2009-09-08, 00:39
Medlem
pulgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palermo99
Ett förtydligande. Hon ska som sagt hittats på bottenplan i trapphuset. Och hon ska också funnits på ett sådant sätt att man kan misstänka att gärningsmannen dragit/gömt undan henne. Mer precist vet jag inte och kommer inte heller fråga.

Fråga lite annant då....
Citera
2009-09-08, 01:51
Medlem
Indweller108s avatar
Har man offentliggjort nånting från obduktionen än? En viktig grej här är
att konstatera ifall motivet var av sexuell karaktär.

Både våldtäkt som frivillig sex betyder att man troligtvis kommer att hitta
spermier, vilket i sin tur betyder att man kan säkra dna.

Är det inte ett sexbrott då måste det nästan ha varit en galning som varit framme! Såna finns det gott om idag.
Citera
2009-09-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ett förtydligande. Hon ska som sagt hittats på bottenplan i trapphuset. Och hon ska också funnits på ett sådant sätt att man kan misstänka att gärningsmannen dragit/gömt undan henne. Mer precist vet jag inte och kommer inte heller fråga.

Detta måste ha gått mig förbi men var kommer denna info ifrån?
Citera
2009-09-08, 08:07
Medlem
Citat:

Vart har du fått denna infon ifrån? Måste missat!
Citera
2009-09-08, 08:29
Medlem
nackepas avatar
Mordvapnet

Pulga!

Kan man verkligen avskriva KK-spåret helt och hållet? Varför kan inte mordvapnet komma från hennes arbetsplats? Något som kanske låg framme på något bord eller liknande och kom till användning när gm. var på väg att begå brottet? Kanske polisen söker efter något specifikt som dessutom saknas på arbetsplatsen?
Citera
2009-09-08, 09:37
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Pulga!

Kan man verkligen avskriva KK-spåret helt och hållet? Varför kan inte mordvapnet komma från hennes arbetsplats? Något som kanske låg framme på något bord eller liknande och kom till användning när gm. var på väg att begå brottet? Kanske polisen söker efter något specifikt som dessutom saknas på arbetsplatsen?

Precis! I nuläget vågar man inte avskriva någon teori/något scenario.

Det skulle visst komma lite provsvar idag. Vi får väl se om polisen delar med sig av resultatet av dessa.
Citera
2009-09-08, 09:49
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Cykeln!
Nu är jag inte så hemma i Västerås men min erfarenhet av Stockholm är att man inte lämnar sin cykel utanför en krog någon längre tid.
Att cykeln stod kvar måste väl tyda på att hon aldrig hade en tanke på att börja gå hem eller ens stanna på jobbet en längre tid?
Citera
2009-09-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Cykeln!
Nu är jag inte så hemma i Västerås men min erfarenhet av Stockholm är att man inte lämnar sin cykel utanför en krog någon längre tid.
Att cykeln stod kvar måste väl tyda på att hon aldrig hade en tanke på att börja gå hem eller ens stanna på jobbet en längre tid?

Jo klart man kan lämna cykeln hela kvällen. Jag tar ofta cykeln ner till City för att gå på krogen. Orka slösa $ på Taxi.

Att cykeln stod kvar kan betyda massa. Hon kanske skulle gå och äta och lät cykeln stå kvar! För att hämta den senare. Hon kanske skulle förbi jobb för att hämta något och sedan hämta cykeln och cykla hem. Men inte hann så mycket innan hon vart mördad.
Citera
2009-09-08, 10:52
Medlem
Polisen söker mordvapnet i Svartån

http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.557484

Kan man ju hoppas dom hittar det tyngre "tillhygget" då.

Jag är inte så haj på sådana här saker. Dom vet att hon har blivit slagen i huvudet med något tyngre tillhygge, det har dom fått bekräftat via obduktion. Men om dom hittar ett basebollträ exempelvis. Kan man då bevisa att det är det som andvänts mot hennes huvud?.Kan ju lika gärna vara något helt annat.Som en tung planka eller ett helt ANNAT basebollträ. Menar spår måste väl försvinna om det ligger i vattnet ett tag?

Kanske en dum fråga. Men jag har ingen aning om hur sådant funkar.
I mina tankar så kan det säkert ligga mängder med tunga saker i ån som man kan slå ihjäl någon med.

Så hittar dom något och kan påvisa att det är det som andvänts så har dom gjort ett GRYMT jobb.
Citera
2009-09-08, 10:58
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.557484

Kan man ju hoppas dom hittar det tyngre "tillhygget" då.

Jag är inte så haj på sådana här saker. Dom vet att hon har blivit slagen i huvudet med något tyngre tillhygge, det har dom fått bekräftat via obduktion. Men om dom hittar ett basebollträ exempelvis. Kan man då bevisa att det är det som andvänts mot hennes huvud?.Kan ju lika gärna vara något helt annat.Som en tung planka eller ett helt ANNAT basebollträ. Menar spår måste väl försvinna om det ligger i vattnet ett tag?

Kanske en dum fråga. Men jag har ingen aning om hur sådant funkar.
I mina tankar så kan det säkert ligga mängder med tunga saker i ån som man kan slå ihjäl någon med.

Så hittar dom något och kan påvisa att det är det som andvänts så har dom gjort ett GRYMT jobb.
Det här drar jag lite grann ur röven men som det låtit tidigare visste de exakt vilken typ av vapen det var - det vill säga att det är ett vapen som ger en väldigt specifik typ av skada. Kanske en kofot, som någon nämnt, eller en kulhammare. Eller något annat som inte kan misstas.
Om de då hittar en/ett sådan/t så kan de antagligen se ungefär hur länge den/det legat i vattnet och därifrån dra sina slutsatser.
Citera
2009-09-08, 10:59
Medlem
Houldings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Pulga!

Eftersom hon hittades längst ner i trapphuset så får jag känslan av att hon aldrig ens var in på sitt jobb. Åtminstone inte att GM var det.
Antingen hade hon varit där uppe själv och stötte på honom på vägen ut. Eller så hände det när hon precis passerat in genom dörren.

Var GM med henne från början så var de knappast upp till arbetsplatsen. Varför i så fall vänta med att slå ner henne tills de kommer ner till porten igen?
Där borde det ju vara synligt utifrån. Därav gömmandet av henne. (Under trappen?)
Citera
2009-09-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Det här drar jag lite grann ur röven men som det låtit tidigare visste de exakt vilken typ av vapen det var - det vill säga att det är ett vapen som ger en väldigt specifik typ av skada. Kanske en kofot, som någon nämnt, eller en kulhammare. Eller något annat som inte kan misstas.
Om de då hittar en/ett sådan/t så kan de antagligen se ungefär hur länge den/det legat i vattnet och därifrån dra sina slutsatser.

Jag har inte sett någonstans där dom påstått eller sagt att dom vet vad som andvänts! Men det kan ha gått mig förbi.

Kan du ange en källa där det står att dom vet! Eller det kanske bara är här i tråden som någon sagt att dom vet.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in