Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-01-13, 11:29
Medlem
joperzas avatar
Broken i Åre har Sveriges bästa burgare. http://www.broken-are.com/
Citera
2006-01-13, 11:33
Medlem
occasuss avatar
Mehos Texasburgare i Skanör.
Citera
2006-01-14, 09:08
Medlem
johanbtks avatar
Nyhemsgrillen, även känd som Fetegretas i Halmstad har väldigt bra burgare.
Citera
2006-11-10, 01:01
Bannlyst
Kronhallskiosken i Degerfors på 80-talet, det var burgare det! De kunde tillaga en superstar på korrekt sätt! Inte på många ställen det frågas nu för tiden om man vill ha stekt eller rå lök på burgaren.
Det dagens ägare tillagar är en parodi på grillmat.
Citera
2006-11-10, 01:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terrece
Topp 3:

3. Björns Trädgårds grill, Medborgarplatsen.

Den jäkla grillen måste väl åndå vara sämst i hela landet, att de sedan har otrevlig, arrogant personal gör ju inte saken bättre! Har fått iskall mat flera ggr. För att ta ett exempel; de langade på en fryst wurre o stekte på den så den fick lite färg. När jag tog en tugga av korven så var den iskall inuti. När jag påpekade detta, så tog killen i tjorren korven o tryckte sitt finger in i wurren för att känna om den var kall!!! Sedan skrapade han av senapen o ketchupen o langade korven på grillen igen och förväntade sig att jag skulle vilja käka den! Ville ha en ny korv, inte en korv där hans rövpullarfinger hade varit, men icke! :shoot2:
Citera
2006-11-10, 10:33
Bannlyst
Nybrogrillen nedanför Berns alternativt Flasses ute i S-tuna
Citera
2006-11-10, 12:45
Medlem
erowids avatar
Frasses skrovmål.
Citera
2006-11-10, 13:11
Medlem
Sun Rulers avatar
Östgötakällarens hamburgaretallrik.

http://www.ostgotakallaren.gastrogate.com/

Grillad hemlagad hamburgare, gratinerad med brieost, serveras med bacon , dijonmajonnäs & saltgurka samt klyftpotatis. Den går lös på 98 kr och får mig som vegan att längta efter kött.
Citera
2006-11-10, 13:30
Medlem
lab-ones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle-gusaf
Nybrogrillen nedanför Berns alternativt Flasses ute i S-tuna
Håller med dig till 100% om Flasses!! Gudomligt goda burgare!
Citera
2006-11-10, 18:38
Medlem
Vill nog personligen hävda att Stångebro Gatukök faktiskt gör Sveriges godaste burgare... De har också alldeles excellent pommes. Får dessutom anses rätt prisvärt, 59:- för stor burgare i bröd, generöst med pommes och rätt ordinär burkläsk .
Citera
2006-11-10, 18:50
Medlem
mogs avatar
Nu har jag naturligtvis glömt namnet på stället då, men i Göteborg så tar ni vagnen (5, 6 eller 10:an) till Eketrägatan. Där finns en grill som gör gôr goa burgare. Rekomenderas! Väldigt trevlig personal med.

Inget j*kla McDonalds / Burger King trams här inte.

Sen Max i Skellefteå gjorde (nu var det ett par år sedan jag var i Schtaan) riktigt smaskiga Max burgare...annars har man Krysset på Anderstorp (i samma stad) som är riktigt goooda.

Vill också passa på att varna för Max i Partilles nya köpcenter Allum. Personalen har fan inte en aning om hur man gör en Max burgare. Har ätit där 3 gånger och blivit lika besviken varje gång. Nä fy fan.

Brorsan har berrättat en historia om ett gatukök i norrland där man kunde (kan?) få en burgare med älg & björn kött. Det måste ju vara helt otroligt gott med tanke på hur gott älg är!

Skulle gärna testa Frasses igen då jag kommer ihåg dom som rätt ok burgare. Men såklart så finns det ju ingen Frasses i Göteborgs området.
Citera
2006-11-10, 19:02
Medlem
Sibylla In i Sundsvall har ju vunnit något pris för Sveriges bästa burgare. Ligger i området Nacksta om ni har vägarna förbi där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in