2010-11-25, 13:32
Medlem
andropas avatar
testa
Kod:
dmesg >/home/user/MyDocs/dmesg.txt
istället. men antagligen så rapporterar OSet inget fel med din GPS. bor du måhända i en stad med trånga gator som gör det svårt att få en bra GPS-lock perhaps?
Citera
2010-11-25, 14:11
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
testa
Kod:
dmesg >/home/user/MyDocs/dmesg.txt
istället. men antagligen så rapporterar OSet inget fel med din GPS. bor du måhända i en stad med trånga gator som gör det svårt att få en bra GPS-lock perhaps?

Jag bor i Sthlm, men har provat gps:en på Gotland och några andra, väldigt öppna, ställen. Jag har då kört a-gps, och haft full 3g-mottagning. Den fungerade första månaderna...
Citera
2010-12-02, 20:04
Medlem
Hej!
Har nu fått en ny N900 då min gamla flimrade skärmen på. Vad för spel och program rekommenderar ni att man skaffar? Annat roligt till mobilen?
Citera
2010-12-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Hej!
Har nu fått en ny N900 då min gamla flimrade skärmen på. Vad för spel och program rekommenderar ni att man skaffar? Annat roligt till mobilen?

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=41905

där har du en del matnyttigt.
Citera
2010-12-04, 12:58
Bannlyst
Hur gör man för att om installera telefonen? Eller tömma den ? omformatera kanske man säger? Den har hängt sig totalt.
Citera
2010-12-10, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unacerveza
Hur gör man för att om installera telefonen? Eller tömma den ? omformatera kanske man säger? Den har hängt sig totalt.
http://wiki.maemo.org/Updating_the_firmware#Updating_.26_Flashing_your_d evice
Du vill flasha både rootfs och eMMC.
Citera
2010-12-12, 13:00
Medlem
JohnMiltons avatar
Jag klurar på att skaffa en N900, men den har ju funnits ett tag nu. Är det en uppföljare påväg snart eller är det bra köpläge?
Citera
2010-12-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton
Jag klurar på att skaffa en N900, men den har ju funnits ett tag nu. Är det en uppföljare påväg snart eller är det bra köpläge?
Ingen uppföljare vad jag har hört, däremot sägs det att Meego ska vara klart för produkter någon gång i 2011 Q1 så då borde det komma någon ny modell, men å andra sidan går det att köra Meego på N900 också.
Citera
2010-12-12, 16:11
Medlem
Core-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMilton

Japp den har funnits ett tag men det betyder också att det finns mera användbara program till den. Väldigt nöjd med min, har du lite förståelse över hur datorer fungerar rekommenderar jag den. Vet inte om man kan kalla den uppföljare, men Nokia N9 släpps 2011. Den kör också Meego OS (uppföljaren till N900s Maemo) och liknar Nokias N8 men har ett qwerty tangentbord som kan dras ut, vilket N8 saknar.
Citera
2010-12-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core-
Japp den har funnits ett tag men det betyder också att det finns mera användbara program till den. Väldigt nöjd med min, har du lite förståelse över hur datorer fungerar rekommenderar jag den. Vet inte om man kan kalla den uppföljare, men Nokia N9 släpps 2011. Den kör också Meego OS (uppföljaren till N900s Maemo) och liknar Nokias N8 men har ett qwerty tangentbord som kan dras ut, vilket N8 saknar.
Vet inte riktigt vad du menar med att N9 också kör Meego, men för att inte skapa några missförstånd så kör N900 Maemo 5, N8 kör Symbian^3(vilket man inte vill ha för det är segt) och kommande N9 ska rulla Meego.
Citera
2010-12-13, 17:08
Medlem
JohnMiltons avatar
Jag har rätt bra koll på datorer, kört några linuxservrar och även jobbat som it-tekniker ett par år. Är även ciscocertad. Det var det som lockade med n900, att den kändes lite mer "seriös" eller vad man ska säga. Schysst nördpoäng helt enkelt.

Om man kan köra meego på n900 anser jag den rätt framtidssäker för mina önskemål. Hårdvara känns svårt att alltid hålla sig uppdaterad med, men att i alla fall ha senaste generationens operativ är nåt jag gärna vill.
Ska hålla utkik efter beggade då Tack för tipsen!
Citera
2010-12-14, 16:37
Medlem
Core-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcorp
Vet inte riktigt vad du menar med att N9 också kör Meego, men för att inte skapa några missförstånd så kör N900 Maemo 5, N8 kör Symbian^3(vilket man inte vill ha för det är segt) och kommande N9 ska rulla Meego.

Javisst, tog bara för givet att många idag kör Meego på sina N900.
Är det på tal om detta någon här som kan se några stora + eller - mellan Maemo och Meego på en N900?
Programkompabilitet och praktisk användning osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in