca 30 min när vi kom dit ca 20:15. Allt som allt tog det några minuter mer än en timme, att vänta, beställa och äta. När man hade satt sig så gick det fort att få maten. Tog en Flippin för 125 kr och pommes för 35 kr samt en Ben & Jerry's Cookie Dough milkshake för 50 kr. Flippin innehåller 2x100g och efter att ha käkat allt jag hade beställt så var jag mätt. Ingen bacon på hamburgaren är ovanligt för mig men det smakade sjukt bra. De har alltså ingen bacon och det går inte att lägga till det. Hamburgaren smakade speciellt. Går inte riktigt att jämföra med andra ställen. Den smakar bättre än Friday's, O'Learys, ViGårda, McDonalds, Burger King, Max, etc etc
Burgaren smakade kött på riktigt. Den va lite rosa i mitten och jag tror att den ska vara så. Väldigt fettrik och smakrik burgare.
Personalen var kunnig och chefen stod i kassan o va väldigt sjysst också.
Har jag missat något? Alkohol hade de i mängder och en toa fanns tillgänglig.
Citera
2013-03-01, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsson9797
De finns ett riktigt härligt ställe i Älvsered, Västergötland (inte långt ifrån Ullared. Där ligger ett ställe som heter Mandy's Diner. Dom serverar allt från ribs, kyckling, hamburgare och fina köttbitar i amerikansk 50 och 60-tals miljö. Deras hamburgare kan jag starkt rekommendera
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Ska ta mig för att testa detta i sommar, men vem fan startar restaurang i Älvsered?

Jag har käkat där flera gånger och visst, det är bra "krogmat" men jag tycker inte deras burgare är något speciellt.
Citera
2013-03-01, 06:28
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Hann faktiskt käka där innan jag fick svar här i tråden
<klipp>

Tackar för det svaret, utförligt. Fan nu "flippar" jag mellan att käka där eller inte...
Citera
2013-03-01, 16:07
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Tackar för det svaret, utförligt. Fan nu "flippar" jag mellan att käka där eller inte...
Varför skulle du inte äta där? Hade det varit billigare så skulle jag äta där varje gång jag va sugen på att äta hamburgare.
Citera
2013-03-01, 18:05
Medlem
christerys avatar
Citat:
Varför skulle du inte äta där? Hade det varit billigare så skulle jag äta där varje gång jag va sugen på att äta hamburgare.

Hmm, dubbla priset, inte i närheten, väntetiden. Men jag har inte sagt inte, bara att jag flippar.
Citera
2013-03-02, 00:28
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Hmm, dubbla priset, inte i närheten, väntetiden. Men jag har inte sagt inte, bara att jag flippar.
Burgaren för 125 kr var billig tyckte jag. Det va att det inte ingick pommes och som dessutom kostade 35 kr som förstörde alltihop. Men man fick sjukt mycket pommes. Kunde knappt ta upp burgaren för att det va så mycket pommes. Jag tyckte väntetiden va bra. Hellre vänta ut lite och sen få maten några minuter efter att man satt sig än att vänta på maten i timmar när man har satt sig.
Citera
2013-03-02, 02:53
Medlem
christerys avatar
Citat:
Burgaren för 125 kr var billig tyckte jag. Det va att det inte ingick pommes och som dessutom kostade 35 kr som förstörde alltihop. Men man fick sjukt mycket pommes. Kunde knappt ta upp burgaren för att det va så mycket pommes. Jag tyckte väntetiden va bra. Hellre vänta ut lite och sen få maten några minuter efter att man satt sig än att vänta på maten i timmar när man har satt sig.

Hmm, nu blev jag sugen igen. Men 125+35 var värt det? --- tja, jag betalar ju 10 papp för att flaxa iväg utomlands ett tag.

Fan, jag ska inte döma.

Jag får väl fixa tiden att käka en sväng på flippin istället för att flappa runt i omvärlden.

Tack för en ärlig skattning, får bli en tur förbi flipping i alla fall.
Citera
2013-03-02, 12:38
Medlem
Klart man måste äta på Flippin, finns inte ens något att diskutera.
CNN Travel har dessutom utsett Flippin till femte bästa amerikanska restaurang i Europa.

Citat:
His Stockholm restaurant, which opened this past spring, is known for the best burger in Sweden, posisbly one of the best in Europe.

http://travel.cnn.com/best-americana-restaurants-europe-023346
Citera
2013-03-02, 18:59
Medlem
Jag har provat många hamburgare i Göteborg och ni får tycka jag är knäpp eller så, men hamburgaren på Chez Amis med bacon och ost svår att slå. Och deras pommes med coleslaw man får till är riktigt jävla bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in