Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-16, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Kanske jag som är blind. Var ligger den? Närhet av vad? Jag har nog bara aldrig lagt märke till grillen...hmm.

Rakt över gatan från The Lab/Laroys hörna, typ.
Framför fd. Silja Line-butiken, numera Länsförsäkringarbutiken.
Snett bredvid Hotell Kung Carl.

Helt okej, men ingen 10-i-topp, knappt 50-i-topp.

Texas Burger Co. är min favorit. Peppercorn eller Bontaña Burger.
Citera
2008-09-16, 17:19
Medlem
Dardels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafo

Skämtar du eller? Gå dit nån gång när du är riktigt fyllehungrig/trött och beställ en 150 g med halv räksallad, ost och utan senap. Jag lovar dig. Du kommer drömma om den där burgaren. Ska tilläggas att stället är helt värdelöst dagtid.
Citera
2008-09-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jafo

Håller med, den dög faktiskt helt ok!
Citera
2008-09-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dardel
Skämtar du eller? Gå dit nån gång när du är riktigt fyllehungrig/trött och beställ en 150 g med halv räksallad, ost och utan senap. Jag lovar dig. Du kommer drömma om den där burgaren. Ska tilläggas att stället är helt värdelöst dagtid.

Fyllehungrig är ingen måttstock för mig - då kan till och med ett kallt korvbröd med rostad lök och ketchup sitta som en sportkeps och vara världens godaste.

Och om man inte kan hålla nivå dagtid och du hyllar det som fyllehungrig(nattetid förmodar/hoppas jag) - då kanske jag inte riktigt hoppar på "bästa burgar"-tåget vid just den stationen. Sorry, fortfarande bara "okej" i min bok.
Citera
2008-09-16, 19:51
Medlem
Tjippmunks avatar
viggos i lund har fina burgare. tror inte jag betalade mer än 70-80 spänn för burgare, hemgjorda pommes å dricka. en rejäl säkert 200g nötfärsbiff.
Citera
2008-09-16, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
viggos i lund har fina burgare. tror inte jag betalade mer än 70-80 spänn för burgare, hemgjorda pommes å dricka. en rejäl säkert 200g nötfärsbiff.

Vart ligger Viggos? Brukar husera i Lund ibland men aldrig hittat Viggos (eller så kommer jag inte ihåg namnet bara).
Citera
2008-09-16, 21:36
Medlem
Disgustipateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytterstedt
Vart ligger Viggos? Brukar husera i Lund ibland men aldrig hittat Viggos (eller så kommer jag inte ihåg namnet bara).

I stationshuset, det södra av dem.
Citera
2008-09-16, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av Disgustipated
I stationshuset, det södra av dem.

Tackar, skall prova en burgare där nästa gång jag har vägarna förbi Lund.

Har även för mig att det skall serveras en väldig god (men något dyr) hamburgare vid Mårtenstorget. Testade den någon gång runt 2006 och det var en väldigt god smakupplevelse. Allt var "hemlagat" dvs strips, bröd, burgare, såsen/salsan osv, synd bara att man inte kommer ihåg restaurangen som serverade den annars hade jag med lätthet åkt dit för en mumsig burgare (eller två för jag måste ju prova Viggos också ).
Citera
2008-09-16, 22:42
Medlem
Chaplains avatar
Hamburgarna på kiosken vid liljeholmens tunnelbana är himmelska, fråga bara efter deras "specialdressing", den gör hamburgaren! Nu vill jag till liljeholmen...
Citera
2008-09-16, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dardel

Alright, då vet jag. Skall testas.
Hur kommer det sig att det är värdelöst dagtid?
Citera
2008-09-16, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chaplain
Hamburgarna på kiosken vid liljeholmens tunnelbana är himmelska, fråga bara efter deras "specialdressing", den gör hamburgaren! Nu vill jag till liljeholmen...

Den vid Vårdcentralen/Apoteket, alltså? Är det där den beryktade "papas special" kan köpas? Är det något internt, finns inte med på menyn? - Fånigt att komma dit och beställa en burgare och sedan säga; specialdressing, tack. De lär fan undra hur alla vet vad det är för något..
Citera
2008-09-17, 00:11
Medlem
T-bone burgare på T-bone i Malmö är riktigt schysst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in