2009-11-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koriakus

Är det bara jag som kom lite när jag såg den?
Haha nej du är fan inte ensam :O Galet het lur alltså! Måste ha!!!!
Citera
2009-11-14, 22:46
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Jämför du med Appstore och Android så kommer det nog inte att finnas så många. Det är ju bara Nokia som har Maemo 5 och än så länge bara i N900. Kommer att komma mycket mer appar än det finns nu men knappast jämförbart med Appstore och Android.
Å andra sidan är det skitsamma hur många appar det finns, huvudsaken är att de är bra och man har användning för dem.

Hur tänker du då?

Det är bara apple som har sitt iPhone os, och bara på iPhone?

Telefonen kommer helt klart prestera topp 3 i historien när den väl kommer.
Full flash var riktigt nice när jag testade den i veckan, och snabb var den definitivt, och qwerty-bord är bara en rejäl bonus
Citera
2009-11-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Hur tänker du då?

Det är bara apple som har sitt iPhone os, och bara på iPhone?

Telefonen kommer helt klart prestera topp 3 i historien när den väl kommer.
Full flash var riktigt nice när jag testade den i veckan, och snabb var den definitivt, och qwerty-bord är bara en rejäl bonus

Ja, det tror jag med...att den kommer att prestera topp 3...men frågan var väl om den var den kraftfullaste mobilen i historien..och det svaret måste väl bli nej, om man det till rena specifikationer? Dock tror jag också att i praktiken är det nog den vassaste som finns ute nu, eller som kommer att finnas ute inom rimlig framtid kanske jag ska säga...
Citera
2009-11-14, 22:57
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ja, det tror jag med...att den kommer att prestera topp 3...men frågan var väl om den var den kraftfullaste mobilen i historien..och det svaret måste väl bli nej, om man det till rena specifikationer? Dock tror jag också att i praktiken är det nog den vassaste som finns ute nu, eller som kommer att finnas ute inom rimlig framtid kanske jag ska säga...

Man kan alltid titta enbart på specifikationerna, och avgöra på det viset.

Men vi vet ju alla att en vistadator med samma prestanda som den sista grymma XP-datorn som gjordes fungerade sämmre, långsammare och bara allmänt underpresterade.

Så visst, specifikationerna är inte de högsta som finns i en mobil.
Men Samsung Jet skröt om sin blixtsnabba proccessor som skulle vara den snabbaste på marknaden när den släpptes, och den telefonen är sjuuuuuuuukt seg med tanke på vad den har i.

N900 kommer med största sannolikhet överprestera alla andra mobiler när det gäller multitasking och att köra tunga applikationer.

Kanske inte scrolla snabbast, eller rendera en HD-film snabbast, men när det väl är igång så knäcker den på pålitlighet.

Min åsikt, efter att ha klämt och kännt på den ca en halvtimme, och med tanke på tidigare Nokiamobiler, och själva upplägget.

Som svar på frågan,
Nej, inte den mest kraftfulla, men det är väldigt relativt
Citera
2009-11-15, 12:03
Medlem
derbicoolings avatar
Blir sugen på att förbeställa den men man vill ju höra folks åsikter innan hur den verkligen är... kom igen Nokia!
Citera
2009-11-16, 06:59
Bannlyst
Såg på maemo.org att man kunde fixa ett shell på telefonen.
Innebär det att jag kan editera konfigurationsfiler som i vilken vanlig linux dist som helst?

Misstänker att nokia n900 kör locales UTF-8?
Isf skulle jag vilja ha möjligheten att ändra det till iso-8859-1.

Vet någon om extra-applikationen Openssh är ett GUI till den eller kör man den i termial-läge som man gör vanligtvis i andra linuxdistar?

Helt klart en najstelefonen, man enkelt skriva egen applikationer, t ex backup av telefonen med crontab och rsync/scp
Citera
2009-11-16, 14:57
Medlem
ciones avatar
Det jävliga är ju att v.49 är veckan de börjar att skicka telefonerna till återförsäljare. Tar minst en vecka till förrän man har mobilen i handen. Varför går inte Nokia.se ut med denna information? De går inte ut med någon information alls för helvete. Har gått så lång tid nu att det är det minsta kravet man kan ställa på dem.
Citera
2009-11-16, 15:59
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Försäljningsvillkor
3. Förhandsbeställningar
...de fall oförutsedda förseningar uppkommer vid lansering av en förhandsbeställd produkt informerar Nokia dig om detta. Eventuella lanseringsdatum som anges hos Nokia Shop är preliminära och kan komma att ändras.

Om produkten inte finns tillgänglig inom 60 dagar (räknat från dagen efter det att du har beställt produkten), kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon och erbjuda dig att:
* göra en avbeställning, eller
* om möjligt, få en pris- eller kvalitetsmässigt likvärdig ersättningsprodukt. I detta fall debiteras ditt kreditkort/betalkort för denna ersättningsprodukt.

ja, undra vad man ska säga
Citera
2009-11-16, 16:15
Medlem
ciones avatar
"* om möjligt, få en pris- eller kvalitetsmässigt likvärdig ersättningsprodukt. I detta fall debiteras ditt kreditkort/betalkort för denna ersättningsprodukt."

Så de ska välja vilken mobil jag ska betala för? Jag måste ha missförstått den meningen eller?
Citera
2009-11-16, 16:18
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
"* om möjligt, få en pris- eller kvalitetsmässigt likvärdig ersättningsprodukt. I detta fall debiteras ditt kreditkort/betalkort för denna ersättningsprodukt."

Så de ska välja vilken mobil jag ska betala för? Jag måste ha missförstått den meningen eller?

haha nja, dom erbjuder en att avbeställa eller få en annan mobil i samma prisklass om man inte orkar vänta mer än 60 dagar, annars kan man fortsätta vänta, men är det inte några i denna tråden som väntat i 60 dagar men inte fått något mail? det var väl det jag undrade över
Citera
2009-11-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Det jävliga är ju att v.49 är veckan de börjar att skicka telefonerna till återförsäljare. Tar minst en vecka till förrän man har mobilen i handen. Varför går inte Nokia.se ut med denna information? De går inte ut med någon information alls för helvete. Har gått så lång tid nu att det är det minsta kravet man kan ställa på dem.

v49 är väl veckan du uppdateringen ska komma? Sen ska de ju, mest troligt iaf, skeppas iväg från Korea och sen ut till återförsäljarna.

Svårt att tro att det ligger ett gäng N900 som på något sätt ska uppdateras i något lager här, men det vore ju såklart det bästa. Uppdateringen ska iaf finnas i mobilen när den släpps här och den borde ju inplanteras direkt från fabrik, dvs korea...
Citera
2009-11-16, 16:44
Medlem
ciones avatar
Citat:
v49 är väl veckan du uppdateringen ska komma? Sen ska de ju, mest troligt iaf, skeppas iväg från Korea och sen ut till återförsäljarna.

Svårt att tro att det ligger ett gäng N900 som på något sätt ska uppdateras i något lager här, men det vore ju såklart det bästa. Uppdateringen ska iaf finnas i mobilen när den släpps här och den borde ju inplanteras direkt från fabrik, dvs korea...

Ja som jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in