2009-12-15, 02:45
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra. Gå in på http://repository.maemo.org/extras via telefonen och sedan?

Här har du en steg-för-stegguide. På engelska, men det kanske är lugnt?
http://nokia-n900.com/downloading-installing-applications-on-the-nokia-n900/
Citera
2009-12-15, 03:01
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Här har du en steg-för-stegguide. På engelska, men det kanske är lugnt?
http://nokia-n900.com/downloading-installing-applications-on-the-nokia-n900/

Den hjälpte, tackar
Citera
2009-12-15, 10:15
Medlem
Nu fick jag äntligen drnoksnes o fungera efter en återställning genom nsu... ett tips till som inte vet så kan man låsa mobilen genom o trycka 2 gg på power knappen, d står förmodligen i instruktionsboken men jag har inte kommit så långt ännu... O ni som har försökt o få n900 o ladda med ett extern batteripack men inte lyckats så läste jag på talk maemo att man ska försöka stoppa in datakabeln sakta... Jag trodde inte att d skulle spela någon roll med en sån hightech pryl som n900 men till min förvåning så fungerade ett sånt simpelt " Slå på tvn" trick utmärkt.....
Citera
2009-12-15, 11:28
Medlem
Vibliriblands avatar
jag insåg precis att om telefonen är låst och man trycker på powerknappen så kan man låsa upp den på äkta "iphonevis" ala dra fingret över skärmen.

den är helt enkelt gjord för att kunna användas i portrait mode

eftersom knapplåsslidern sitter helt fel för portrait, men som sagt. dubbeltryck på power låser, och powerknapp i låst läge låser upp.

visserligen bara kuriosagrejer men det är sånt som får en att tycka om denna mobil mer och mer
Citera
2009-12-15, 13:47
Medlem
maties avatar
då har den anlänt! vilken skönhet
Citera
2009-12-15, 15:53
Medlem
inevahs avatar
Batteritiden var verkligen inte den bästa:/ dessutom, efter att ha lagt in ca 4gb med musik/bilder så märker jag att den laggar till när man försöker stänga ner vissa rutor ibland, dvs genom att trycka på knappen längst upp till höger. Jag har dock aldrig upplevt lagg när jag tryckt på knappen längst upp till vänster.
Senast redigerad av inevah 2009-12-15 kl. 16:11.
Citera
2009-12-15, 16:51
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Batteritiden var verkligen inte den bästa:/ dessutom, efter att ha lagt in ca 4gb med musik/bilder så märker jag att den laggar till när man försöker stänga ner vissa rutor ibland, dvs genom att trycka på knappen längst upp till höger. Jag har dock aldrig upplevt lagg när jag tryckt på knappen längst upp till vänster.

Jag håller faktiskt med cione. batteritiden känns bättre nu när jag laddat den några gånger, och jag håller med om att den blev lite seg när man la i filer.

men igår när jag kollade på film upp på tvn via av-kabeln så krashade den och startade om sig, och efter det så är den snabbare och funkar perfa .

jag har installerat lite peogram i den så en omstart var kanske bra :P .
Citera
2009-12-15, 20:02
Medlem
antezzzs avatar
Haha, vafan gör ni med era mobiler som får problem helatiden? Min är nästan full utav installerade program har några hundra mb kvar, har ca 10 gb filer på den. Samt att pidgin är igång där jag har ca 1.5k kontakter. Gissa vad, inge lag eller några problem som helst för mig att scrolla i listorna.

De enda problemen för mig är att ibland kan extra-devel programmen sluta svara när man försöker använda deras advancerade funktioner. Utöver det fungerar det fint.
Citera
2009-12-15, 20:19
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Haha, vafan gör ni med era mobiler som får problem helatiden? Min är nästan full utav installerade program har några hundra mb kvar, har ca 10 gb filer på den. Samt att pidgin är igång där jag har ca 1.5k kontakter. Gissa vad, inge lag eller några problem som helst för mig att scrolla i listorna.

De enda problemen för mig är att ibland kan extra-devel programmen sluta svara när man försöker använda deras advancerade funktioner. Utöver det fungerar det fint.

Fan, måste testa det där pidgin! Komplement till MSN eller?
Citera
2009-12-15, 20:24
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Fan, måste testa det där pidgin! Komplement till MSN eller?
Pidgin är en IM client med alla populära protokoll msn,yahoo,google,aim,irc och massa annat.
Citera
2009-12-15, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz

Vet inte om du har skrivit d i någon tidigare post men vad har du för batteritid...?

Jag beställde en sån här idag får hoppas att den funkar bra...
http://www.proporta.com/F02/PPF02P05.php?t_id=4661&t_mode=des
Citera
2009-12-15, 21:28
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Vet inte om du har skrivit d i någon tidigare post men vad har du för batteritid...?

Jag beställde en sån här idag får hoppas att den funkar bra...
http://www.proporta.com/F02/PPF02P05.php?t_id=4661&t_mode=des

Jadu, några exakta siffror har jag inte men kanske runt 13 timmar med WLAN och konstant pillande, när den sover gott överlever den väl dubbelt så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in