Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Ja, det tror jag med...att den kommer att prestera topp 3...men frågan var väl om den var den kraftfullaste mobilen i historien..och det svaret måste väl bli nej, om man det till rena specifikationer? Dock tror jag också att i praktiken är det nog den vassaste som finns ute nu, eller som kommer att finnas ute inom rimlig framtid kanske jag ska säga...
Man kan alltid titta enbart på specifikationerna, och avgöra på det viset.
Men vi vet ju alla att en vistadator med samma prestanda som den sista grymma XP-datorn som gjordes fungerade sämmre, långsammare och bara allmänt underpresterade.
Så visst, specifikationerna är inte de högsta som finns i en mobil.
Men Samsung Jet skröt om sin blixtsnabba proccessor som skulle vara den snabbaste på marknaden när den släpptes, och den telefonen är sjuuuuuuuukt seg med tanke på vad den har i.
N900 kommer med största sannolikhet överprestera alla andra mobiler när det gäller multitasking och att köra tunga applikationer.
Kanske inte scrolla snabbast, eller rendera en HD-film snabbast, men när det väl är igång så knäcker den på pålitlighet.
Min åsikt, efter att ha klämt och kännt på den ca en halvtimme, och med tanke på tidigare Nokiamobiler, och själva upplägget.
Som svar på frågan,

Nej, inte den mest kraftfulla, men det är väldigt relativt