2020-08-25, 12:03
Medlem
presskorts avatar
Räknas händelsen fortfarande som ett ett mord i rättsväsendets ögon? Här kan ni läsa om varför frågan behöver ställas.
Det så kallade trapphusmordet
Citera
2020-09-06, 05:05
Medlem
vanligtjacknasses avatar
Enligt bloggen som länkas i föregående inlägg har polisen gått ut med en lista över vilka kalla fall som utreds i Västerås. Lena Berglund finns inte med på listan.
Citera
2020-09-06, 10:34
Medlem
SecretQs avatar
Men det betyder inte att de inte öppnar caset om det kommer in något nytt och det kanske det finns.
Citera
2020-09-06, 12:24
Medlem
vanligtjacknasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Men det betyder inte att de inte öppnar caset om det kommer in något nytt och det kanske det finns.

Ja, men då måste det vara något som kan visa att det förekommit dödligt våld. Det är ju det som hittills inte har kunnat bevisas.
Citera
2020-09-07, 03:17
Medlem
-GGs avatar
Hur kunde hon klara av att hålla fast vid kortet i ena handen om hon blev slagen så hårt i huvudet? Man skulle öppna händerna och tappa vad man än hade i dem, är min spontana tanke. Särskilt om man stod upp när man blev slagen.

Kan mördaren redan ha varit med henne när hon gick in i byggnaden, och LB var rädd och visste inte vad som skulle hända med henne och därför i smyg plockade fram ett kort/bankkortet och tänkte lämna kvar ett spår för att folk skulle förstå att någon hemskt hade hänt henne? Hon var berusad, av vad jag kan läsa, och kanske inte tänkte helt klart om det men fick en impuls under rädslan och paniken.
Citera
2020-09-07, 10:34
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Hur kunde hon klara av att hålla fast vid kortet i ena handen om hon blev slagen så hårt i huvudet? Man skulle öppna händerna och tappa vad man än hade i dem, är min spontana tanke. Särskilt om man stod upp när man blev slagen.

Kan mördaren redan ha varit med henne när hon gick in i byggnaden, och LB var rädd och visste inte vad som skulle hända med henne och därför i smyg plockade fram ett kort/bankkortet och tänkte lämna kvar ett spår för att folk skulle förstå att någon hemskt hade hänt henne? Hon var berusad, av vad jag kan läsa, och kanske inte tänkte helt klart om det men fick en impuls under rädslan och paniken.
Det fanns även andra konstiga (utplacerade) saker där hon hittades. Är också märkligt att en väldigt skum man som bodde i fastigheten med gemensamt garage, inte var av större intresse för polisen. Jag tror inte att han bor kvar där längre.
Senast redigerad av SecretQ 2020-09-07 kl. 10:35. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in