2009-11-10, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klark81
Det r samma sak som att sga alla finnar r alkoholister, Alla polacker r svartjobbare, alla svenskar r snla o.s.v... Du fattar vl sjlv att man inte kan sga s

Man kan sga att det r mer vanligt frekommande i den hr gruppen n andra, och s kan man frska ta reda p vad det beror p. Det r vl ingen som har sagt att ALLA syrianer tar till nvarna s fort ngon kollar snett p dem, men mycket pekar tyvrr p att alldeles fr mnga har sdana tendenser. Folk anvnder svepande beskrivningar hela tiden det r jag sker p att du ocks gr.
2009-11-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Assyrier r syrianer (den inhemska etniska endonymen "suraya" kommer ifrn assurayu), syrianer dremot vill inte erknna att de r assyrier eftersom de r korkade religisa drar som inte frstr deras ursprung ifrn ett objektivt, vetenskapligt perspektiv (genetiskt allts). De brjar istllet hallucinera om det heliga arameiska Jesus-sprket, osv. Sjlvbedrgeri p hgsta niv. Kort och koncist sammanfattat s r syrianerna dumma i huvudet.

Det man kan sga, om man fr generalisera, r att syrianerna r den anti-intellektuella, reaktionra, progressiv-fientliga delen av den assyriska befolkningen. Bland annat misshandlade ett gng syrianer rtt s grovt en begvad assyrisk fotbollspelare nyligen, vilka jvla avskum.

Intressant.
Min uppfattning r att syrianer/assyrier r extremt svra att placera i fack. Antingen r de strvsamma och socialt begvade eller s r de riktiga drgg.
2009-11-10, 22:00
Medlem
JackieDans avatar
Hittade en lnk om syrianerna,

http://www.syrianska-riks.org/index.asp?d=141
2009-11-11, 00:08
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Bara fr att 30 000 syrianer frstr en stad betyder det inte att alla syrianer r dliga, det finns dliga inom varje folk.

Detta r det bsta jag lst p lnge.
Mer behvs vl inte sgas va?
2009-11-11, 00:42
Medlem
Var och jobbade i Stockholm ett tag frra ret. En dag nr jag skulle ta lunch s mtte jag tv syrianer, nickade lite i en hlsning, men fick sklart inget gensvar, bara arga gon som stirrade p mig. Efter att dom gtt frbi mig s hrde jag kommentaren "fan hade det hr varit sdertlje hade jag knackat han" ifrn en av killarna. Han ville allts sl in skallen p mig fr att jag hade hlsat p honom.
Vad jobbigt det mste vara att vara s fientligt instlld till allt och alla hela tiden, s jvla ondigt. Det jag undrar r om man d r medveten om att man r en dlig mnniska, eller om man har en spass extremt frvriden vrldssyn att man tror att man r en bra mnniska. Har de inga frldrar som lr dem sunt frnuft och att bete sig som en sliskig gris r fel?? Det r s extremt lngt ifrn hur jag r som mnniska att jag bara knner mig frbluffad, kan inte alls stta mig in i deras tankestt.
Senast redigerad av kortnamn 2009-11-11 kl. 00:46.
2009-11-11, 00:53
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Var och jobbade i Stockholm ett tag frra ret. En dag nr jag skulle ta lunch s mtte jag tv syrianer, nickade lite i en hlsning, men fick sklart inget gensvar, bara arga gon som stirrade p mig. Efter att dom gtt frbi mig s hrde jag kommentaren "fan hade det hr varit sdertlje hade jag knackat han" ifrn en av killarna. Han ville allts sl in skallen p mig fr att jag hade hlsat p honom.
Vad jobbigt det mste vara att vara s fientligt instlld till allt och alla hela tiden, s jvla ondigt. Det jag undrar r om man d r medveten om att man r en dlig mnniska, eller om man har en spass extremt frvriden vrldssyn att man tror att man r en bra mnniska. Har de inga frldrar som lr dem sunt frnuft och att bete sig som en sliskig gris r fel?? Det r s extremt lngt ifrn hur jag r som mnniska att jag bara knner mig frbluffad, kan inte alls stta mig in i deras tankestt.

Fast dmer du alla syrianer efter denne kille? Alla frn Sdertlje r heller inte syrianer/assyrier, finns mnga irakiska araber ocks.

Har hlsat p mnga syrianer och aldrig blivit "knackad".
2009-11-11, 00:57
Medlem
Nej inte alla, men sg fler mellan 15 och 30 n inte.
2009-11-11, 00:58
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortnamn
Nej inte alla, men sg fler mellan 15 och 30 n inte.

Hur visste du att det var syrianer?
I och fr sig kan man med trning bli en vldigt bra blatteidentifierare och se vilken blatte som r vad.
2009-11-11, 17:16
Medlem
PreDampors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klark81
Det r samma sak som att sga alla finnar r alkoholister, Alla polacker r svartjobbare, alla svenskar r snla o.s.v... Du fattar vl sjlv att man inte kan sga s

Citat:
Ursprungligen postat av ensamensam
Bara fr att 30 000 syrianer frstr en stad betyder det inte att alla syrianer r dliga, det finns dliga inom varje folk.

Har du beskt S-tlje och bott dr en tid?

terkom sen och svara i trden.

Men s har ju svenskarna rstat fram "situationen" (katastrofalt socialt expriment) de senaste 35 ren generellt i Sverige. S-tlje r ett mkt mkt avskrckande exempel.
2009-11-11, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor

Men s har ju svenskarna rstat fram "situationen" (katastrofalt socialt expriment) de senaste 35 ren generellt i Sverige. S-tlje r ett mkt mkt avskrckande exempel.

Kommentaren var ironisk, jag gjorde narr av syrianernas standardsvar. Jag bor i nrheten av Sdertlje och har beskt staden d och d, min farsa har bott dr fr ett par r sedan....
2009-11-11, 23:23
Medlem
Klark81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor

Ja, det har jag. Har ven vnner dr nere. Vad har du fr smart att sga nu d? Allt som str i media behver inte stmma. P skala 1:10, hur mycket litar du p aftonblaskan? Om en misshandel skedde i S-tlje och en precis likadan i cker, Den i cker hade inte ens kommit ut i media medans den i Sdertlje hade blivit ett mordfrsk. Smutskastning r ordet som tidningarna lskar att gra. Svenskarna utanfr stderna som bor i byhlor har en HELT fel uppfattning om Sdertlje
2009-11-17, 09:49
Medlem
Klark81s avatar
Varfr blev det tyst "helt pltsligt"?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in