Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-12, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
På bilderna ser det ut som de gamla vanliga kötten och bröden. Mycket pålägg, många fryspuckar och fulbröd does not a good burger make.

Sant de.. Ska testa flippin nästa gång jag e i byhålan..

Stället i skåne, Back to the 50’s hur va det är det öppet än? Va ett tag sen jag gick igenom tråden så minnet e väl lite sådär..
Citera
2013-02-13, 19:36
Medlem
Mikke79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yammie
E väl prefab puckar antar jag men nån som provat den el nån annan burgare på stället?

http://www.enellys.se/007/kampanj/

Hamburgarna är från litells 2,5 mil från örebro och bröden kommer från korvbrödsbagarn i örebro, dom försöker väl ta så mycket som möjligt från närområdet.

Har varit där ett par gånger å kan säga att det är dom godaste burgarna å pommes är inte små skit pinnar som på Mc å Max.

Det är värt en tur till Stan
Citera
2013-02-13, 22:00
Medlem
larsson9797s avatar
De finns ett riktigt härligt ställe i Älvsered, Västergötland (inte långt ifrån Ullared. Där ligger ett ställe som heter Mandy's Diner. Dom serverar allt från ribs, kyckling, hamburgare och fina köttbitar i amerikansk 50 och 60-tals miljö. Deras hamburgare kan jag starkt rekommendera
Citera
2013-02-14, 01:21
Medlem
Amazonites avatar
Hur ser det ut på Flippin' Burgers nu för tiden? Hur lång är väntetiden från det att man går o ställer sig i kö tills man får sin burgare?
Citera
2013-02-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Hur ser det ut på Flippin' Burgers nu för tiden? Hur lång är väntetiden från det att man går o ställer sig i kö tills man får sin burgare?

Jag tyckte att det gick fort, men vi stod först i kön. Det tar dock väldigt kort tid att steka dessa burgare, så jag tror inte att det är en lång väntetid generellt.
Citera
2013-02-28, 12:11
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Jag tyckte att det gick fort, men vi stod först i kön. Det tar dock väldigt kort tid att steka dessa burgare, så jag tror inte att det är en lång väntetid generellt.

Hehe, att jag inte tänkt på det. Jag brukar ställa mig sist i kön. Fast det stod kanske nån där redan

Men OnT, var det värt det? priset är ju lite speciellt om det bara är en vanlig jäkla burgare.
Citera
2013-02-28, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsson9797
De finns ett riktigt härligt ställe i Älvsered, Västergötland (inte långt ifrån Ullared. Där ligger ett ställe som heter Mandy's Diner. Dom serverar allt från ribs, kyckling, hamburgare och fina köttbitar i amerikansk 50 och 60-tals miljö. Deras hamburgare kan jag starkt rekommendera

Ska ta mig för att testa detta i sommar, men vem fan startar restaurang i Älvsered?
Citera
2013-02-28, 14:21
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurgelmaz
Ska ta mig för att testa detta i sommar, men vem fan startar restaurang i Älvsered?

Kan bli värre, vem fan startar en i Boden? http://www.suzieqs.se/
Citera
2013-02-28, 15:05
Medlem
Memnoks avatar
Det enda jag saknar från att bo i Malmö är hamburgarna på sås och krås, bra råvaror, allt gjort från grunden och traditionella smaker (vitlöksmayon kanske är lite äventyrlig).

http://sasokras.se/
Citera
2013-02-28, 17:30
Medlem
Obscurites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det enda jag saknar från att bo i Malmö är hamburgarna på sås och krås, bra råvaror, allt gjort från grunden och traditionella smaker (vitlöksmayon kanske är lite äventyrlig).

http://sasokras.se/

Tack för tipset, ska dra till Malmö lagom till Påsk, blir till att checka in det stället.
Citera
2013-02-28, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Hehe, att jag inte tänkt på det. Jag brukar ställa mig sist i kön. Fast det stod kanske nån där redan

Men OnT, var det värt det? priset är ju lite speciellt om det bara är en vanlig jäkla burgare.

Som jag skrev tidigare, det är en väldigt saftig burgare, mer än vad många är van vid, och en annan typ av burgare man kan få på andra ställen, då de steker "smashed burgers" från råfärs. Den är god, men jag menar att en hamburgare inte bara handlar om köttet och brödet. Jag tycker att man borde gå dit en gång i.a.f. Det är inte som någon kedje-burgare. Men visst, det kostar lite mer. (Beställ inte öl... omfg är det överdyrt.) Ska du ut med en tjej, kan det vara en lite intressant date.
Citera
2013-02-28, 19:02
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
<klipp>mer än vad många är van vid, och en annan typ av burgare man kan få på andra ställen, då de steker "smashed burgers" från råfärs. Den är god, <klipp>

Japp, då är den nog värd dom extra kronorna. Allt jag behövde veta, tack för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in