2009-12-07, 09:14
Medlem
Houldings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Om man tittar på Efterlyst reportage (16.52 in i programmet) så pekar polisen på cykelstället som ligger på Storagatan och inte på det som ligger på kopparbergsvägen. Utgår man ifrån det polisen visade så har hon enligt dom gått Storagatan...

Förstår fortfarande inte vad det spelar för roll vart cykeln stod eftersom hon inte tog cykeln...?? Måste hon ha gått förbi den????
Citera
2009-12-07, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Är det så att du har uppgifter att lämna tycker jag du ska släppa tangentbordet, lyfta på luren och ringa snuten och berätta vad du vet och anser.
Att sitta här inne och yra osammanhängande om folk och fä som borde förhöras skapar bara onödigt kaos.

Det här fallet hade 3(4) olika utredningsledare de första fyra dagarna. Plus ett till byte för en månad sedan. Så fyra byten, totalt sett.

Så onödigt kaos har det funnits gott om.
Citera
2009-12-07, 10:27
Medlem
Citat:
Om man tittar på Efterlyst reportage (16.52 in i programmet) så pekar polisen på cykelstället som ligger på Storagatan och inte på det som ligger på kopparbergsvägen. Utgår man ifrån det polisen visade så har hon enligt dom gått Storagatan...

Cykeln stod på Kopparbergsvägen, lutad mot väggen. Den var låst och det var den första cykeln som syns om man kommer runt hörnet från Stora gatan. Påstår de någonting annat så är de mer förvirrade än jag kunnat drömma om.

Angående vägvalet, så kan det ju vara så att de har fått träff på någon kameraövervakning. Annars kan jag inte riktigt förstå resonemanget.
Citera
2009-12-07, 10:58
Medlem
snugglys avatar
mannen i vit t-shirt

Hur var det nu med kameraövervakning på OT. Borde inte mannen i vit t-shirt fastna på bild någonstans? Ledsen att jag måste smutsa ner tråden med en upprepning. Sökfunktionen fungerar inte med mobil.
Apropå springet i garaget så kanske jag inte var så fel ute ändå när jag gissade att hon överraskats av någon som brukar hålla till i garaget.
Tror förresten Troian är inne på rätt spår i sin teori ang varför hon höll kortet i handen.
Ang. polisens förhör så måste man väl förutsätta att de förhört hela Lenas bekantskapskrets men att det inte givit någonting. De vill väl höra mer för att ev få någon ny tråd att nysta i.
Citera
2009-12-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuggly
Hur var det nu med kameraövervakning på OT. Borde inte mannen i vit t-shirt fastna på bild någonstans? Ledsen att jag måste smutsa ner tråden med en upprepning. Sökfunktionen fungerar inte med mobil.
Apropå springet i garaget så kanske jag inte var så fel ute ändå när jag gissade att hon överraskats av någon som brukar hålla till i garaget.
Tror förresten Troian är inne på rätt spår i sin teori ang varför hon höll kortet i handen.
Ang. polisens förhör så måste man väl förutsätta att de förhört hela Lenas bekantskapskrets men att det inte givit någonting. De vill väl höra mer för att ev få någon ny tråd att nysta i.

Angående förhören så har du rätt, det borde man kunna utgå från...

Officiellt har polisen inte fått någon "träff" vad gäller kameror. Alla "offentliga" kameror har plockats bort de senaste 15-20 åren. De kameror som finns i centrala Västerås är "civila". Företag har inte något egenintresse av att rikta kameror på annat än sin egen egendom. De klarar heller inte av mörker särskilt bra, plus att kvalitén ofta är under all kritik.
Citera
2009-12-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Cykeln stod på Kopparbergsvägen, lutad mot väggen. Den var låst och det var den första cykeln som syns om man kommer runt hörnet från Stora gatan. Påstår de någonting annat så är de mer förvirrade än jag kunnat drömma om.

Angående vägvalet, så kan det ju vara så att de har fått träff på någon kameraövervakning. Annars kan jag inte riktigt förstå resonemanget.

Houlding: Enligt reportaget så är det ju det polisen tror.
Drubas: Infon om cykelns placering är helt nytt för mig

Jag tror fortfarande att offret valde den nedre vägen till jobbet.
Citera
2009-12-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Har för mig att dom fick en kvinna dömd för mest uppmärksammade fallet i modern tid? Vem är du att döma?

det var nära att hela rättegången fick tas om för att de hade sjabblat
Citera
2009-12-08, 11:20
Medlem
Citat:
Houlding: Enligt reportaget så är det ju det polisen tror.
Drubas: Infon om cykelns placering är helt nytt för mig

Jag tror fortfarande att offret valde den nedre vägen till jobbet.

Cykeln hämtades ju upp av två poliser, utsända på uppdrag från utredningsledaren. Helt uppenbart så har polisens överlämningar gått allt annat än smidigt, om de på allvar tror att cykeln hämtades upp från någon annan plats än Kopparbergsvägen.
Citera
2009-12-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drubas
Cykeln hämtades ju upp av två poliser, utsända på uppdrag från utredningsledaren. Helt uppenbart så har polisens överlämningar gått allt annat än smidigt, om de på allvar tror att cykeln hämtades upp från någon annan plats än Kopparbergsvägen.

Enligt Efterlyst reportage så är det ju solklart att det är det dom tror. Dom e ju enligt reportaget helt övertygande om att den stod på Storagatan.. ...
Citera
2009-12-29, 10:24
Medlem
Det finns bara ett par utredare som varit med från början och har koll på ärendet och dessa utredare var inte tillgängliga när Efterlyst-reportaget skulle spelas in. Istället fick en förhållandevis "grön" polis uppgiften att spela in reportaget. Uppenbarligen finns gigantiska brister i hur man samlar, sparar och dokumenterar sin information så blev hela reportaget en orgie i felaktigheter.

Polisen har bett om ursäkt till de anhöriga och kommer att få göra en pudel i kommande efterlyst.

Cykeln stod alltså _inte_ på stora gatan, utan på kopparbergsvägen. Direkt när man kommer runt hörnet från Stora gatan.
Citera
2009-12-29, 12:38
Medlem
Slumlords avatar
Fan, varje gång man ser att det varit aktivitet i den här tråden så hoppas man att de ska ha gripit någon misstänkt, men det verkar inte röra sig tyvärr.
Citera
2009-12-30, 00:22
Medlem
Det är inte mycket nyheter i media, men tydligen så skall det fortfarande finnas mycket "att jobba på". Många leads som fortfarande kan ge någonting.

Så vi får hoppas att polisen i Västerås fortsätter jobba lika hårt som de gjort hittills, men med lite bättre dokumentation och lite bättre överlämningar i framtiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in