Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-04-23, 22:24
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
En dubbel Shackburger (dubbel kött alltså) kostar ca 55kr. Pommes ca 20kr och läsken ca 15kr. Så totalt 90kr för en meny som slår alla menyer i Sverige på fingrarna..

Tackar!
Citera
2013-04-24, 12:11
Medlem
Kaustis avatar
Påbörjade i förra veckan ett burgar-testande genom Stockholm. Vi tänkte följa den här listan och gå igenom alla restauranger (en i veckan) och se vilken som faktiskt är Stockholms bästa burgare.

Vi provade Oljebarens burgare i tisdags förra veckan och vi kör Marie Laveau imorgon. Oljebaren var dock ingenting att hänga i granen med järn-smakande äckelburgare och grymma pommes. Vill ni följa med så kan ni alltid läsa på bloggen men jag ska försöka posta här också efter varje restaurangbesök.
Citera
2013-04-27, 13:51
Medlem
Amazonites avatar
Lily's Burger smakade väldigt mycket som Donken. Självklart smakade det fräschare och lite bättre på Lily's än på Donken. Oreo shaken däremot var i klass med Flippin'.
Citera
2013-04-30, 01:40
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tyvärr, men den såg inte vidare mastig ut på bilder jag snokat fram.

Då jag inte har nåt att relatera till på bilderna så vågar jag inte ens gissa.

Sorry
Ska dit på onsdag. Något speciellt jag ska ta reda på förutom väntetiden och hur maten smakar?
Citera
2013-04-30, 05:24
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Ska dit på onsdag. Något speciellt jag ska ta reda på förutom väntetiden och hur maten smakar?

Tror det räcker, tja priset har vi väl redan. Storleken kan du väl tänka på lite... Vilka tillbehör som finns osv.

Men viktigast är väl att passa på och njuta - om den är så bra som dom säger.
Citera
2013-05-08, 18:39
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Tror det räcker, tja priset har vi väl redan. Storleken kan du väl tänka på lite... Vilka tillbehör som finns osv.

Men viktigast är väl att passa på och njuta - om den är så bra som dom säger.
Burgaren låg på 105 kr. Fries kostade 30 kr men jag tog det de kallar för Fries med Shake Käk Dip som kostade 35 kr. Deras shake kostade 50 kr.

Burgarens storlek är ett skämt. Den var verkligen liten. Man blev i princip bara lite mätt och jag skulle lätt kunnat käka två sådana portioner. Jag tyckte att burgaren var för salt och shaken var inte ens i närheten av Flippin's. Men köttet smakade ändå lite speciellt så jag ger besöket en svag 6.5 av 10. Här är min lista so far:
McDonalds - 4.5
Max - 5.0
ViGårda - 5.5
Burger King - 6.0
Shake Käk - 6.5
O'Learys - 6.5
Friday's - 6.5
Lily's Burger - 6.5
Lilla ViGårda - 7.0
Texas Longhorn - 7.5
Flippin' Burgers - 8.5
Citera
2013-05-08, 18:49
Medlem
Oxbringas avatar
Casual Streetfood i Malmö, ganska nyöppnat. Deras burgare är gjorda på högrev och bringa, de finns i tre varianter (går även att få dubbel) och en riktigt bra vegetarisk variant. Till det kan man få handskurna pommes eller något annat trevligt tillbehör. Bröden kommer från ett lokalt franskt bageri. Dessa burgare är riktigt bra och bättre går inte att få i Malmö. Misstänker att det är ganska likt Flippin Burgers koncept.

http://www.casualstreetfood.se/
Citera
2013-05-08, 21:54
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
<klipp>
Burgarens storlek är ett skämt. Den var verkligen liten. Man blev i princip bara lite mätt och jag skulle lätt kunnat käka två sådana portioner.>klipp>

Ajfan, synd. Smaken och storleken är nåt som jag tror går hand i hand. Eller om man säger hela upplevelsen. Failar nån av dom (för salt, för liten, för dyr) så faller hela korthuset.

Flipping om jag har tid över i sthlm it is.
Citera
2013-05-09, 02:24
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ajfan, synd. Smaken och storleken är nåt som jag tror går hand i hand. Eller om man säger hela upplevelsen. Failar nån av dom (för salt, för liten, för dyr) så faller hela korthuset.

Flipping om jag har tid över i sthlm it is.
Jag kan säga att jag har varit på Flippin' tre gånger och inte en enda gång har jag blivit missnöjd, varken med deras burgare eller med deras shake. Varje gång har jag tagit olika burgare och olika shakesmaker. De godaste burgarna var Flippin och Cricket. Den som smakade mindre bra var Burgler och det berodde på att kalla grönsaker i kombination med varm burgare inte funkar helt enkelt, inte på Flippin' i alla fall. Cricket är nog den mest speciella burgaren som jag någonsin har smakat. Kötiden till Flippin' däremot är ett helvete men det är värt det alla dagar i veckan!

EDIT: Lägg märke till att när jag skriver Flippin så menar jag burgaren och när jag skriver Flippin' så menar jag restaurangen.
Senast redigerad av Amazonite 2013-05-09 kl. 02:26.
Citera
2013-05-09, 02:48
Medlem
Kapten Kagges avatar
Grillat är godast, så är det bara.

Max smakar ju pappkartong, man vet inte om man bitit i asken eller i burgaren. Urk!

Edit: Den bästa burgaren jag ätit åt jag i Barcelona, på ett udda ställe i Gracia. Jag minns inte vad stället hette men de hade italienska vespor som inredningstema.

Men tråden gällde ju ställen i Sverige så det räknas inte.
Senast redigerad av Kapten Kagge 2013-05-09 kl. 02:52.
Citera
2013-05-09, 02:51
Medlem
Har inte läst tråden alls typ, men om ni skulle vara och svänga i Kalmar så kan jag rekomendera Lilla Pubens burgare. Åt deras i januari förhoppningsvis så har de samma kock kvar. Det var något speciellt med den, svårt att förklara.

För övrigt hoppas ni berättar för kockarna på de ställen ni får tips om här igenom att ni har blivit rekommenderade av någon annan. Det är alltid kul för kockar att höra att det är folk som gillat det och dragit dit fler.
Citera
2013-05-10, 18:52
Medlem
Ezels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxbringa
Casual Streetfood i Malmö, ganska nyöppnat. Deras burgare är gjorda på högrev och bringa, de finns i tre varianter (går även att få dubbel) och en riktigt bra vegetarisk variant. Till det kan man få handskurna pommes eller något annat trevligt tillbehör. Bröden kommer från ett lokalt franskt bageri. Dessa burgare är riktigt bra och bättre går inte att få i Malmö. Misstänker att det är ganska likt Flippin Burgers koncept.

http://www.casualstreetfood.se/
Testade denna i veckan. Det var rätt ok men inte mer enligt mig. För salt för mig.
Dessutom misslyckades de med pommesen och friterade sönder dem.

Testade även Bronx Burger Bar i Malmö nyss och det var faktiskt den godaste hamburgaren jag någonsin ätit!
Tyvärr är lokalen sunkig och vi var där på en Söndag, direkt efter två nattklubbskvällar, så toaletten var rent utsagt grisig och luktade gammal urin.

Så jäkla synd på så goda hamburgare. Hoppas de skärper till lokalen och inredningen för de förtjänar massor med kunder och cred:
http://www.burgerbar.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in