Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-03-05, 18:55
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entill
Klart man måste äta på Flippin, finns inte ens något att diskutera.
CNN Travel har dessutom utsett Flippin till femte bästa amerikanska restaurang i Europa.

http://travel.cnn.com/best-americana-restaurants-europe-023346

Den där listan är ju dock rätt lolig, har käkat på white trash i berlin och deras burgare är god men långt ifrån bäst i berlin, the bird äger deras burgare x 100. Men ja de tar väl med stämning och sånna grejer i sin bedömning. För min del får ett ställe gärna se ut som skit (rent estetiskt) så länge de gör fruktansvärt goda burgare
Citera
2013-03-06, 02:21
Medlem
Jag tycker att Oljebarens (St Eriksplan) är sjukt bra.

Hemmagjort hela vägen - Kött, bröd, pommes, sås. Allt!
Citera
2013-03-07, 19:40
Medlem
Kusmis avatar
Viggo i Lund,
Citera
2013-03-09, 18:59
Medlem
CygneRouges avatar
Intressant utveckling?

http://www.hamburgare.org/nu-ror-vi-om-i-grytan-bun-meat-bun-blir-ett-hamburgerhak/
Citera
2013-03-09, 21:09
Medlem
Slänger ut ett långskott som jag kom att fundera på. Finns det någon hemsida, blogg eller liknande som sammanställt en lista med betyg över hamburgare som serveras på olika restauranger och krogar? Gärna då i Stockholm, andra orter kan givetvis också vara intressant. Om någon tappar skäl därute orkat äta en väldans massa burgare på olika ställen och recenserat dessa.
Citera
2013-03-09, 21:38
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Intressant utveckling?

http://www.hamburgare.org/nu-ror-vi-om-i-grytan-bun-meat-bun-blir-ett-hamburgerhak/
Känns som flippinburgers (Ctrl + C) till (Ctrl + V), Hamburgerätaresa till USA med.
Citera
2013-03-10, 02:19
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradnup
Känns som flippinburgers (Ctrl + C) till (Ctrl + V), Hamburgerätaresa till USA med.

De refererar ju själva till Flippin' Burgers typ 10 gånger i artikeln, men skriver också att de vill göra snabbmatsburgare snarare än restaurangdito, och ligga prismässigt mellan donken och FB. Mer Ctrl-C, Ctrl-V + rätt kraftig redigering, om jag inte missuppfattat det hela.
Citera
2013-03-10, 10:56
Medlem
SaUrOn81s avatar
Citat:

Tror Stefan bakom hamburgare.org kommer ge dig bra svar här i tråden på varför han öppnar ett hamburgerhak, han är ju rätt aktiv i denna delen av forumet...

Han känner ju Jon som driver Flippin Burgers väl så det är nog mer än en kopia av det stället ska du se, bla nämner han ju redan i sin första post om detta att de inte kommer söka alkoholtillstånd vilket Flippin har. Jag tycker iaf bara det är positivt för är det nåt vi inte har i överflöd så är det bra hamburgare här i Sverige.
Citera
2013-03-10, 17:25
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:

Tja, varför inte? Med Flippins köer lär det finnas plats för ett hak till.
Citera
2013-03-10, 20:40
Medlem
3487s avatar
Aren grillen i Stockholm.
Citera
2013-03-10, 20:59
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaUrOn81
Tror Stefan bakom hamburgare.org kommer ge dig bra svar här i tråden på varför han öppnar ett hamburgerhak, han är ju rätt aktiv i denna delen av forumet...

Han känner ju Jon som driver Flippin Burgers väl så det är nog mer än en kopia av det stället ska du se, bla nämner han ju redan i sin första post om detta att de inte kommer söka alkoholtillstånd vilket Flippin har. Jag tycker iaf bara det är positivt för är det nåt vi inte har i överflöd så är det bra hamburgare här i Sverige.
Bloggen var läsvärd iaf, allt som kan ge ett tillskott till den ultimata hamburgaren är alltid uppskattat! Jag var lite snabb, så jag läste inte att det stod mellan fp o donkan... Jag tror inte man ska slänga in köttet innan malning i frysen dock, men i kylen.
Citera
2013-03-11, 08:33
Medlem
syke555s avatar
Citat:

Nej, vi siktar inte på att bli "ett till flippin'". Vad vi vill göra är att starta en snabbmatsrestaurang med en kvalitet på burgarna som inte funnits hittills i Sverige. Flippin' Burgers ser jag som en restaurang / krog. De har bordsservering, alkoholförsäljning och en genuin restaurangkänsla. Vi kommer att sikta på beställning / betalning / servering vid kassan, ingen alkoholförsäljning och förmodligen inte lika gemytlig känsla i inredningen. Prisnivån ska också ligga lägre än FB och alla krogar som serverar burgare. Den enda likheten är att även vi kommer att ha bageribakade bröd och mala vår egen färs, men det ser jag som en självklarhet hos ett burgarhak som öppnar idag.

Angående USA-resan så kommer vi självklart att skriva om den, men den kommer inte på något vis bli lika omfattande som Jons resa. Vi åker 2,5 dagar till New York för att prova olika ställen med total snabbmatsinriktning för att hämta inspiration och påminnas om utbudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in