2009-12-12, 00:19
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Alltså har du wlan boxen inställd på att inte vara synlig eller något annat skit så kan du inte vänta dig att n900 skall kunna ansluta till den.
Allt beror på vad du har för säkerhets inställningar.

Kör själv öppet hemma, men vid polare har de bara varit att knappra in vpn nyckeln så funkar det.

I manualen så står det att om nätverkat gömmer sig så ska man kunna knappa in SSID och andra grejjor, vart man gör detta har jag inte hittat i själva telefonen.
Citera
2009-12-12, 00:27
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Du har inte sagt något om det...jag tolkade inlägget så, sorry. Trodde det var en viktig aspekt för dig, men skitsamma...

Det är lugnt! Jag är bara så less på att allt man säger tolkas in i kriget mellan iphone och andra tillverkare. Jag gillar en hel del av vad iphone har, men jag gillar inte iphone. Jag har haft samsung, lg, se och nokia. Nu väntar n900 för att jag vill ha det som finns ute som passar mig bäst!

Nu blir jag nog lynchad av fb-mobben, men det var inte meningen att snäsa, och jag är ledsen för det.
Citera
2009-12-12, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
I manualen så står det att om nätverkat gömmer sig så ska man kunna knappa in SSID och andra grejjor, vart man gör detta har jag inte hittat i själva telefonen.

Inställningar, internetanslutningar, anslutningar, ny, nästa, vill du söka efter wlan väljer du nej. då får du skriva in manuellt.
Citera
2009-12-12, 01:14
Medlem
Vibliriblands avatar
för att kortfattat få det enkelt förklarat,

på min n95a så trycker jag bara på sök wlan, sedan får jag upp alla som finns, om de är låsta eller ej.
är de låsta så knappar jag bara in wpn eller vad fan det heter. koden helt enklet
är de olåsta så är det bara att köra.

funkar n900 likadant och jag bara har gjort fel? eller är det mer meck med denna luren?

tack för svaren so far
Citera
2009-12-12, 01:21
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Inställningar, internetanslutningar, anslutningar, ny, nästa, vill du söka efter wlan väljer du nej. då får du skriva in manuellt.

Sådär ja.
Citera
2009-12-12, 01:29
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
för att kortfattat få det enkelt förklarat,

på min n95a så trycker jag bara på sök wlan, sedan får jag upp alla som finns, om de är låsta eller ej.
är de låsta så knappar jag bara in wpn eller vad fan det heter. koden helt enklet
är de olåsta så är det bara att köra.

funkar n900 likadant och jag bara har gjort fel? eller är det mer meck med denna luren?

tack för svaren so far

det är precis som en laptop om du förstår vad jag menar. finns en inställning där du väljer om n900 ska koppla upp sig mot det auto... eller inte

däremot får jag inte igång hermes längre. det står bara "something went wrong: profil_url"
sen en annan fråga, vart hittar ni alla apps? jag hittar t.ex. inte open office och nes snes emulatorer/spel.
Citera
2009-12-12, 01:32
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
det är precis som en laptop om du förstår vad jag menar. finns en inställning där du väljer om n900 ska koppla upp sig mot det auto... eller inte

däremot får jag inte igång hermes längre. det står bara "something went wrong: profil_url"
sen en annan fråga, vart hittar ni alla apps? jag hittar t.ex. inte open office och nes snes emulatorer/spel.

Har du lagt till dom 2 andra programkatalogerna?

Sedan Nintendo emulatorerna är borta ifrån maemo för Nintendo vart arg på att dom gjorde reklam med en n900 som spelade med SNES emu eller hur det nu var.

Dock så finns det mirrors i forumet, men jag kan ladda upp en rar fil med emulatorerna om du vill.
Citera
2009-12-12, 01:41
Medlem
ciones avatar
Citat:
Har du lagt till dom 2 andra programkatalogerna?

Sedan Nintendo emulatorerna är borta ifrån maemo för Nintendo vart arg på att dom gjorde reklam med en n900 som spelade med SNES emu eller hur det nu var.

