2009-09-07, 15:26
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Houlding
Nytt på VLT:
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.556607

De ska söka efter mordvapnet i svartån.

Sen så köpte hon även en drink så sent som 00.58.
22 min före hon gick in på jobbet.

Det verkar se rätt mörkt ut.
Jag antar att man letat i bekantskapskretsen (nätdejter eller annat), och där tycks ingen öppning finnas.

För övriga alternativ, t.ex. krogragg, galning eller att hon var vittne till misshandel känns det som de borde ha kommit längre i utredningen för att det överhuvudtaget ska lösas.

Hoppas att jag har fel.
Citera
2009-09-07, 15:49
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Nytt på VLT:

Ganska korta puckar m a o. Först ska drinken drickas sen tar väl det en cirka 5 minuter att gå i normal promenadtakt mellan Oliver Twist och Lantmäteriet.

Man vågar nog förutsätta att hon gick direkt, utan omvägar och utan något längre uppehåll.
Citera
2009-09-07, 15:53
Medlem
vad tusan! Om dom ska leta i svartån kan dom ju hitta i princip VAD som helst.
Vet dom ens vad dom letar efter!?

Menar Pistol är ju uteslutet
Kniv också

Som dom säger att hon blivit slagen i huvudet. Och det kan ju i princip vara med vad som helst.

Dom har ett stort jobb framför sig nu.
Menar hur många träpåkar/hammare och andra saker man kan slå någon med kan det inte finnas där.?

Svartån är ju sträcker sig ju en bit. och om GM slängt sitt vapen i ån så kan det ju i princip vara vart som helst.
Citera
2009-09-07, 16:06
Medlem
Houldings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly

Kniv också

Som dom säger att hon blivit slagen i huvudet. Och det kan ju i princip vara med vad som helst.

Menar hur många träpåkar/hammare och andra saker man kan slå någon med kan det inte finnas där.?

Svartån är ju sträcker sig ju en bit. och om GM slängt sitt vapen i ån så kan det ju i princip vara vart som helst.

Man får väl hoppas i så fall att de nått en sådan framgång att de är ganska säkra på vad för typ av föremål de letar efter.

Annars så lär de ju som sagt hitta en hel del saker som man skulle kunna drämma i skallen på någon för att skada personen.
Citera
2009-09-07, 16:11
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly

Kniv också

De sa väl tidigare att det visst specifikt vilket vapen som använts men valde att inte gå ut med det för att undvika missuppfattningar som gjorde att vittnen lät bli att lämna in tips tror jag.
Citera
2009-09-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
De sa väl tidigare att det visst specifikt vilket vapen som använts men valde att inte gå ut med det för att undvika missuppfattningar som gjorde att vittnen lät bli att lämna in tips tror jag.

Kanske dom sagt! Men jag har för mig att det bara stod att GM andvänt något tillhygge. Sedan inget mer om det.

Men jag kan ha missat att dom sagt att dom vet vad det är för vapen dom letar efter. Och att dom inte vill gå ut med det.
Citera
2009-09-07, 16:23
Medlem
"Det var fastighetsskötaren som gjorde den makabra upptäckten."

Så han städar också?
Citera
2009-09-07, 18:54
Medlem
Neonights avatar
Det luktar Palme-utredare nu mockfjärdsrevolvern?
Citera
2009-09-07, 21:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nytt på VLT:

Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att en polis sa att LB stämplade in 01.37. Det har ju förekommit spekulationer här om att misshandeln på Vasagatan skulle skett 01.30-02.00 så är det ju inte omöjligt att hon kan ha sett något. Om jag nu minns rätt.

Är det någon som vet vad hon hade på fötterna? Intressant om hon nu försökte springa från GM.
Citera
2009-09-07, 23:46
Medlem
Klockan 01.36 ska hon ha stämplat in genom huvudentrén i trapphuset enligt Västeråspolisens Micke Eriksson till Efterlyst.
PS. Missade ni senaste Efterlyst kan ni se programmet -->
http://www.tv3.se/play
Citera
2009-09-07, 23:52
Medlem
Ett förtydligande. Hon ska som sagt hittats på bottenplan i trapphuset. Och hon ska också funnits på ett sådant sätt att man kan misstänka att gärningsmannen dragit/gömt undan henne. Mer precist vet jag inte och kommer inte heller fråga.
Citera
2009-09-08, 00:37
Medlem
pulgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palermo99
Ett förtydligande. Hon ska som sagt hittats på bottenplan i trapphuset. Och hon ska också funnits på ett sådant sätt att man kan misstänka att gärningsmannen dragit/gömt undan henne. Mer precist vet jag inte och kommer inte heller fråga.

Som vi pratat om tidigare skulle ju mordvapnet kunna vara en kofot. Att hon kommit på en inbrottstjuv verkar ju troligt isådanafall.

En KK som hon inte vill ta med sig hem, pga. dotter hemma släpar ju knappast på en kofot, inte heller en hammare. Han kanske knockar hennes huvud mot trappräcket eller nåt (tager vad man haver så att säga). Någon nämnde att polisen hade köpt in en ******* dessutom letar man ju i ån efter mordvapnet. KK spåret bör kunna avskrivas vid det här laget, förutom om det var ett kk som hade planerat det hela, vilket låter lite långsökt.

Galningen i gatan kan ju ha börjat med henne och slagit ner mannen senare. Inget säger att h*n slog ner killen först för att sedan förfölja henne och slå ner henne sedan (funkar inte tidsmässigt heller). H*n kan ju ha slagit henne först, utanför hennes jobb (hon kanske var på väg dit för att hämta någonting) och hon tar sig in efter att ha fått ett slag i huvudet varpå hon avlider där inne av skadorna. Galningen tar sig vidare (kanske tror h*n inte att hon är så allvarligt skadad, mest sannoligt tänker h*n inte alls) och slår ner person nummer två sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in