Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
1) Batteritiden - Jag visste när jag beställde att det inte var någon evighetsmaskin men nuvarande kapacitet måste förbättras. Jag kan inte rekommendera någon att använda telefonen yrkesmässigt, tills vidare är det en leksak. Förhoppningen står till nytt firmware.
2) USB-kontakten på telefonen. Vad är detta? Varför?
3) Portrait mode - finns endast i telefonläge. Jag vill kunna välja hur jag ska använda telefonen. Nokias största fel-tänk på länge. Borde inte vara så svårt att knåpa ihop.
4) Musikspelaren - basförstärkning eller equalizer saknas. Borde vara väldigt lätt att fixa.
5) iSync och andra program till mac saknas.
6) Kartprogrammet känns halvfärdigt, jag har dock inte lekt klart med det, kan vara jag som missat något.
7) Telefonen fortfarande uppkopplad när jag stänger webbläsaren. Detta känns mest som ett problem pga batteriet och för att jag fram till nu använt mig av N95. Inget större problem men det skulle vara bra att kunna välja en sådan funktion.
8) Kortkommandona kan bara användas i en vy. Definitivt ett litet problem men onödigt då det skulle vara lätt att fixa.
MMS saknar jag absolut inte men lite förvånad att man utelämnar det. Spel intresserar mig inte heller men det verkar funka bra på denna telefon.
Spotify kommer jag inte köra på denna telefon om den inte får ett rent nukleärt batteri.
En bra telefon med batteriet som största hinder för att jag ska kunna rekommendera den yrkesmässigt. Programvaran är halvfärdig och jag skulle nog velat ha lite rabatt för att leka beta-testare.
1) Batteriet blir bättre ju mer man laddar det, mitt Batteri klarar lätt av 2 dagar om den bara används som en mobil d.v.s samtal och lite sms
2) menar du USB-porten? Den avänds för att ladda eller om man vill pluga in något i den? Finns USBcontroller som gör att du kan sätta in vafan du vill där så länge den har USB
3) Skulle inte förvåna mig om portrait mode dyker upp inom snar framtid portrait mode går att använda redan i program men krävs mycket jobb att anpassa allt.
4) Bara använda någon annan mediaspelare finns hur många som helst och snart kommer VLC.
5) Är ingen macuser som får hoppa över denna
6) Samma svar som med mediaspelaren, finns andra bättre
7) Jag är inte märkt att batteritiden blir sämre pågrund utav att den är uppkopplad, min är ständigt uppkopplad till mitt wlan då har jag MSN igång med ca 2tusen kontakter, Webserver och andra smarrigheter även när jag sover
8) Den förstog jag inte.
Och om du kikar länken jag postat i några inlägg tidigare så säger beta testarna till 1.1 att telefonen blir kvickare och mycket bättre med den nya uppdateringen och då är det bara beta.