Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-09-17, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
viggos i lund har fina burgare. tror inte jag betalade mer än 70-80 spänn för burgare, hemgjorda pommes å dricka. en rejäl säkert 200g nötfärsbiff.

Kan bara hålla med. Jag har ätit burgare över hela Sverige och halva jordklotet, med priser från allt från 15-240:-, och jag vågar nog påstå att Viggos vinner något rent sanslöst hårt. Och dessutom är de så jäkla billiga. Har f.ö dratt med folk dit i tid och otid och alla säger samma sak när man är klar: "Det var fan den bästa burgaren jag någonsin käkat"
Citera
2008-09-17, 22:24
Medlem
Racerbyces avatar
Förmodligen inte så många som har vägarna förbi, men om ni någon gång i livet passerar samhället Sjuntorp dryga milen söder om Trollhättan så rekommenderar jag hamburgarna hos Jonnys Grill & Kiosk, de är väldigt goda. Men som sagt, läget kanske är lite "off the beaten path" för de flesta...

Annars är Max favoriten av de större kedjorna.
Citera
2008-09-17, 23:13
Medlem
Den som är intresserad får gärna skriva ihop en liten artikel om sin favvoburgare och skicka in den till mig på www.alltomsnabbmat.se så publicerar jag den.
Citera
2008-09-17, 23:46
Medlem
motivs avatar
Max.
Frisco-målet. Sjukt gott.

BK.
Angus(?) med bacon, dvs den större varianten. God dressing som in i helvete.

Giddegrillen (Västerås).
Deras raggarmål, 100kr.
2L Cola, 400G hamburgare, massvis med pommes. Får du i dig allt så bjuder jag på nästa "runda".

Sibylla.
Helt ok hamburgare, dock för lite ingredienser. Sen så förstår jag inte vittsen med att betala en femma extra för att få ost. Kanske inte är så överallt...
Citera
2008-09-17, 23:53
Medlem
Supersmurfens avatar
Calzeskrov

Är det någon som har smakat denna burgare/pizza?

http://www.aftonbladet.se/matvin/article472790.ab
Citera
2008-09-18, 00:54
Medlem
Stationsgrillen vid Östra Station i Stockholm har ju svårslagna hamburgare.
Citera
2008-09-18, 01:27
Medlem
Är det bara jag som tycker att dom flesta av dessa hamburgarställen delar samma sorts dressing? Man går til ett ställe i norr och sen åker man till ett i söder. Sen får man burgare som egentligen smakar samma sak. Det är iallafall min upplevelse av torggrillar så att säga.
Citera
2008-09-18, 01:33
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hååg
Stationsgrillen vid Östra Station i Stockholm har ju svårslagna hamburgare.
menar du den som ligger vägg-i-vägg med 7/11?
Citera
2008-09-18, 12:16
Medlem
Dardels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Alright, då vet jag. Skall testas.
Hur kommer det sig att det är värdelöst dagtid?

Jag vet inte riktigt. Annan personal. Mindre alkoholpåverkan...
Citera
2008-09-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnnamedPlayer
Kenneths i Karlstad. Det kanske inte heter Kenneths längre, men det är så alla kallar det. Men det är inte bara hamburgarna som är bra, allt är godare än på andra grillar, och speciellt moset, som de är kända för.

Ja, där har vi burgare som heter duga. Att missa Kenneths när man passerar Karlstad är en synd.
Citera
2008-09-19, 00:31
Medlem
WaRs avatar
På tal om jippo-rätter... Gick förbi avenyns gatukök idag, dvs stället som fick en artikel i tidningen om deras "falukorv i baugette"-korv. Nu har de börjat med något nytt, "Bratt burger". En 400g kalvfärsburgare, med whisky, tryffel, och guldflakes. Dessutom fick man sitt namn graverat på någon slags "hall of fame". Gick på 5000:-. Löjligt med alla dessa överdyra guldbeströdda missfoster till gatukökskreationer ja, men man undrar ändå om de inte kommer att sälja ett par burgare till alldeles för fulla personer med alldeles för feta plånböcker. Pricken över i:t att gravera deras namn till allmänt åtlöje också.
Citera
2008-09-19, 01:47
Bannlyst
Måste ju vara Max. Helt underbara, speciellt när man inte ätit där på jävligt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in