2009-11-17, 10:07
Avstngd
micro113s avatar
Jag gillar Sdertlje, och de Syrianer/Assyrier jag jobbat ihop med har varit bra folk i alla fall.
2009-11-17, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag gillar Sdertlje, och de Syrianer/Assyrier jag jobbat ihop med har varit bra folk i alla fall.

ok du r en stolt rasfrrdare med andra ord
2009-11-17, 10:31
Medlem
H.J.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Det r klart vi krt om medelsvensson!
Vad har medelsvensson stadkommit mer n att stta fyra skruvar p en Volvo?

Lr dig skilja p religion och nationalitet.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maronite_Catholic

En del frn slktet Haddad bor i Sdertlje.

Tillrcklig tydligen fr att folk frn stenldern skall fly hit.....
2009-11-17, 10:33
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare

Jag vore vl bra barnslig om jag inte kunde ge bra kollegor det erknnande de frtjnar.
2009-11-17, 12:30
Medlem
Klark81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vore vl bra barnslig om jag inte kunde ge bra kollegor det erknnande de frtjnar.

Word!
2009-11-17, 13:53
Medlem
Illzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UbYe
Syrianhonor brukar vara sta, snlla och lugna. Mnnen r lite primitiva och vldsamma.

Jag r lite mer 70/30 nr det gller det pstendet...

Finns bde sta, snlla och lugna honor likavl som det finns lite primitiva och vldsamma, men i liten mngd.

Dock r hanarna lite primitiva och vldsamma till stor del, men har mtt snlla och lugna diton ocks.

Kristna invandrare har verlag en mer nykter syn p allting. (Finns inom muslim ocks, men ovanligt enligt mina erfarenheter)
Dock r de ortodoxa, ssom vi en gng var, allts till stor del inskrnkta och gammaldags, dock inte de unga!
2009-11-17, 13:55
Medlem
Illzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
Allt r inte svart och vitt...
2009-11-17, 15:45
Medlem
L0darens avatar
om nu syrianerna r s duktiga kan man undra varfr Sdertlje har det rykte det har? Borde ju vara en oas av rikedom med tanke p alla som bor dr.

Man kan sga vad man vill, dligt och bra, men sen fr man kolla p verkligheten. I den stad dr det finns flest syrianer r ocks den stad som har ett av de smsta ryktena i Sverige.

Go figure.
2009-11-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
om nu syrianerna r s duktiga kan man undra varfr Sdertlje har det rykte det har? Borde ju vara en oas av rikedom med tanke p alla som bor dr.

Man kan sga vad man vill, dligt och bra, men sen fr man kolla p verkligheten. I den stad dr det finns flest syrianer r ocks den stad som har ett av de smsta ryktena i Sverige.

Go figure.

nej men det r ju bara ett sammantrffande frsts...
2009-11-18, 19:44
Medlem
Citat:

Go figure.

kanske fr den staden har tagit emot fler flyktingar frn Irak n hela usa och kanada gjort tillsammans.....skyll inte p syrianerna utan skyll p era dumma svenssons politiker som slppt in 10.000irakier i sdertlje p bara nra r
2009-11-18, 20:31
Medlem
Doncos avatar
Citat:

Go figure.

Huvudet p spiken min kre Herr Lodare!

Knner du igen retoriken?

"Invandrare r s bra... de r en klla till allt gott som r och skall komma..."

Men med facit p hand vet vi att det inte alls r s i verkligheten. Sdertlje, Rosengrd, Rinkeby och alla andra mngkulturella skatter vi har i Sverige r riktig skit och blir aldrig bttre n skit.
2009-11-18, 20:48
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illzi
Kristna invandrare har verlag en mer nykter syn p allting. (Finns inom muslim ocks, men ovanligt enligt mina erfarenheter)
Dock r de ortodoxa, ssom vi en gng var, allts till stor del inskrnkta och gammaldags, dock inte de unga!

Sverige har inte varit ortodoxa, dremot var vi katoliker fr 500 r sedan.
Det enda nordiska land som har en inhemsk ortodox kyrka att tala om r Finland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in