2009-08-29, 20:04
Medlem
Troians avatar
Vad har vi här då? En 54-årig kvinna har hittats död i trappen i huset hon bodde i.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5713243.ab
Citera
2009-08-29, 20:06
Medlem
TigerKids avatar
Du har inte någon liten länk eller introduktion att bjuda på?
EDIT: Nu kom den. Kan radera detta!
Citera
2009-08-29, 20:10
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad har vi här då? En 54-årig kvinna har hittats död i trappen i huset hon bodde i.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5713243.ab

Två portuppgångar. Nordea har sina kontor i den ena. Den andra vet jag inget om.

Moderaterna har sin partistämma på samma gata på Aros Conress Center.

Såvitt jag vet finns det inget annat på denna gata av intresse för oss. Mycket speciellt område mitt inne i stan. Västeråsare vet precis vad jag menar.
Citera
2009-08-29, 20:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Tydligen så bodde hon inte i det huset. Vi som inte är västeråsare, kan vi också få veta vad det var för speciellt med det området?
Citera
2009-08-29, 20:19
Medlem
SoTireds avatar
Finns inget nytt att rapportera ännu.
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.548316

Det finns 18 personer som bor på Munkgatan 20 i Västerås.
Utgår man från att någon av dessa är så kallad manlig bekant så är det väl två tänkbara personer med anknytning. Om det inte är någon familjemedlem eller släkting som skulle besökas.
Citera
2009-08-29, 20:23
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tydligen så bodde hon inte i det huset. Vi som inte är västeråsare, kan vi också få veta vad det var för speciellt med det området?

Det ligger på ett gammalt ABB-kontors och fabikskomplex. Kolla Googlemap eller eniro flygfoto.
Citera
2009-08-29, 20:23
Medlem
Går väl inte att utesluta att hon sökt skydd undan gärningsmannen i trapphuset, utan att för den skull ha någon koppling dit? Nu är det väl inte det bästa att göra, att kuta in i ett trapphus, men frågan är hur rationellt man tänker i skarpt läge.

Jag vill också veta vad som är så speciellt med denna del av Västerås.
Citera
2009-08-29, 20:24
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Hmm. Det var länge sedan jag var i Västerås. Jag fick slå på eniro för att ens hitta gatan. Men jag hittade den och den är välkänd för mig.

På ena sidan ligger aros congress center (ddr-byggnad) och statshusets vägg (riktig jävla DDR-byggnad). På andra sidan vägen upptas en stor del av gatan av punktgallerians baksida.

Mittemot stadshuset på gatan finns två portar. Det är Nordea-porten jag är bekant med. Därinne finns en gallergrind. Du komemr inte in i porten utan nyckel alt porttelefonen. Porten är tom på helgerna.

Den andra porten vet jag inget om. Men om det bor folk där är dom välbärgade. Utsikt över svartån, stadsteatern och Västerås slott.

Utanför aros congress center:

http://karta.hitta.se/starcus/X/images/02/3013802.jpg

Portarna jag talar om ligger längre fram vid gatans slut på höger sida. Gatan tar slut där pga svartån.
Citera
2009-08-29, 20:25
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Går väl inte att utesluta att hon sökt skydd undan gärningsmannen i trapphuset, utan att för den skull ha någon koppling dit? Nu är det väl inte det bästa att göra, att kuta in i ett trapphus, men frågan är hur rationellt man tänker i skarpt läge.

Jag vill också veta vad som är så speciellt med denna del av Västerås.

Jag gick på fel kåk (skämmes)
Senast redigerad av SoTired 2009-08-29 kl. 20:28. Anledning: Fel...
Citera
2009-08-29, 20:29
Medlem
Maeglins avatar
Vi behöver veta vilken port det gäller. Lättare att arbeta så.

Någon västeråsare här som kan tänka sig att gå ned och leta efter tecken på vilken port det kan röra sig om?
Citera
2009-08-29, 20:32
Medlem
Lalajlajs avatar
Hon hittades 10:45, om hon varit jagad och sprang in i trapphuset så borde kanske någon ha sett henne, mitt på förmiddagen och med Västerås mest trafikerade korsning i närheten.

Om det var ett av Västerås finare kvarter så borde det också kanske finnas kodlås/porttelefon. Om hon inte var boeende i trappen, som dem nämner i artikeln från AB, borde någon släppt in henne.

Polisen säger "dödsfall". Då kan det vara en olycka men också att någon har hjälpt henne att falla.
Citera
2009-08-29, 20:34
Medlem
Neonights avatar
Hmm, jag har varit och renoverat i en lokal på Munkgatan 20. Ungdomsmottagning ligger där bla:

http://tillganglighetsguiden.vastera...ttagningen.jpg

Skulle kunna ta mig ned imorgon och se efter lite om jag inte har något annat för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in