Dock så finns det mirrors i forumet, men jag kan ladda upp en rar fil med emulatorerna om du vill.

ja det vore fint vilka kataloger syftar du på? sen tänkte jag fråga om du/någon annan vet vad som är fel med mitt hermes, jävligt viktigt för mig just nu. det är som om jag har fel profil inlagt men jag kan inte byta? väldigt tacksam för något förslag
Citera
2009-12-12, 01:59
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
ja det vore fint vilka kataloger syftar du på? sen tänkte jag fråga om du/någon annan vet vad som är fel med mitt hermes, jävligt viktigt för mig just nu. det är som om jag har fel profil inlagt men jag kan inte byta? väldigt tacksam för något förslag

http://www.speedyshare.com/files/19743160/vgb-vgba-ines-drnoksnes-classicgamingwallpapers_wiicontrol.rar

drnoksnes_1.2.4_armel.dev installerade jag den kräver zeemote programmet först som du hittar i programhanteraren då du lagt till dom här katalogerna:

katalognamn: extras-devel
webbadress: http://repository.maemo.org/extras-devel
dist: fremantle
komp: free non-free

och

katalognamn: extras-testing
webbadress: http://repository.maemo.org/extras-testing
dist: fremantle
komp: free non-free

för att installera drnoksnes efter du installerat zeemote

så öppnar x terminal och ger dig själv root om du har "rootsh" installerad skriver du

sudo gainroot

nu ska du installera drnoksnes kör du detta kommando

dpkg -i drnoksnes_1.2.4_armel.deb

om du har drnoknes filen root villket är "nokia n900/"

annars sökvägen dit

Edit: om du har programhanteraren igång när du försöker installerar så får du ett error som säger att dpkg redan används.
Senast redigerad av antezzz 2009-12-12 kl. 02:16.
Citera
2009-12-12, 09:06
Medlem
antezzzs avatar

Argh, tiden för edit har gått ut och jag var lite flummig när jag skrev det dära.

Här är min update:

För att installera drnoksnes efter du installerat zeemote.

Så öppnar x terminal och ger dig själv root om du har "rootsh" installerad skriver du.

sudo gainroot

Sedan:
cd MyDocs

Om du har filen i "Nokia N900" annars kan du gå till sökvägen t.e.x

cd MyDocs/map

Tänk på att linux är case insensitive så måste skrivas exakt med stora och små bokstäver.

Nu ska du installera drnoksnes kör du detta kommando.

Du kan välja att skippa över "cd sökväg" och göra det hardcore style med följande exempel:

dpkg -i MyDocs/map/drnoksnes_1.2.4_armel.deb
Citera
2009-12-12, 13:25
Medlem
ciones avatar
Citat:

Argh, tiden för edit har gått ut och jag var lite flummig när jag skrev det dära.

Här är min update:

För att installera drnoksnes efter du installerat zeemote.

Så öppnar x terminal och ger dig själv root om du har "rootsh" installerad skriver du.

sudo gainroot

Sedan:
cd MyDocs

Om du har filen i "Nokia N900" annars kan du gå till sökvägen t.e.x

cd MyDocs/map

Tänk på att linux är case insensitive så måste skrivas exakt med stora och små bokstäver.

Nu ska du installera drnoksnes kör du detta kommando.

dpkg -i MyDocs/map/drnoksnes_1.2.4_armel.deb

de där adresserna fungerar inte för mig

edit: nu funkar hermes iaf någon som vet hur man aktiverar "word to go" m.m?
Senast redigerad av cione 2009-12-12 kl. 13:50.
Citera
2009-12-12, 15:04
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
det är precis som en laptop om du förstår vad jag menar. finns en inställning där du väljer om n900 ska koppla upp sig mot det auto... eller intel

nu tänker vi nog på olika saker.
med min n95a så funkade det som med en laptopp, jag sökte efter nätverk, hitta något som inte var låst och klickade på "börja surfa" sen var jag ute på internet.

som det funkade igår så behövde jag antingen trycka på någon setup knapp på routern eller knappa in pinkoden jag fick upp i telefonen i routern.

detta funkar välå hemma, om jag antingen går in i routern och konfigurerar. men vad gör jag om jag sitter på mc donalds och vill surfa på deras nätverk? de har ju ofta ett öppet sådant.
måste jag då be dem trycka in setupknappen på deras router? :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in