Citat:
Ursprungligen postat av
Dongle
Har du fått tillfälle att prova Stockyard och/eller Two Buns & Meat?
Jag har provat burgaren på Stockyard (inga tillbehör dock).
En bra burgare men inte bäst i Göteborg.
Den är definitivt bättre än närmsta konkurrenten på andra sidan Avenyn.
Köttsemlan var saftig och "köttig" och grillad medium rare.
Om jag får anmärka lite så hade jag velat ha pucken lite hårdare grillad på ytan för bättre upplevelse och smak.
Jag var på Stockyard i torsdags. Håller med ovanstående, bättre än Butcher's Market, men inte i klass med The Barn, Holy Cow och Burgersson. Jag tog standard burgaren och upplevde den saftig likaså. Det jag har att klaga på skulle vara den karamelliserade löken. Den var under all kritik. Vissa lökbitar var nästan råa och hade inte stekts på ngt. Inte jättegott att få en stor rå lökskiva i käften. Brödet var frodigt och gott, men det kändes som en rätt liten portion, sett till köttbit och bröd. Brödet tog över mycket på grund av sin storlek. Mot slutet av måltiden var det ungefär en fjärdedel bröd och grönsallad kvar av burgaren, inget kött.
Som tillbehör tog jag sötpotatis pommes och en dijondipsås. Dessa var knappt saltade så jag fick ösa på själv bäst jag kunde. (Sådana stora flan som man maler själv). I kombination med den relativt undermåliga burgarmaten som erbjuds i Göteborg, och att jag först fick burgaren, tio minuter senare pommesen, och ytterligare tio minuter senare fick dippen (serverades i en stor silverskål) sänkte det rejält helhetsintrycket. Vår servitör var också all kritik. Var helt lost och fick påpekade att vi beställt pommes, dip, Cola etc allt eftersom.
Summa summera så var det inte värt pengarna, lägg samma summa på The Barn och bli redigt belåten istället.
Jag ska äta lunch på Two Buns and Meat idag, hoppas på en saftig rackare!