2009-12-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Jadu, några exakta siffror har jag inte men kanske runt 13 timmar med WLAN och konstant pillande, när den sover gott överlever den väl dubbelt så länge
asså såpass... jag har cirka 6-7 timmar med konstant mp3-spelande lite film o lite internet... Men jag tror att mobilen söker wlan fast jag kopplat ner wlanet... har testat ifconfig wlan0 down men den söker nog (för d e väl d dom små rutorna brevid batteriet betyder...?) ändå tror jag....
Citera
2009-12-15, 21:48
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
asså såpass... jag har cirka 6-7 timmar med konstant mp3-spelande lite film o lite internet... Men jag tror att mobilen söker wlan fast jag kopplat ner wlanet... har testat ifconfig wlan0 down men den söker nog (för d e väl d dom små rutorna brevid batteriet betyder...?) ändå tror jag....

Jag har stängt av allt som heter "automatisk" vill jag ha något så fixar jag det själv och vill inte ha funktioner som äter kraft.
Citera
2009-12-15, 22:09
Medlem
Citat:

En normal arbetsdag spelar jag mp3r ca 4 timmar via fm sändaren och lyssnar på musik på väg till jobbet i ca 1½ timme via hörlurarna, utöver detta brukar jag pilla på den för internet, samtal, sms och mail ca 2 timmar av den tid som jag lyssnar på musik. När jag kommer hem brukar den ligga på ungefär 50% av batteriet kvar och då hoppar den ofta mellan 2g, 2.5g, 3g och 3,5g och ibland wlan under dagens lopp.
Citera
2009-12-15, 22:21
Medlem
Citat:
Jag har stängt av allt som heter "automatisk" vill jag ha något så fixar jag det själv och vill inte ha funktioner som äter kraft.
jag med men jag misstänker att d e nån bug som gör att wlanet vägrar stänga av helt o som påverkar batteritiden negativt...
Citera
2009-12-15, 22:25
Medlem
ciones avatar
Citat:
jag med men jag misstänker att d e nån bug som gör att wlanet vägrar stänga av helt o som påverkar batteritiden negativt...
Jag påverkas inte av denna bugg i så fall, har bättre batteritid även om jag kör WLAN hela tiden. Men ifall denna bugg existerar på våra telefoner också, så bör väl nästa uppdatering ordna upp detta bekymmer, med mycket mer om min önskan slår in
Citera
2009-12-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jag påverkas inte av denna bugg i så fall, har bättre batteritid även om jag kör WLAN hela tiden. Men ifall denna bugg existerar på våra telefoner också, så bör väl nästa uppdatering ordna upp detta bekymmer, med mycket mer om min önskan slår in
Ja man får ju hoppas d men under så får jag väl köra med extra batteripack helt enkelt....
förresten har nokia gått ut med vad 1.1 ska innehålla...?
Senast redigerad av bengbeng 2009-12-15 kl. 22:37.
Citera
2009-12-15, 23:31
Medlem
Struttens avatar
Citat:

Jag har sett många som klagat på det, och det går tydligen att starta om wlanet med något slags kommando jag personligen aldrig skulle våga skriva. Däremot verkar det som att det enda (om du kollat att du inte installerat något betaprogram som håller wlanet aktivt) som hjälper att starta om den.
Citera
2009-12-16, 00:21
Medlem
inevahs avatar
min telefon lyckas inte uppdatera katalogerna Nokia-program och uppdateringar av nokia-systemprogramvara, och varje gång jag försöker uppdatera något lägger den av halvvägs. ingenting händer..?

Någon aning om hur jag fixar detta?
Citera
2009-12-16, 00:31
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
min telefon lyckas inte uppdatera katalogerna Nokia-program och uppdateringar av nokia-systemprogramvara, och varje gång jag försöker uppdatera något lägger den av halvvägs. ingenting händer..?

Någon aning om hur jag fixar detta?

Låter lustigt, jag testade att fabriksåterställa enheten en gång (efter några timmars användning dock) för att testa. Kanske fixar detta? Annars kommer jag inte på någon lösning, även att detta inte är någon bra sådan.

Edit: För att göra det går du in på Inställningar->Menyn-> "Återställ fabriksinst."
Citera
2009-12-16, 00:35
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Låter lustigt, jag testade att fabriksåterställa enheten en gång (efter några timmars användning dock) för att testa. Kanske fixar detta? Annars kommer jag inte på någon lösning, även att detta inte är någon bra sådan.

Edit: För att göra det går du in på Inställningar->Menyn-> "Återställ fabriksinst."

när jag försöker göra det frågar den efter en låskod, vilket jag inte har den blekaste aning om:/

Edit: glöm det, koden var 12345. Däremot fixade det inte mitt problem:S

Varje gång jag försöker uppdatera säger den "programlistan är delvis uppdaterad. Vissa kataloger är inte tillgängliga. kontrollera kataloginformationen.

när jag trycker på information får jag fram en lista på
nokia-program
uppdateringar av nokia-systemprogramvara.

----

En till fråga, för er som fått igång omweather applikationen, vilken station använder ni? Får den inte heller till att funka.
Senast redigerad av inevah 2009-12-16 kl. 01:25.
Citera
2009-12-16, 01:45
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
när jag försöker göra det frågar den efter en låskod, vilket jag inte har den blekaste aning om:/

Edit: glöm det, koden var 12345. Däremot fixade det inte mitt problem:S

Varje gång jag försöker uppdatera säger den "programlistan är delvis uppdaterad. Vissa kataloger är inte tillgängliga. kontrollera kataloginformationen.

när jag trycker på information får jag fram en lista på
nokia-program
uppdateringar av nokia-systemprogramvara.

----

En till fråga, för er som fått igång omweather applikationen, vilken station använder ni? Får den inte heller till att funka.

Jag använder ForecaWeather som fungerar fint.
Citera
2009-12-16, 02:53
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Jag använder ForecaWeather som fungerar fint.

jag försöker ladda ner det via maemo.nokia.com\maemo-select\applications\forecaweather-widget men när programhanteraren försöker installera det står det endast "förbereder installation, vänta," och den stannar upp på 50%, vilket irriterar mig. hittar det inte heller i extas katalogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in